5 1 vote
Article Rating

Στα ίχνη της Μαύρης Σελήνης μας φέρνει αυτό το τραγούδι της Anouk, το οποίο αποδίδει καλύτερα από οτιδήποτε άλλο τις όψεις της Λίλιθ. Το ενδιαφέρον της Λίλιθ επικεντρώνεται στην ραγδαία επιβολή της προσωπικής ανεξαρτησίας, την απαίτηση ισοτιμίας με το ανδρικό κεκτημένο υπό την ταυτόχρονη αποδοχή μιας θηλυκότητας άνευ όρων, όπως και την έμφυτη δύναμη της γυναίκας επί της Ζωής και του Θανάτου. Παράλληλα, ο χαλαζίας τιγρητόφθαλμος, ο χαλαζίας αετόφθαλμος και ο ιάσπις μπορούν να μας βοηθήσουν να παραμείνουμε στην γενική εικόνα και να μην χάσουμε τον στόχο μας.

Διευκρίνιση: Η Λίλιθ, όπως την αντιλαμβανόμαστε εδώ, δεν είναι πλανήτης ή αστρικό σώμα, αλλά ένα μαθηματικό σημείο της εκάστοτε απόστασης της Σελήνης από την Γη. Η Μαύρη Σελήνη ερμηνεύευται ευρέως και ώς φόβος, ως εμφυσημένη, ακαταμάχητη πλευρά του θηλυκού αρχέτυπου.

Εδώ θα θέλαμε συνειδητά να αποφύγουμε να προσδιορίσουμε την Λίλιθ ως την σκοτεινή πλευρά της θηλυκότητας, αλλά να προσπαθήσουμε να έρθουμε σε επαφή με την θηλυκή μας πνευματική δύναμη, την οποία κουβαλάμε και ως άντρες και ως γυναίκες. Για αυτό είναι αναγκαίο να αντιληφθούμε το πατριαρχικό αρχέτυπο σκέψης, το οποίο αντιμετωπίζουμε μέσα στα πλαίσια της δομής της δυτικής κοινωνίας.

Η προγραμματισμένη κατανομή ρόλων στα μέλη της κοινωνίας μας, που επικρατεί εδώ και αιώνες, μας διευκολύνει να υποτιμούμε όσους εκδύονται τους ρόλους αυτούς, καθώς αδυνατούμε να το καταλάβουμε. Ως εκ τούτου θα πρέπει να αντιληφθούμε ότι στα θέματα της Λίλιθ δεν πρόκειται για έναν πρωταρχικό – Ουράνιο – επαναστάτη, αλλά ότι αυτή η συμπεριφορά αποτελεί συχνά συνέπεια της εκτεταμένης καταπίεσης της θηλυκής δύναμης.

 

Η Λίλιθ ως θηλυκό αρχέτυπο

Από τι αποτελείται όμως αυτό το θυληκό αρχέτυπο; Το βρίσκουμε στην ολοκλήρωση των κύκλων της φύσης και κατά συνέπεια του σώματός μας, όπως και στην επίγνωση της δύναμης επί της ζωής όπως και της αποτροπής αυτής. Στην τελική οι γυναίκες αποφασίζουν αν θα γεννήσουν παιδιά ή όχι.

Οι γυναίκες γνώριζαν από πάντα, πώς να αποφύγουν ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες ακριβώς όπως φρόντιζαν για την διαιώνηση του είδους. Αυτό το χάρισμα της φύσης, του πράττειν κατά προσωπική συνείδηση, θέτει σε κίνδυνο τις πατριαρχικές δομές, προκαλεί φόβο και φέρνει τους τρίτους σε αμυντική θέση. Ιστορικά η απάντηση που δόθηκε ήταν η καταπίεση ως επί των πλείστον, όπως αποδεικνύει η καύση των μαγισσών τον Μεσαίωνα, ακριβώς όπως και η επί αιώνων συνεχής υποβίβαση της γυναίκας και ο σχεδόν πλήρης, σε μερικές περιπτώσεις, αποκλεισμός της από την δημόσια ζωή.

Και όμως υπήρχαν και σε αυτές τις εποχές Λίλιθ, οι οποίες τραβούσαν πάνω τους την προσοχή. Οι γυναίκες που βίωναν δημόσια τις όψεις της Λίλιθ κατά την διάρκεια της Ιστορίας οδηγούνταν συχνά στην δαιμονοποίηση. Όπου αυτές ήταν δραστήριες, έμοιαζαν οι εκάστοτε ηθικές υποχρεώσεις να εξαλείφονται – η Λίλιθ ενεργεί ανήθικα.

