Πολιτική Αστρολογία – Έννοιες και συμβολισμοί για ερμηνείες σε ωροσκόπια κρατών

0

Η Πολιτική Αστρολογία είναι ένας κλάδος της αστρολογίας με τον οποίο συνήθως δεν ασχολούμαστε οι περισσότεροι, χαμένοι στις υποχρεώσεις της καθημερινότητας μας. Ωστόσο είναι εκείνος ο κλάδος της αστρολογίας που στήριξε την τέχνη της πρόβλεψης τους περισσότερους από τους αιώνες της ύπαρξης της και είναι επίσης εκείνος που δίνει τα λεγόμενα “διαπιστευτήρια” στους επώνυμους αστρολόγους για να μπορούν να ισχυρίζονται ότι είναι έγκυροι στις προβλέψεις τους.

Η εγκυρότητα της Πολιτικής Αστρολογίας παίζει σημαντικότατο ρόλο και στην αποδοχή της αστρολογίας από την κοινωνία γενικότερα καθώς τη βοηθάει να επενδυθεί ένα μανδύα γενικότερης χρησιμότητας και πρακτικότητας. Τα γεγονότα στο χώρο της πολιτικής δεν μπορούν να παρερμηνευτούν, ούτε μπορούν να δοθούν τόσο εύκολα διττές ερμηνείες. Κατά συνέπεια η επιτυχία σε αυτόν τον τομέα μπορεί να φέρει καταξίωση αλλά και η αποτυχία σε αυτόν τον τομέα μπορεί να σημάνει απαξίωση της αστρολογίας γενικότερα και πτώση του κύρους της.

Είναι ίσως άγνωστο στους περισσότερους ότι η αστρολογία στη Μ.Βρετανία είχε ιδιαίτερα μεγάλη αποδοχή μέχρι που ο μεγάλος αστρολόγος Charles Carter προέβλεψε δημοσίως ότι δε θα γίνει πόλεμος με τη Γερμανία. Η ευθύνη του αστρολόγου σε τέτοια μεγάλα θέματα που αφορούν το κράτος είναι πολύ σημαντική κι έτσι τα κριτήρια αξιολόγησης της δουλειάς του θα πρέπει να είναι πολύ αυστηρότερα.

Με ποια μέσα όμως ο αστρολόγος ξεκινά να αναλύσει το γενέθλιο χάρτη μίας χώρας; Τι χάρτες χρησιμοποιεί και πώς κάνει τις προβλέψεις; Το άρθρο αυτό δε φιλοδοξεί να γίνει εγχειρίδιο πολιτικής αστρολογίας (γι’ αυτό υπάρχουν και σχολές και αστρολόγοι) ωστόσο μερικές αναφορές και hints θα ήταν αρκετά ενδιαφέροντα για να πάρουμε μία ιδέα για το πώς γίνονται οι προβλέψεις στην Πολιτική Αστρολογία.

Γενέθλιος Χάρτης – Βασικές Αρχές

Το πρώτο ενδιαφέρον ερώτημα για μας είναι: Υπάρχει πράγματι ένας γενέθλιος χάρτης για κάθε χώρα; Σε πολλές περιπτώσεις – κι εδώ στη χώρα μας – οι αστρολόγοι συγκρούονται και διαφωνούν για τη σωστή ημ/νία ίδρυσης ενός κράτους ή την ημ/νία που πρέπει να ληφθεί τέλος πάντων υπόψη για την ανάλυση ενός ωροσκοπίου χώρας.

Ας δούμε τι λέει γι’ αυτό ο Nick Campion, συνεχιστής του έργου του Charles Carter, ο οποίος μετά τις αποτυχημένες προβλέψεις του για το Β’Παγκόσμιο Πόλεμο προχώρησε σε ριζικές αλλαγές στον τρόπο πρόβλεψης των γεγονόταν ιδρύοντας μεταξύ άλλων ίδρυμα συλλογής δεδομένως και ημ/νιών για κάθε κράτος, ώστε να υπάρχουν επαρκή στατιστικά δεδομένα για αστρολογική ανάλυση.

Σε ελεύθερη απόδοση λοιπόν ο Nick Campion θα έλεγε τα εξής:

Δεν υπάρχει στην πραγματικότητα γενέθλιος χάρτης για την κάθε χώρα. Όχι τουλάχιστον όπως το εννοούμε. Οι χώρες δεν έχουν κάποια ημ/νία γέννησης. Αυτό είναι ίδιο των ανθρώπων. Στις χώρες υπάρχουν χάρτες γεγονόταν, που κάθε ένα αφήνει το στίγμα του πάνω στη χώρα και λειτουργεί ως συμπληρωματικό ωροσκόπιο. Τέτοια ωροσκόπια μπορεί να έχουμε πολλά. Κάθε κρίσιμη στιγμή στη ζωή ενός έθνους, στιγμή που το επηρεάζει συλλογικά ή αλλάζει τον τρόπο οργάνωσης της ζωής του μπορεί να καταλήγει σε ένα τέτοιο ωροσκόπιο.

