Τα εξωτερικά χαρακτηριστικά των ζωδίων και η αρμονία του Ζυγού

Είναι παλιά γνώση ότι τα ζώδια δεν διαμορφώνουν μονάχα ένα σημαντικό κομμάτι του εσωτερικού κόσμου των ανθρώπων αλλά και την εξωτερική τους εμφάνιση. Εξάλλου η ίδια η ονομασία των ζωδίων θεωρώ ότι οφείλεται όχι τόσο στους ουράνιους σχηματισμούς όσο στην ομοιότητα που φέρει ένα σημαντικό ποσοστό ανθρώπων με το αντίστοιχο ζώο του ηλιακού (ή και ωροσκοπικού) ζωδίου όπου ανήκουν.

Βέβαια, στο σύγχρονο αυτί μάλλον ακούγεται φαιδρό το ότι πχ. ένας Λέων στο ζώδιο μπορεί όντως να φέρει κάποια εξωτερικά χαρακτηριστικά του ομώνυμου ζώου, του βασιλιά της ζούγκλας, όμως η μεθοδική παρατήρηση το επιβεβαιώνει περίτρανα!

Η παρατήρηση των εξωτερικών χαρακτηριστικών των ζωδίων με έχει οδηγήσει σε κάποια γενικά συμπεράσματα λόγω της στατιστικής τους σημαντικότητας. Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι κάθε ζώδιο σχετίζεται με πολλά και διαφορετικά χαρακτηριστικά τα οποία συχνά είναι και αντικρουόμενα!

Για παράδειγμα, ενώ πολλοί Ταύροι είναι υπέρβαροι ταυτόχρονα αρκετοί Ταύροι είναι υπερβολικά αδύνατοι! Το ζώδιο αυτό φημίζεται, επίσης, για το βαρύ φωνητικό του μέταλλο γιΆαυτό και στην αστρολογία της ιατρικής ο Ταύρος αντιστοιχεί στο λαιμό. Οι Δίδυμοι και οι Παρθένοι -τα παιδιά του Ερμή- συχνά είναι μικροκαμωμένοι αλλά μερικές φορές είναι υπερβολικά ψηλοί.

Οι Λέοντες έχουν ξανθά μαλλιά, οι Κριοί έχουν μαγνητικό πρόσωπο (ο Κριός αντιστοιχεί στο κεφάλι), οι Τοξότες έχουν ευρεία χαρακτηριστικά (πλατύ μέτωπο, μακρύ πρόσωπο κοκ), οι Σκορπιοί έχουν έντονο, διαπεραστικό βλέμμα και μελαχρινά χαρακτηριστικά, οι Αιγόκεροι έχουν φαεινά μάτια και οι Ζυγοί έχουν αρμονικά χαρακτηριστικά και μελωδική φωνή. Αυτές είναι κάποιες γενικές τάσεις οι οποίες βέβαια δεν ισχύουν πάντα. Οι εξαιρέσεις είναι άπειρες διότι ο Ήλιος δεν είναι η μοναδική επιρροή στους ανθρώπους (πχ. ένας Λέων με ωροσκόπο Σκορπιό ενδεχομένως να έχει κάποια «Σκορπίσια» εξωτερικά χαρακτηριστικά και όχι Λιονταρίσια).

Αλλά και εκτός αυτού η αστρολογία δεν αρκεί από μόνη της να εξηγήσει την εξωτερική εμφάνιση η οποία διαμορφώνεται σε μεγάλο βαθμό από τη γονιδιακή προδιάθεση η οποία δεν είναι πάντα ορατή στον αστρολογική χάρτη.