Το περιβάλλον τους ήταν έκπληκτο και οι πράξεις τους ακατανόητες, καθώς αυτές ήταν έκνομες, υπό το πρίσμα της πατριαρχικά δομημένης κοινωνίας μας. Αναγνωρίζουμε την Λίλιθ στα άτομα, των οποίων το κεντρικό ενδιαφέρον συνίσταται να ζουν την δικιά τους ιδιόμορφη ζωή και έτσι να πραγματοποιούνται (larimar). Η Λίλιθ δεν συνίσταται στο ζείν ενάντια σε κάτι, αλλά στον ζείν για τον εαυτό μας (άχρωμο ή/ και κίτρινο τοπάζι, σχιστόλιθος, πράσινο prehnite, πράσινος ιάσπις, όνυχας, πυροφυλλίτης).

 

Τα πολλά πρόσωπα της Λίλιθ

Βρίσκουμε την Λίλιθ στο πρόσωπο της σκληρής καριερίστριας για παράδειγμα, η οποία για χάρη της εξωτερικής της προσωπικής εκπλήρωσής απαρνείται τα παιδιά και τον γάμο κατά την παραδοσιακή έννοια. Ομοίως βρίσκουμε την Λίλιθ στις κλασσικές Femme Fatale (π.χ. Μάρλεν Ντίτριχ, Αφροδίτη τετράγωνο με Λίλιθ).

Παθητικές ή ίσως ασυνείδητες εκφάνσεις της Λίλιθ (π.χ. ανάγκες προβαλλόμενες στον/ στην σύντροφο) μπορούν να αντικατροπτίζονται σε καταστάσεις όπως μια μητέρα ή ένας πατέρας με τρία παιδιά εγκατελειμμένη ή εγκατελειμμένος από τον σύντροφο, όπως επίσης και άτομα τα οποία επιφορτώθηκαν ευθύνες (π.χ. εγγυητές δανείων) ή η επιθυμία ελευθερίας που βιώνεται μέσω ενός συντρόφου. Εδώ έχουμε να κάνουμε με χωριστές ιδιότητες της Λίλιθ όπως θα δούμε αργότερα.

Η καλύτερη ευκαιρία να συναντήσουμε την Λίλιθ είναι στην συνειδητοποίηση όλων των αναγκών, τις οποίες δεν επιτρέπουμε στον εαυτό μας (thulit). Συχνά συγκρούονται οι επιθυμίες της Λίλιθ με τα επικρατούτα ήθη. Σε δυσαρμονικές διελεύσεις της Λίλιθ με προσωπικούς πλανήτες φαίνεται σαν να σβήστηκαν όλες οι άλλες επιθυμίες, εκτός από αυτήν που πρέπει απόλυτα και οπωσδήποτε να υλοποιηθεί – σκεφτείτε ό, τι θέλετε, εγώ σκέφτομαι εμένα (ρουμπίνι, βιοτίτης).

Για αυτό θα πρέπει να αντισταθούμε στην προσπάθεια να εξισορροπήσουμε την Λίλιθ με ημιπολύτιμους λίθους, αλλά θα πρέπει πολύ περισσότερο να προσπαθήσουμε να διοχετεύσουμε την ενέργειά της (ιάσπις, όνυχας).

Η Λίλιθ μπορεί να μας βοηθήσει να βγούμε από έναν άκαιρο ρόλο θύματος (κυανίτης), όταν συνειδητά εντάσσουμε την ενέργειά της στην ζωή μας. Επιπλέον η Λίλιθ μπορεί να μας βοηθήσει να απελευθερωθούμε από αισθήματα ενοχής, ψυχικό πόνο και περιορισμό και επομένως – ανεξάρτητα από το φύλο μας – να πραγματώσουμε ένα ακόμη κομμάτι του εαυτού μας (κυανίτης, αμαζονίτης, χιαστόλιθος).


Τώρα θα αναφερθούμε σε ορισμένα συγκεκριμένα παραδείγματα, όπου η Λίλιθ επηρεάζει συγκεκριμένους πλανήτες και θα αναφέρουμε τους εκάστοτε απαραίτητους λίθους.

 

Λίλιθ – Σελήνη

Η πρόκληση έγκειται εδώ στο να είναι κάποιος απόλυτα αυθεντικός με τα συναισθήματά του (κύβοι σιδηροπυρίτη, χρυσοβήρυλλος αιλουρόφθαλμος). Οι συνθήκες στην οικογένεια ήταν συχνά τέτοιες, ώστε να υποσκάπτουν την εμπιστοσύνη στα δικά μας συναισθήματα, διότι, π.χ. δεν μπορούσε να υπάρχει ότι δεν επιτρεπόταν.