Αφού λοιπόν δεν υπάρχει ένα συγκεκριμένο γενέθλιο ωροσκόπιο για τη χώρα δεν έχει νόημα η σύγκρουση για το ποιο είναι το σωστό ωροσκόπιο ή ο γενέθλιος χάρτης ενός κράτους.

Ακόμα κι αν υπήρχε όμως ένα ωροσκόπιο κράτους τι θα απεικόνιζε στην πραγματικότητα; Απεικονίζει την ίδια τη χώρα; Ή μήπως απεικονίζει το μύθο που έχει δημιουργήσει κανείς για μία χώρα. Στην Αμερική π.χ. λέει ο Nick Campion πολλοί αστρολόγοι υϊοθετούν το ωροσκόπιο που δείχνει ανερχόμενους τους Διδύμους στη χώρα, επειδή σημειολογικά ο Αμερικανός θεωρείται επικοινωνιακός και συνεχώς “σε κίνηση”. Είναι όμως αληθές αυτό το μοτίβο; Ισχύει το ίδιο και για τις αγροτικές επαρχίες των ΗΠΑ; Ή για τις ευαγγελικές σέκτες; Ή μήπως αυτός είναι ένας μύθος που έχουμε για τη χώρα;

Όταν κοιτάζουμε λοιπόν ένα χάρτη ενός έθνους πρέπει να έχουμε και τούτο στο μυαλό μας, μήπως η εικόνα που κοιτάζουμε είναι η εικόνα που έχουν οι άλλοι για μας (ή αν κοιτάμε το ωροσκόπιο άλλης χώρας, εμείς γι’ αυτούς).

Μερικές οδηγίες για την ερμηνεία του χάρτη

Ας δούμε τώρα και μερικά guidelines για την ερμηνεία των διελεύσεων στους οίκους ενός γενέθλιου χάρτη χώρας. Τι σηματοδοτούν αλήθεια οι οίκοι και οι πλανήτες στην πολιτική αστρολογία; Οι σημασίες των πλανητών αναφέρονται αρκετά συχνά στα σχετικά εγχειρίδια (Ήλιος/Ηγεσία, Σελήνη/Λαός, Ερμής/Επικοινωνίες, Αφροδίτη/Τέχνες αλλά και για άλλους Δικαιοσύνη ως Θέσπιση Νόμων, Άρης/Σώματα Ασφαλείας, Δίας/Δικαιοσύνη-Εκπαίδευση ως λειτούργημα, Κρόνος/Εκτελεστική Εξουσία, Ουρανός/Επαναστάσεις, Ποσειδώνας/Ιδρύματα, Προπαγάνδα, Πλούτωνας/Περιθώριο, μυστικές υπηρεσίες, κ.ά). Πιο ενδιαφέρουσες όμως δείχνουν να είναι οι ερμηνείες των οίκων. Ας δούμε τις σημασίες επιγραμματικά (σκοπός δεν είναι η πληρότητα, αλλά μία γεύση των ερμηνειών που μπορούν να δοθούν και κυρίως ο συμβολικός κύκλος που σχηματίζουν).

Και μία πολύ ωραία επεξήγηση των οίκων συμβολικά για τα κράτη.

1ος οίκος: Οι κοινοί μύθοι που φέρνουν μία κοινωνία μαζί (ποιοι είμαστε; π.χ. στην Ελλάδα, είμαστε απόγονοι των αρχείων ελλήνων, φορείς του πολιτσμού, εκπολιτιστές, κλπ)

2ος οίκος: Τώρα που είμαστε μαζί, πώς θα ζήσουμε; Πώς θα παράγουμε;

3ος οίκος; Τώρα που παράγαμε, θα ανταλλάξουμε, θα εμπορευτούμε, θα ταξιδέψουμε, θα έρθουμε σε συναλλαγή; Θα μορφωθούμε για να διαχειριστούμε όλα αυτά; Θα χτίσουμε ένα σύστημα επικοινωνίας (προπαγάνδας) για να επικοινωνούμε όλοι μαζί;

4ος οίκος: Ανάπτυξη κοινωνιών, εκμετάλλευση ορυκτού πλούτου, πόλεων

5ος οίκος: Ανάπτυξη Κουλτούρας, Πολιτισμού

6ος οίκος: Υπηρεσίες, εργάτες, ακόμη και στρατός με την έννοια του σώματος που υπηρετεί την τάξη και θυσιάζεται για το κράτος και το λαό

7ος οίκος: Εξωτερική Πολιτική

8ος οίκος: Κέρδη από εξωτερικό εμπόριο, δράση στο διεθνές καπιταλιστικό πλαίσιο, κέρδη και δράση στα διεθνή χρηματιστήρια.