Με την ευκαιρία της Πανσέληνου στο Ζυγό θα αναλύσουμε λιγάκι το χαρακτηριστικό της μελωδικής φωνής που αποδίδεται στο Ζυγό. Μερικές από τις ωραιότερες φωνές του πενταγράμμου, ανεξαρτήτως μουσικού είδους, όπως ο John Lennon, ο Sting, ο Julio Iglesias, ο Lucianno Pavarotti, ο Giovanni Martinelli, αλλά και οι Έλληνες Γιώργος Νταλάρας, Νανά Μούσχουρη, Ελευθερία Αρβανιτάκη, Άλκηστις Πρωτοψάλτη και Σωκράτης Μάλαμας εκτός από σπουδαίοι τραγουδιστές έχουν το κοινό ότι ανήκουν στο ηλιακό ζώδιο του Ζυγού.

Κάποιος μπορεί να το θεωρήσει σύμπτωση και να αντιτείνει ότι και σε άλλα ζώδια θα βρούμε πολλούς γνωστούς τραγουδιστές. Όντως, εάν ψάξουμε θα βρούμε πολλούς τραγουδιστές και στο ζώδιο του Λέοντα. Επίσης, θα βρούμε πολλούς τραγουδιστές και στο ζώδιο του Ταύρου, το οποίο φαίνεται να διαθέτει μία δυνατή, μπάσα και γήινα αισθησιακή φωνή (πχ. Eric Burdon), καθώς και στο φλογερό ζώδιο του Τοξότη. Η ουσιώδης διαφορά, όμως, είναι ποιοτική και όχι ποσοτική.

Οι Λέοντες τραγουδιστές για παράδειγμα διακρίνονται πιο συχνά για την προσωπικότητα, το δυναμισμό, την εκρηκτική σκηνική παρουσία, την εκφραστικότητα της φωνής και όχι τόσο για την ποιότητα φωνής τους καθαυτής (πχ. Μick Jagger, Madonna). Από την άλλη, όλοι οι διάσημοι Ζυγοί που αναφέραμε μπορεί να μην ανταποκρίνονται στο γούστο όλων, όμως -αντικειμενικά- διαθέτουν το ευγενέστερο φωνητικό μέταλλο, σπάνια λαρύγγια εξαιρετικής ποιότητας.

Αν κάνουμε ένα μυστικό πέρασμα στον αρχαίο μύθο θα ανακαλύψουμε ότι το ζώδιο του Ζυγού έχει από τότε συνδεθεί με το φυσικό χάρισμα της μαγικής φωνής. Ένα σημαντικό μέρος της ελληνικής μυθολογίας ουσιαστικά αποτελεί αστρολογικούς κώδικες. Οι αρχαίοι σοφοί είχαν εμβαθύνει πολύ στην αστρολογική παρατήρηση και γιΆαυτό δεν όρισαν τίποτα στην τύχη παρέχοντας μέσω των μύθων ολοκληρωμένες περιγραφές των ζωδίων και πλανητών.

Οι αρχετυπικοί συμβολισμοί τους δεν βασίζονταν μονάχα σε αφηρημένες ιδέες αλλά σε μακραίωνες παρατηρήσεις των ανθρώπινων χαρακτηριστικών και του κόσμου! Για παράδειγμα οι 12 Θεοί του Ολύμπου αντιστοιχούν στα 12 ζώδια του ουρανού, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με τους 12 άθλους του Ηρακλή. Εκτός, όμως, από τους θεούς είναι και οι μεγάλοι ήρωες του μύθου που ταυτίζονται με τα ζώδια. Ο αρχετυπικός υπερήρωας που δάμασε την άγρια φύση, ο Ηρακλής, συμβολίζει το ζώδιο του Λέοντα. Η λεοντή ήταν το σύμβολό του, ο Όμηρος τον αποκαλεί «λεοντόκαρδο» στη λ 268, ένας εκ των Ομηρικών Ύμνων είναι εξΆολοκλήρου αφιερωμένος στο «Λεοντόκαρδο Ηρακλή», ενώ η αρχετυπική αθλητική του πορεία συμβολίζει το πέρασμα του Ήλιου (του κυβερνήτη του Λέοντα) από το ζωδιακό.