Ένα παιδί, το οποίο εκφράζει καθαρά τις ανάγκες του, ίσως να φαίνεται απειλητικό στα μάτια των γονιών του, κάτι το οποίο μπορεί να οδήγησε στο να αγνοηθούν ή να ερμηνευτούν αλλιώς οι εκφράσεις αυτές των αναγκών του (ροδονίτης, υφαιστιακό γυαλί). Το χωρισμός έγκειται εδώ στην αποκοπή από τα συναισθήματά μας (αδουλαίος, ροζ χαλαζίας) ή από την μητέρα μας ή από την μητρότητα.

Μία δυνατότητα να ζήσουμε ωφέλημα τον δεσμό Λίλιθ-Σελήνης, έγκειται στην συνειδητοποίηση των δικών μας αναγκών και της ύπαρξής μας (τουρμαλίνης χαλαζίας). Απελευθερώνουμε την Λίλιθ όταν αποδεχόμαστε το δικαίωμά μας για ψυχική ιδιαιτερότητα. Αυτή η αποδοχή μπορεί να γίνει με δραστικά μέτρα και να επηρεάσει το περιβάλλον μας ενοχλητικά ή ακραία (eudyalit, όνυχας).

 

Λίλιθ – Ήλιος

Αν χρωματίζεται ο Ήλιος από μια επαφή με την Λίλιθ, τότε υπάρχει μια ακόμη μεγαλύτερη απαίτηση για προσωπική εξέλιξη και αυτοπροσδιορισμό (πυροφυλίτης, ρουμπίνι κυανίτης). Ένας άνθρωπος με τέτοια όψη μπορεί να φαίνεται ως εγωϊστής και ακραίος στο περιβάλλον του, όταν πρόκειται για προσωπική έκφραση χωρίς όρους (κόκκινος ιάσπις σε συνδυασμό με mookait).

Οι εξωτερικές αντιδράσεις μπορούν να οδηγήσουν στην προσπάθεια να σπάσουν την θέληση και την “σπονδυλική στήλη” (υπό την πνευματική έννοια) αυτού του ανθρώπου, από φόβο για την δύναμή του ή επειδή οι απειλές του μοιάζουν ανεξέλεγκτες (λαβραδόριο, μοσχοβίτης). Το ίδιο πιθανόν είναι ότι η μάθηση της εσωτερικής αξίας μας πλήττεται σφοδρά και ότι βλέπουμε τον εαυτό μας ως θύμα και ταλαιπωρούμαστε από αμφιβολίες για τον εαυτό μας (αμαζονίτης).

Ένα σημαντικό βήμα προς την εσωτερική πραγμάτωση μπορεί να εκδηλωθεί από μία διέλευση του Ήλιου. Όμως εδώ πρέπει να τονιστεί ότι παράλληλα κάτι θα μείνει πίσω, το οποίο δεν ανήκει πλέον στην ταυτότητά μας (μοργανίτης, σπινέλιος).

Λίλιθ – Αφροδίτη

Σε αυτές τις περιπτώσεις η πρόκληση είναι να βρεθεί η ισορροπία μεταξύ της αποστασιοποίησης από ερωτικές ανάγκες (ρουμπίνι zoisite, μολδαβίτης) και ενός χειμάρρου σεξουαλικής επιθυμίας (σεληνιώδες, καπνίας χαλαζίας, ορεία κρύσταλλός). Η έντονη και συνεχής εγγύτητα σκοτώνει τον πόθο, ο έντονος πόθος ξυπνά φόβους στον σύντροφο ότι πνίγεται, ότι δεν έχει αρκετό προσωπικό χώρο.

Αυτό μπορεί να αποδοθεί π.χ. στο ότι ερωτευόμαστε έναν ήδη δεσμευμένο σύντροφο ή κάποιον, ο οποίος λάμπει δια της απουσίας του (εργασιομανής, εργαζόμενος με βάρδιες, σχέση από απόσταση) (επίδοτο, μαρκασίτης, μολδαβίτης). Από την άλλη η Αφροδίτη, που έχει ανάγκη την αρμονία, αντιμάχεται την άκαμπτη Λίλιθ, όπου και δημιουργείται μία εσωτερική αντιπαλότητα μεταξύ της υποχώρησης προκειμένου αποφευχθεί μια σύγκρουση, και μιας ευθείας διευκρίνισης της προσωπικής άποψης (larimar, lapislazuli).