9ος οίκος: Δικαιοσύνη, Νόμοι, Φιλοσοφία, Θρησκεία

10ος οίκος: Εκτελεστική Εξουσία

11ος οίκος: Συλλογικό consensus στην Εκτελεστική Εξουσία, όταν μιλάμε για αντιπροσωπευτικό σύστημα, αυτή εκπροσωπείται από όργανα όπως η Βουλή.

12ος οίκος: Οι δυνάμεις της κοινωνίας που είναι στο περιθώριο. Επαναστάτες και reformers αλλά και εγκληματίες και τρομοκράτες (καμία φορά δε διακρίνουμε και εύκολα μεταξύ των δύο). Μέσα από τη δράση αυτών των ανθρώπων η κοινωνία δημιουργεί νέους μύθους (1ος οίκος) και ξεκινά ένα νέο κύκλο

Παρατηρούμε λοιπόν ότι κι οι ερμηνείες των οίκων στην Πολιτική Αστρολογία έχουν κι αυτές τη δική τους ομορφιά και το δικό τους κυκλικό συμβολισμό.

Πέραν αυτού όμως τι άλλα σημεία και ενδείξεις μελετούν οι αστρολόγοι στην Πολιτική Αστρολογία για να δουν το μέλλον και τις εξελίξεις;

Οι βασικές πρακτικές των μεσαιωνικών αστρολόγων που επιβίωσαν σε μεγάλο βαθμό και μέχρι το Β’Παγκόσμιο Πόλεμο ήταν η μελέτη των κύκλων συνόδου του Δία με τον Κρόνο, οι εκλείψεις αλλά και η είσοδος του Ήλιου στην 1η μοίρα του Κριού, που τη θεωρούσαν ένα ακόμη σημαντικό “κύκλο”.

Αργότερα, τον 20ο αιώνα οι Γάλλοι Henri Gouchon και Andre Barbault άρχισαν να μελετούν την επίδραση των εξωκρόνιων πλανητών ενώ αξιοσημείωτη ήταν η εισαγωγή της γιουνκιανής προσέγγισης από τη Liz Greene τη δεκαετία του 1970, βάσει της οποίας λέγεται ότι προβλέφτηκε το τέλος του Ψυχρού Πολέμου κι η πτώση της Σοβιετικής Ένωσης (μία εργασία ωστόσο που πρέπει πρώτα να τη βρούμε και να την αξιολογήσουμε).

Βλέπουμε λοιπόν ότι και στην Πολιτική Αστρολογία τα ρεύματα που επηρεάζουν την καθημερινή μας πρόβλεψη υπάρχουν και δραστηριοποιούνται σθεναρά. Ωστόσο οι παλιές παραδοσιακές μελέτες των εκλείψεων καθώς και οι μακροκοσμικοί κύκλοι των πλανητών συνεχίζουν κι αυτές να πρωταγωνιστούν στις προβλέψεις της Πολιτικής Αστρολογίας.

Συμπέρασμα

Τι συμπέρασμα θα μπορούσε να βγάλει ένας απλός αναγνώστης από τις παραπάνω αναφορές; Ίσως όχι κάτι που να αφορά την καθημερινότητα του με την έννοια που την ξέρουμε, αλλά σίγουρα κάποιες ιδέες από την προσέγγιση αυτή πιστεύω προσωπικά ότι αξίζουν τη μελέτη μας. Η έννοια του “μύθου” που συνενώνει ένα έθνος, οι κύκλοι του Δία με τον Κρόνο (που μελετάει αν θυμάμαι καλά και ο γνωστός αστρολόγος Κος Μπαφαλούκος), η μελέτη των μακροκοσμικών κινήσεων των πλανητών γενικότερα έχει πιστεύω ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Με αυτή την έννοια και μόνο ελπίζω το άρθρο να δώσει κάποιες αφορμές για μελέτη και για πιο ειδικές ερωτήσεις στους γνωρίζοντες καλύτερα την τέχνη της πολιτικής αστρολογικής πρόβλεψης.

Με εκτίμηση για τα μέλη και τους επισκέπτες,

Β.Παπαδολιάς

Βιβλιογραφία

1. Nick Campion, Introduction to Mundane Astrology, Mayo School of Astrology Certificate Notes

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