Οι αχώριστοι Διόσκουροι, ο Κάστωρ και ο Πολυδεύκης, συμβολίζουν το διπολικό ζώδιο των Διδύμων (ο ένας ήταν θνητός και ο έτερος αθάνατος), ενώ ο τελευταίος ηλιακός ήρωας των θρησκειών, ο Χριστός, συμβολίζει τους Ιχθείς, το ζώδιο του μυστικισμού, της αγάπης και λυτρωτικής αυτοθυσίας (ο Ιησούς είχε για σύμβολο το ψάρι, επέλεξε κυρίως φτωχούς ψαράδες για μαθητές και αποκαλούνταν από τους πρώτους χριστιανούς «Ι.Χ.Θ.Υ.Σ», κωδικό όνομα που σήμαινε Ιησούς Χριστός Θεού Υιός Σωτήρ).

Ο γνωστότερος ήρωας που αντιστοιχεί στο ζώδιο του Ζυγού είναι ο Ορφέας. Ο περίφημος μουσικός ήξερε να παίζει εκπληκτική λύρα και σε συνδυασμό με τη θεϊκή του φωνή μπορούσε να μαγεύει ολόκληρη τη φύση. Τόση ήταν η μαγεία που εξέπεμπε το τραγούδι του ώστε ακόμα και τα αγριότερα ζώα όταν τον άκουγαν μαζεύονταν γύρω του και άκουγαν γαληνεμένα!! (Ο Ζυγός θεωρείται το ζώδιο της αρμονίας διότι εκπέμπει μία αρμονική ενέργεια, έλκεται από αυτή και, γενικώς, φαίνεται να γνωρίζει ενστικτωδώς τα μυστικά της αρμονίας και του συντονισμού).

Ο Ορφέας ήταν φύση μειλίχια και ειρηνική γιΆαυτό και ήταν ο μόνος από τους Έλληνες ήρωες που δεν πολέμησε ποτέ. Συμμετείχε και στην Αργοναυτική εκστρατεία αλλά σε ρόλο ειρηνοποιού, για να λύνει τις έριδες των Αργοναυτών και να τους ηρεμεί με το τραγούδι του (ίσως λοιπόν δεν είναι τυχαίο που ο πιο γνωστός σύγχρονος «ειρηνοποιός», ο Γκάντι, ήταν Ζυγός!).

Ο μεγάλος έρωτας του Ορφέα ήταν η Ευρυδίκη η οποία,όμως, βρήκε τραγικό τέλος από το δάγκωμα ενός φιδιού. Ο Ορφέας από τη στιγμή που έχασε το άλλο του μισό έπεσε σε κατάθλιψη και το τραγούδι του έγινε σκοτεινό και μελαγχολικό. Ύστερα από πολύ σκέψη πήρε τη μεγάλη απόφαση να κατέβει στον Κάτω Κόσμο για να ζητήσει πίσω την αγαπημένη του.

Ο Πλούτων ήταν ανένδοτος, όμως όταν ο Ορφέας έπαιξε μουσική για να τον συγκινήσει εκείνος λύγισε και του επέτρεψε να πάρει πίσω την Ευρυδίκη με την προϋπόθεση να μην κοιτάξει πίσω να τη δει μέχρι να επιστρέψουν στη Γη. Ο Ορφέας δυστυχώς δεν άντεξε μέχρι τέλους διότι τη στιγμή που έβγαινε πάνω στη Γη και μην ακούγοντας τα βήματα της Ευρυδίκης γύρισε από ενστικτώδη ανασφάλεια να κοιτάξει και είδε το φάντασμα της αγαπημένης να πετάει πίσω στις σκιές…

Πηγές

«Αργοναυτικά», Απολλώνιου Ρόδιου
«Οδύσσεια», Ομήρου
«Ομηρικοί Ύμνοι»

Σχολιάστε το

σχόλια