 

Λίλιθ – Ερμής

Η διάνοια μπορεί εδώ μόνο να αποκλείσει την δίοδο στην διαίσθηση (αδουλαίος, ροζ χαλαζίας). Η λογική ανακηρύσσεται ως το μοναδικό αναγνωρίσιμο μέτρο. Η πρόκληση συνίσταται στο να βρεθεί μια ισορροπία μεταξύ της διαισθητικής γνώσης και της λογικής σκέψης (λαβραδόριο).

Μια επιπλέον θεματική προκύπτει από το γεγονός ότι αυτή η όψη μπορεί εύκολα να παρεξηγηθεί δηλαδή να βρεθούμε εν μέσω εμπόλεμων καταστάσεων (πράσιος, λεπιδόλιθος, ημιμορφίτης).

 

Λίλιθ – Άρης

Πιθανότητα να έχουμε μάθει υπό αυτήν την όψη να ερμηνεύουμε την επιθετικότητά μας ως κάτι κακό ή αγενές λόγω ηθικών επιταγών, οπότε και μας είναι δύσκολο να την πραγματώσουμε πόσο μάλλον να την εκφράσουμε (μπλε χαλκηδόνιος, lapislazuli). Πάραυτα νιώθουμε μέσα μας μία ακατανόητη δυναμική επιθετικότητας, η οποία μας φαίνεται απειλητική, επειδή δεν την αντιλαμβανόμαστε (οπάλιος).

Σε σχέσεις αυτό οδηγεί στο να πιστεύουμε ως άνδρες ότι θα πρέπει να κρατήσουμε την αρσενική σεξουαλική μας δύναμη μέσα μας και λόγω αυτού να μας προσελκύουν γυναίκες οι οποίες μας κυριεύουν ή στις οποίες αισθανόμαστε ότι υποταγόμαστε (ημιμορφίτης, larimar).

Από την άλλη μπορεί αυτή η όψη να φέρει μία ασταμάτητη έκθεση σε επιθετικότητα, μέσω της οποίας διαταράσσουμε το περιβάλλον μας περισσότερες από μία φορές (πρασεόλιθος, λαζούλιθος). Πιο δύσκολη φαίνεται αυτή η όψη σε γενέθλιο χάρτη μιας γυναίκας, η οποία δεν έχει συναίσθηση της επιβολής της και της δύναμής της, ή η οποία επιλέγει να μην τα βιώσει, επειδή συγκρούονται με την παραδοσιακή εικόνα των ρόλων των φύλων (κεροστίλβη, hypersten). Εδώ το μήνυμα έγκειται στο να ξεπεράσει αυτά τα αισθήματα ενοχής και να σταθεί στο ύψος της δικής της δύναμης επιβολής (αχάτης karneol, χαλαζίας turitella).

 

I‘m sorry for the times that I made you scream
For the times that I killed your dreams
For the times that I made your whole world rumble
For the times that I made you cry
For the times that I told you lies
For the times that I watched and let you stumble

It‘s too bad, but that‘s me
What goes around comes around, you ‘ll see
That I can carry the burden of pain
‘cause it ain‘t the first time that a man goes insane
And when I spread my wings to embrace him for life
I‘m suckin‘ out his love, ‘cause I, I‘ll never be nobody‘s wife

 

I‘m sorry for the times that I didn‘t come home
Left you lyin‘ in that bed alone
Was flyin‘ high in the sky when you needed my shoulder
You’re like a stone hangin‘ round my neck, see
Cut it loose before it breaks my back, see

 

I‘ve gotta say what I feel before I grow older
I‘m sorry but I aint gonna change my ways
You know I‘ ve tried but I‘ m still the same
I‘ ve got to do it my own way


Nobody`s wife της Anouk 1997

Σ.τ.Μ.: Αναφέρουμε τους ημιπολύτιμους λίθους στο τέλος της κάθε πρότασης. Κάθε λίθος συνεισφέρει στην εξισορρόπηση των αναφερόμενων.

 

Συγγραφείς: Ulrike Danninger, Eva Maria Buschel
Πρωτότυπος τίτλος: Lilith oder die Befreiung zur Bösartigkeit
Πηγή: Lilith oder die Befreiung zur Bsartigkeit
To κείμενο παραχωρήθηκε ειδικά για το myHoroscope από τους συγγραφείς
Μετάφραση – Απόδοση: super_lela της Ομάδας Μεταφραστών του myHoroscope

 

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments