0 0 votes
Article Rating

Η Σαπφώ ήταν μια Ελληνίδα ποιήτρια η οποία έζησε την περίοδο του 630 – 570 πχ. Κατά το μεγαλύτερο μέρος της ζωής της έζησε στο νησί Λέσβος. Από τις ιστορικές πηγές ο πατέρας της ήταν ο Σκαμανδρώνυμος και η μητέρα της η Κλεϊς. Λόγω των πολιτικών διαταραχών στην Λέσβο η Σαπφώ κατέφυγε στην Σικελία. Όταν ξαναγύρισε στην Λέσβο ίδρυσε μια σχολή, η οποία απαρτιζόταν από νεαρές αριστοκρατικές γυναίκες , με σκοπό να τους διδάξει τις τέχνες της ποίησης και της μουσικής υπό την αιγίδα της θεάς Αφροδίτης και των Μουσών.

Θεωρείται μια από τις σημαντικότερες λυρικές ποιήτριες καθώς ο Πλάτωνας την ονομάζει 10η Μούσα. Μέσα από την ποίηση της αποπνέουν στοιχεία αυθορμητισμού και έντονων συναισθημάτων. Τα ποιήματα της κατακλύζονται από έντονο ερωτισμό και λυρισμό. Η Σαπφώ θεωρείται από πολλούς ως μια ασύγκριτη ποιήτρια όσον αφορά τον πυρετώδη ερωτισμό της , την όμορφη σύνταξη στην σκέψη της και το μέγεθος των συναισθημάτων της.

Σε μεταγενέστερη όμως εποχή, οι Αττικοί κωμωδιογράφοι τη δυσφήμησαν για ομοφυλοφιλικές τάσεις (εξ ου και ο όρος λεσβία). Αφορμή για τις φήμες υπήρξε πιθανόν το ότι η Σαπφώ εκδήλωνε έντονο συναισθηματισμό προς τις μαθήτριές της. Μολονότι κανένας από τους συγγραφείς δεν αναφέρει κάτι σχετικό μέχρι την εποχή του Αριστοτέλη, οι κρίσεις αυτές για τη Σαπφώ επικράτησαν, αν και σύγχρονοί μας μελετητές εκφράζουν αμφιβολίες για το αν η Σαπφώ ήταν όντως λεσβία.

Αυτή η σχέση, ήταν εμπνευσμένη από θρησκευτικές ιδέες, θεωρήθηκε αργότερα απρεπής, επειδή είχε και ερωτικές διαστάσεις και γι’ αυτό έμεινε στην ιστορία ως «λεσβιακός έρως». Στην μεταγενέστερη εποχή ένας θρύλος λέει ότι η Σαπφώ λόγω του ανεκπλήρωτου έρωτά της για τον όμορφο νέο Φάωνα, που την απέρριψε και την εγκατέλειψε, έπεσε από τα βράχια της Λευκάδας στη θάλασσα.

Τα ποιήματα της Σαπφούς εξακολουθούσαν ακόμη να διαβάζονται στην Αίγυπτο και αργότερα στην εποχή των Κομνηνών η Πατριαρχική Σχολή περιελάμβανε στην ύλη της ποιητές όπως η Σαπφώ και ο Πίνδαρος, μάλλον δεν υπήρξε κάποια επίσημη επιβολή λογοκρισίας από την Χριστιανική Εκκλησία. Είναι όμως πιθανό, πολλά από τα έργα της να χάθηκαν εξαιτίας της χαμηλής ζήτησης που ίσως είχαν μετά την επικράτηση του Χριστιανισμού , στα πλαίσια μιας πιο αυστηρής άποψης για την ηθική.

Τα διασωθέντα έργα της είναι Ύμνος στην Αφροδίτη και μία Ωδή σε μία ωραία κοπέλα.

AΣΤΡΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΑΣΤΕΡΟΕΙΔΗ SAPPHO

Ο Αστεροειδής Σαπφώ (Sappho) έχει αριθμητική κατάταξη #80. Ανακαλύφθηκε από τον Norman Pogson τον Μάιο του 1864, ο οποίος εμπνεύστηκε από την αρχαία ελληνίδα ποιήτρια. Αστρονομικά εντοπίζεται μεταξύ της τροχιάς Άρη – Δια.

 

AΣΤΡΟΛΟΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΑΣΤΕΡΟΕΙΔΗ SAPPHO

Ο αστεροειδής Sappho αστρολογικά συμβολίζεται από την ένωση δυο ιερογλυφικών σχεδίων που αντιπροσωπεύουν την Αφροδίτη. Αντιπροσωπεύει τις αρχές της ρομαντικής και καλλιτεχνικής ευαισθησίας. Θεωρείτε το μείγμα μεταξύ των ιδιοτήτων της Αφροδίτης και του Ποσειδώνα και η γέφυρα που συνδέει τους δυο αυτούς πλάνητες. Η δόνηση της Αφροδίτης εδώ είναι αγνή και ευαισθητοποιεί τα άτομα να συνδεθούν με την ρομαντικό σεξουαλικό χαρακτήρα τους.

Είναι δείκτης του αισθησιασμού και σεξουαλικότητας , των ακραίων αντιμετωπίσεων σε θέματα ερώτα – αυτοκαταστροφική τάση όταν επέλθει η ερωτική απόρριψη, της θλίψης μετά από απόρριψη , της ποιητικής έμπνευσης και ικανότητας, της ενασχόλησης με τα καλλιτεχνικά, μόρφωσης σε θέματα Καλών Τεχνών.

Ο αστεροειδής Sappho δίνει κάνει το άτομο να ασχοληθεί με τις βαθιές πτυχές της ζωής. Δίνει μεγάλη περιέργεια για ασχολία με πολλά πράγματα ταυτόχρονα αλλά που συνήθως μένουν στην μέση εξαιτίας της τεμπελιάς. Αυτό οφείλεται στο συνεχές ψάξιμο για κάτι ακόμα καλύτερο. Η τοποθέτηση στον γενέθλιο χάρτη δείχνει ιδανικά και επιθυμίες τα οποία όμως για να κατακτηθούν χρειάζονται χώρο και ελευθερία επιλογής. Επίσης δείχνει τον τομέα που αισθάνεστε μοναξιά , που εύχεστε να είχατε περισσότερη κατανόηση και εκεί που θα θέλατε να μοιράσετε τα συναισθήματα σας.
Συμβολίζει τη σεξουαλική έλξη, την βαθιά εκτίμηση για τον ίδιο τον εαυτό και για τους άλλους, το αγνό πάθος , την έννοια της κουλτούρας , την τέχνη , την μουσική, την αγάπη σε όλες τις μορφές χωρίς διάκριση, συμπεριλαμβανόμενης και της ομοφυλοφιλικής. Η αγάπη εδώ δεν έχει την έννοια του σαρκικού πάθους και της σφοδρής επιθυμίας για αυτό. Η σύνδεση εδώ δεν απαιτεί την σεξουαλική ολοκλήρωση για να εκφραστεί.
Εκφράζει την ανάγκη της φιλίας, το ομόφυλο δέσιμο το όποιο όμως ξεπερνά τα όρια της φιλίας, την αισθητοποίηση της σεξουαλικότητας των άλλων.

Ο αστεροειδής Sappho είναι επίσης δείκτης μεταξύ του δεσμού της δουλειάς και του ερώτα. Δηλαδή τα άτομα υπό την δυνατή επιρροή της Sappho συχνά μοιράζονται το ίδιο επάγγελμα η τον ίδιο τόπο εργασίας με τον ερωτικό σύντροφό τους.

Μια άσχημα τοποθετημένη Sappho με ιδιαίτερα σκληρές όψεις δείχνει την πιθανή δυσκολία κάποιου να εκφράσει η να κατανοήσει τον ερώτα και την σεξουαλικότητα καθώς θα πρέπει να ισορροπήσει σε θέματα οικιότητας με άλλες πλευρές της φύσης. Μπορεί να δώσει θέματα υγείας τα οποία να αφορούν τους πνεύμονες, το αναπνευστικό σύστημα , τα γεννητικά όργανα, το στομάχι, ορμονικές διαταραχές και ατυχήματα που αφορούν τον λαιμό, τους ώμους και τα χεριά.
Όταν οι άσχημες όψεις σχετίζονται με ερωτικούς  / σεξουαλικούς πλάνητες (Αφροδίτη , Άρης, Πλούτωνας και ακόμα και ο ουρανός) δίνει ένταση, εμμονές, απογοητεύσεις, επιθετικές συμπεριφορές σε θέματα ερωτισμού. Στην χείριστη των περιπτώσεων δίνει έντονες ομοφυλοφιλικές τάσεις και συμπεριφορές.

Στην συναστρια είναι δείκτης ο οποίος υπογραμμίζει και τονίζει τον αισθησιασμό και την σεξουαλική έλξη μεταξύ δυο ατόμων.

Στη διελευση δείχνει το κοινό στοιχειό που μοιράζονται οι άνθρωποι και τονίζει την αλληλεπίδραση μεταξύ εμάς και των στενών μας φίλων.

Το μάθημα του αστεροειδή Sappho είναι να προσπαθήσουμε να δώσουμε δίχως ανταλλάγματα. Θα πρέπει να κυριαρχεί η γενναιοδωρία, η κατανόηση της σοφίας και της πειθαρχίας δίχως τον φόβο της μοναξιάς.

Πηγές:

  • Asteroid Goddesses The mythology, Psychology and Astrology of the re-emerging Feminine By Demetra George & Douglas Bloch
  • en.wikipedia.org
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments