5 1 vote
Article Rating

Μία Νέα Αστρολογική Πραγματικότητα
Στην αστρολογία πάντα υπήρχαν, υπάρχουν -και θα υπάρχουν- αναπάντητα ερωτήματα. Τα ωροσκόπια που λειτουργούν «άψογα», σύμφωνα δηλαδή με όλους τους κανόνες, είναι τελικά πολύ λιγότερα από όσα θα έπρεπε να είναι. Πάντα κάτι λείπει… Είτε στη γενεθλιακή αστρολογία, είτε στην πρόβλεψη. Από αυτήν την ανάγκη εξ άλλου έχει προκύψει η πληθώρα των σχολών και των εναλλακτικών προσεγγίσεων ανά τους αιώνες.

Προσωπικά σέβομαι την αστρολογική παράδοση και όλους όσοι εργάστηκαν για να μπορούμε εμείς σήμερα να διεκδικούμε μια καλύτερη μοίρα για την ίδια την αστρολογία. Παράλληλα όμως δεν παίρνω τίποτα ως δεδομένο και όταν τα αναπάντητα ερωτήματα αυξάνονται, ψάχνω να βρω τα «πώς» και τα «γιατί», χωρίς να περιμένω . Και κάθε φορά, όπως τώρα, που τα στοιχεία υποδεικνύουν μια νέα πραγματικότητα, οφείλω να σας τα παρουσιάσω.

Ανατολή Vs Δύση

Ένα από τα μεγαλύτερα και πιο καυτά θέματα που απασχολεί διαχρονικά την αστρολογική κοινότητα -και που συχνά επιστρατεύεται ως «ατράνταχτο» επιχείρημα από τους πολέμιούς της- είναι αυτό της πραγματικής θέσης των αστερισμών σε σχέση με τα αντίστοιχα ζώδια. Είναι γνωστό ότι εξ αιτίας της μετάπτωσης των ισημεριών, ο τροπικός ζωδιακός, που χρησιμοποιούν οι Δυτικοί αστρολόγοι δεν συμπίπτει με τον αστρικό ζωδιακό, που αποτελεί την πρώτη ύλη για την κατάστρωση των ωροσκοπίων στην Ανατολή και ιδιαίτερα στην Ινδία. Στη Δύση το βασικό κριτήριο είναι η φαινομενική κίνηση της Γης γύρω από τον Ήλιο και τα μεγέθη που ορίζονται από αυτήν. Ξεκινώντας, λοιπόν, από το «σημείο μηδέν» της εαρινής ισημερίας -που ορίζει και την αρχή του τροπικού Κριού- ακολουθούμε ένα αναλογικό σύστημα αναπαραγωγής του «κοσμικού προτύπου», χωρίζοντας σε 12 κομμάτια το χρονικό διάστημα από τη μια εαρινή ισημερία ως την επόμενη, με ενδιάμεσους σταθμούς τα δύο ηλιοστάσια και τη φθινοπωρινή ισημερία ορίζοντας αντίστοιχα την αρχή των άλλων τριών παρορμητικών ζωδίων.

Στην Ανατολή, η αφετηρία του ζωδιακού είναι ο πραγματικός αστερισμός του Κριού, που, σύμφωνα με τα δυτικά μέτρα, σήμερα αρχίζει στις 5 μοίρες, περίπου, των Ιχθύων. Το βασικό αποτέλεσμα αυτής της διαφοράς είναι ότι ενώ οι πλανήτες, ο ωροσκόπος κ.λπ. πρακτικά βρίσκονται στο ίδιο σημείο του ουρανού, παίρνουν τελικά διαφορετικές τιμές.

Ο τροπικός ζωδιακός προπορεύεται του αστρικού κατά 25 περίπου μοίρες (για την ακριβή τιμή υπάρχουν περισσότερες από μία γνώμες), μια διαφορά που αυξάνει όσο κυλούν τα χρόνια (περίπου 1 μοίρα κάθε 72 χρόνια). Κι έτσι, ενώ για έναν Δυτικό αστρολόγο όποιος γεννιέται την 1η Ιανουαρίου έχει προφανώς τον Ήλιο του στο ζώδιο του Αιγόκερω, για τον ομόλογό του Ινδό σημαίνει ότι ένας ακόμη Τοξότης ενσαρκώθηκε σε τούτο τον πλανήτη…

Η διαφορετικότητα των δύο συστημάτων δεν εξαντλείται μόνο σε τεχνικά θέματα. Είναι γεγονός ότι η αστρολογική προσέγγιση ενός χάρτη γίνεται με άλλα κριτήρια. Οι Ινδοί, έχοντας μια πιο φαταλιστική κουλτούρα είναι προσανατολισμένοι σχεδόν αποκλειστικά, στην πρόβλεψη. Τα θέματα του γάμου, των παιδιών, της κοινωνικής ανόδου, της οικονομικής ευμάρειας κλπ, έχουν τον πρώτο λόγο. Αντίθετα οι πιο ορθολογιστές συνάδελφοι τους (κι εγώ μαζί…) τονίζουν τη διαμόρφωση του χαρακτήρα, τις ψυχολογικές παραμέτρους και στο πως όλα αυτά ρυθμίζουν τις συνισταμένες ενός χάρτη.

Στο δρόμο της αναζήτησης

Το κοινό στοιχείο μεταξύ των εκπροσώπων και των δύο συστημάτων είναι η προσπάθεια να αντιμετωπιστεί η …αδυναμία ανταπόκρισης ενός χάρτη σε όλες τις καταστάσεις και ιδιαίτερα στην πρόβλεψη. Όλοι οι ερμηνευτές, απανταχού της Γης, εκτός από τις όποιες επιτυχίες τους, έχουν καταγραμμένες στο ενεργητικό τους και τεράστιες αποτυχίες.

Οι Ινδοί-που δεν χρησιμοποιούν στην ερμηνεία τους εξωκρόνιους πλανήτες, είχαν καταφύγει εδώ και χρόνια σε αριθμητικού τύπου επινοήσεις με σκοπό να αυξήσουν τη διαφορετικότητα και τη διακριτότητα του κάθε ωροσκοπίου. Αυτό βέβαια δεν βοήθησε και πολύ στην «τεχνητή» επιλογή του χάρτη της Μυανμάρ από Βιρμανούς αστρολόγους…

Η επινόηση νέων τεχνικών ανάλυσης, σύνθεσης, και πρόβλεψης συμβαίνει κατά κόρον και στη Δύση, όπου, μάλιστα, ο καθείς λέει το μακρύ και το κοντό του και το …κακό δεν έχει τελειωμό.

Όμως παρά τις τόσες προσπάθειες ακόμη υπάρχουν κενά. Και όλοι σε Δύση και Ανατολή, γνωρίζοντας ότι αυτό το …καταραμένο πράγμα δουλεύει αλλά ταυτόχρονα τους …ξεφεύγει, προσπαθούν να τα καλύψουν, είτε με βολικά παραμυθάκια, είτε ψάχνοντας …απεγνωσμένα για λύσεις.

Μια διαφορετική αντίληψη

Η παράλληλη χρήση δύο διαφορετικών ζωδιακών, οδηγεί σε αυτονόητα ερωτήματα: Αφού οι ιδιότητες που αποδίδονται στα ζώδια είναι σε γενικές γραμμές οι ίδιες, πώς γίνεται το ίδιο άτομο να είναι …διαφορετικό; Και καλά, οι όψεις των πλανητών δεν αλλάζουν… Όμως, δεν έχει σημασία, που οι πλανήτες, ο ωροσκόπος και οι δεσμοί της Σελήνης θα βρίσκονται σε άλλα ζώδια; Άρα, η μία από τις δύο προσεγγίσεις είναι σωστή και η άλλη όχι. Αυτό λέει η κοινή λογική. Έλα όμως που και τα δύο συστήματα χρησιμοποιούνται με την ίδια αποτελεσματικότητα ανά τους αιώνες… Και στην πραγματικότητα, αν το ίδιο άτομο επισκεφθεί διαδοχικά έναν Δυτικότροπο και έναν Ανατολίτη αστρολόγο θα διαπιστώσει μάλλον, ότι και οι δύο …καλά του τα είπαν!

Ο κακοπροαίρετος λογικός νους θα βιαστεί να αποδώσει την ευστοχία των δύο αστρολόγων στην αφέλεια του συμβουλευόμενου. Ευτυχώς όμως η ίδια η Φυσική έχει δώσει την δική της απάντηση από τις αρχές του 20ού αιώνα, επισημαίνοντας ότι «κάτι», όπως το φωτόνιο π.χ., μπορεί να συμπεριφέρεται και ως κύμα και ως σωματίδιο, με τον εκάστοτε παρατηρητή να επηρεάζει το αποτέλεσμα. Αν και δεν γνωρίζουμε το πώς ακριβώς ασκούνται οι αστρολογικές επιδράσεις, αν δηλαδή είναι κάτι σαν βαρυτικές δυνάμεις, ηλεκτρομαγνητικές ή άλλου τύπου εκπομπές, διατηρούμε το δικαίωμα να θεωρούμε ότι, όπως στα πρότυπα της κβαντομηχανικής, έχουν κι αυτές μια πιθανή διπλή υπόσταση, τόσο αστρική όσο και τροπική.

Ο παρατηρητής -ο συμβουλευόμενος, ο αστρολόγος η ο …Θεός- ορίζει και το ποια από τις δύο λειτουργεί. Και όπως η περίφημη «Γάτα του Σραίντιγκερ» μπορεί να είναι ζωντανή ή νεκρή, έτσι και το ωροσκόπιο δύναται να λειτουργεί είτε ως τροπικό είτε ως αστρικό. Και σε αυτήν την «πραγματικότητα» κάθε ουράνιο σώμα στην ενεργειακή του διάσταση έχει δύο θέσεις! Έτσι, ο Δίας αυτήν την περίοδο βρίσκεται στον Υδροχόο αλλά δυνητικά… και στον Αιγόκερω. Αντίστοιχα, ο Πλούτωνας είναι στον Αιγόκερω αλλά και στον Τοξότη.

Αν αυτό σε κάποιους φαίνεται περίεργο, δεν είναι με τη σύγχρονη επιστημονική λογική. Και βέβαια, τελικά, η θεωρητική αιτιολόγηση είναι σε ένα βαθμό σημαντική αλλά δεν είναι η ουσία. Εγώ ένοιωσα την ανάγκη να το κάνω, γιατί εκτιμώ ότι χρειάζεται. Ουσιαστικά, όμως, αυτή η απόπειρα έγινε πάνω στα ευρήματα και όχι ανεξάρτητα από αυτά. Οπότε κάθε διαφορετική προσέγγιση είναι καλοδεχούμενη…

Ανατολή feat Δύση

Στο ερώτημα, λοιπόν, που υποβάλει ο κοινός νους, ποια από τις δύο εκδοχές είναι σωστή, η απάντηση είναι …απλή: Και οι δυο!
Ας δούμε τις πρακτικές συνέπειες αυτής της παραδοχής, ξεκινώντας από τις ζωδιακές θέσεις των πλανητών και τα …αναπόφευκτα διλήμματα του τύπου «Είμαι Ταύρος ή Κριός;»

Πάνω σε αυτό το θέμα μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι θεωρητικά, όλα είναι ανοιχτά και …μοιρασμένα. Κάποιοι χάρτες είναι εμφανές ότι λειτουργούν σε sidereal …φάση και μάλλον οι τροπικές θέσεις είναι αυτές, που έρχονται να συμπληρώσουν την ερμηνεία. Τρανό παράδειγμα είναι ένας από τους μεγαλύτερους εφευρέτες όλων των εποχών, ο ιδιοφυής Νίκολα Τέσλα, που αν δείτε τον τροπικό του χάρτη προσπαθώντας να αποκωδικοποιήσετε την ευφυΐα του, θα χάσετε …πάσα ιδέα για την ερμηνεία των πλανητών στα ζώδια. Αντίθετα, οι αστρικές θέσεις κινούνται στα πλαίσια της …παραδοσιακής άστρο-λογικής: Πέντε πλανήτες στους Διδύμους και σύνοδος Άρη-Σελήνης στην Παρθένο!

Αυτά βέβαια, όσον αφορά το έργο και τις ικανότητες του. Από την άλλη πλευρά, ο χαρακτήρας του μπορεί όντως να ήταν αυτός που «φαινόταν» στην τροπική εκδοχή. Κάτι ανάλογο μπορεί να συμβαίνει με πολλούς από εμάς: Τροπικός χαρακτήρας με αστρική δημιουργικότητα.

Λυπάμαι που σας βάζω να …ψάχνεστε αλλά αυτά έχει η …Αστρολογία!
Και είμαστε ακόμα στην αρχή. Το μεγάλο πανηγύρι γίνεται με τις όψεις…

Μέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι, σύμφωνα με την κοινή λογική, η γωνιακή απόσταση μεταξύ δύο πλανητών σε ένα ωροσκόπιο είναι μία και συγκεκριμένη. Αυτό δεν ισχύει πλέον γιατί με τη διπλή υπόσταση του κάθε πλανήτη οι πιθανές αποστάσεις είναι τέσσερις! Αντιλαμβάνεστε ότι ανοίγεται πεδίον δόξης λαμπρόν… Κατ’ αρχάς, μπορούμε να συνδυάσουμε για το ίδιο άτομο τις τροπικές με τις αστρικές θέσεις των πλανητών στο ωροσκόπιό του, χρησιμοποιώντας ένα είδος ιδιοσυναστρίας.

Προσωπικά, σε όποιους το επιχειρήσουν συνιστώ ανεπιφύλακτα τη χρήση Biwheel, που δίνει μια άμεση οπτική εντύπωση για το τι «παίζεται» ανάμεσα στους δύο χάρτες. Ακόμη κι αν είστε πολύ έμπειροι αναλυτές, θα χρειαστείτε κάποιο χρόνο για να επισημάνετε τα νέα δεδομένα. Ένα από τα αποτελέσματα αυτής της τεχνικής είναι το ότι προκύπτουν νέες όψεις μεταξύ των πλανητών (των τροπικών με τους αστρικούς), που στο σύνολο τους είναι λειτουργικές και ανταποκρίνονται σε πραγματικά δεδομένα.

Όπως κι εσείς θα διαπιστώσετε δίνω μεγαλύτερη έμφαση στα γεγονότα, παρά στις ψυχολογικές παραμέτρους. Κι αυτό, γιατί τα πρώτα είναι πιο αντικειμενικά η αν προτιμάτε πιο ευδιάκριτα. Στα παραδείγματα που παραθέτω επιδιώκω να καταδείξω ότι η συμπληρωματικότητα των δύο συστημάτων είναι ουσιώδης, δίνοντας βοήθειες και απαντήσεις εκεί που κανένα από μόνο του δεν μπορεί να το κάνει.

Η λογική της σύγκρισης των δύο ωροσκοπίων είναι απλή: Το ενδιαφέρον εστιάζεται σε θέσεις και όψεις πλανητών που «αναβαθμίζονται» η συνδυάζονται μεταξύ τους. Το βάρος πέφτει στις κύριες όψεις και τις γωνιακές ακμές. Η ανοχή στις όψεις είναι η τυπική μιας συναστρίας, χωρίς ακρότητες. Προσωπικά θεωρώ ότι οι 5 μοίρες είναι μια ανοχή ασφαλείας, ανάλογα βέβαια και με το ποιοι πλανήτες συμμετέχουν. Ο τρόπος της ερμηνείας δεν αλλάζει. Ούτε καταργούνται τα όσα ήδη γνωρίζετε για τη συμπεριφορά των πλανητών. Απλά, το ωροσκόπιο εμπλουτίζεται και …διαφωτίζεται. Αίφνης, ένας Ήλιος από εκεί που ήταν μόνος κι έρημος, μπορεί να βρεθεί με ενδιαφέρουσα παρέα και μια Αφροδίτη (ξέρω ότι γι αυτήν καίγεστε περισσότερο) το ίδιο.

Για να πάρετε μια πρώτη ιδέα θα σας παραθέσω κάποιες όψεις, που προκύπτουν στα ωροσκόπια δύο μεγάλων κυριών της 7ης τέχνης, που όλοι γνωρίζετε. Εννοείται πως οι όψεις αυτές δεν υπάρχουν στο …κανονικό γενέθλιο τους. Δείτε και κρίνετε…

Ελίζαμπεθ Τέϊλορ

  1. Ο αστρικός Ποσειδώνας σε σύνοδο με τον τροπικό Δία
  2. Ο αστρικός Ήλιος και ο Ερμής σε αντίθεση με τον τροπικό Δία
  3. Ο αστρικός ωροσκόπος σε σύνοδο με την τροπική Σελήνη

Μπριζίτ Μπαρντό

  1. Ο αστρικός Ήλιος σε σύνοδο με τον τροπικό Ποσειδώνα
  2. Ο αστρικός Δίας και ο Ερμής σε σύνοδο με τον τροπικό Ήλιο
  3. Το αστρικό μεσουράνημα σε σύνοδο με την τροπική Αφροδίτη

Η εφαρμογή στην πράξη

Ας δούμε όμως και τη συμπληρωματικότητα των δύο ζωδιακών σε σχέση με πραγματικά περιστατικά, που συγκλόνισαν τον κόσμο.
Στα παραδείγματα, που ακολουθούν η προσέγγιση μου είναι εμφανώς αφαιρετική, χωρίς να εξετάζω πολλές λεπτομέρειες, για τα επιμέρους στοιχεία κάθε συμβάντος. Μένω μόνο στην ουσία. Σκοπός μου είναι να καταδείξω τη λειτουργικότητα των τροπικών και των αστρικών πλανητικών θέσεων, όταν συνδυάζονται μεταξύ τους, αποφεύγοντας τις περίπλοκες αναφορές σε συστήματα πρόβλεψης. Από αυτήν την άποψη εκτιμώ ότι οι …φανατικοί θιασώτες των διελεύσεων θα μείνουν ιδιαίτερα ευχαριστημένοι…

Από την άλλη πλευρά, τα όσα παρατίθενται δεν είναι καθόλου ευχάριστα, και καλό θα ήταν να αφήσετε τα συναισθήματα σας απέξω για να μην …ψυχοπλακωθείτε. Προσωπικά, λόγω …επαγγελματικής διαστροφής, δεν επηρεάζομαι γιατί βλέπω μόνον κύκλους και σημαδάκια με νόημα. Αφού να φανταστείτε ότι με το ζόρι κρατήθηκα για να μην προσθέσω και παραδείγματα με φυσικές καταστροφές…

Αλλά για σας μπορεί να είναι διαφορετικά. Να θυμάστε πάντως ότι η λειτουργικότητα των πλανητών είναι εντελώς διαφορετικού μεγέθους και ποιότητας στη μάζα απΆ ότι στο άτομο, που μπορεί να διαχειρίζεται και να αφομοιώνει τα ουράνια δεδομένα με πολύ πιο δημιουργικό τρόπο.

******

ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ

Η καταστροφή της Σμύρνης

Τροπικός χάρτης

Στο χάρτη της 9/9 του 1922 (νέο ημερολόγιο) οι ενδείξεις υπάρχουν αλλά …ως συνήθως δεν αρκούν για να εξηγήσουν μια τέτοιας μεγάλης έκτασης καταστροφή. Οι περισσότερες προσεγγίσεις παραπέμπουν στο γενέθλιο χάρτη της Ελλάδας και την ενεργοποίηση-από τον Κρόνο-του κρίσιμου τετραγώνου Δία-Πλούτωνα στην έβδομη μοίρα των παρορμητικών. Ο Πλούτωνας εξ άλλου, στην 11η του Καρκίνου φαίνεται να συμφωνεί με αυτήν την εκδοχή, δίνοντας τέλος σε μια εκστρατεία, που είχε ξεκινήσει καθώς τετραγώνιζε τη γενέθλια θέση του. Αναλογικά έπραξε τα ίδια όταν βρέθηκε στο Ζυγό και οι Τούρκοι, ευκαιρίας δοθείσης, αιματοκύλισαν την Κύπρο. Το τρίγωνο που κάνει με τον Ουρανό είναι ενδεικτικό μιας μεγάλης αλλαγής, που συντελείται με δραματικό τρόπο. Αντίστοιχα ο Ποσειδώνας βρίσκεται απέναντι από το γενέθλιο Ήλιο της Ελλάδας, υποδεικνύοντας τη «Μεγάλη Ιδέα», που παραλίγο να εκπληρωθεί.

Κι εγώ λέω… ωραία, το γενικό πλαίσιο είναι ικανοποιητικό. Που είναι όμως οι αστρολογικές παράμετροι της ημέρας η έστω της περιόδου; Δεν επρόκειτο για μια απλή στρατιωτική και πολιτική αποτυχία. Είχαμε απερίγραπτες σφαγές, μια μεγάλη πυρκαγιά, πόνο και απέραντη θλίψη. Που βρίσκονται όλα αυτά στο συγκεκριμένο ωροσκόπιο; Αρκούν οι όψεις του Πλούτωνα με τον Κρόνο και τον Ουρανό να δικαιολογήσουν την τραγωδία;

Ιδιοσυναστρία

Ο συνδυασμός των τροπικών και των αστρικών θέσεων είναι πλήρως διαφωτιστικός.

Κρατείστε την ανάσα σας… Κατ’ αρχάς, η αστρική Αφροδίτη «πέφτει» πάνω στον Κρόνο και το τετράγωνο του με τον Πλούτωνα δίνοντας μια πρώτη εικόνα για την σκληρότητα και την αγριότητα των περιστατικών. Ο ίδιος ο Κρόνος (με τον Πλούτωνα πάντα για παρέα) μεταφέρεται πάνω στον τροπικό Ήλιο, που κάνει αντίθεση με τον Ουρανό. Και ο αστρικός Ουρανός πηγαίνει με τη σειρά του απέναντι από τον Ποσειδώνα. Πάει η Ιδέα, πάει και το όραμα… Ουσιαστικά δηλαδή με αυτό το γαϊτανάκι των αλλεπάλληλων συμπτώσεων δημιουργείται ένα …άγριο αστρολογικό σκηνικό με ταυ-τετράγωνα και σταυρούς και τη συμμετοχή όλων των καθΆ ύλην «αρμοδίων» για μια απερίγραπτη καταστροφή: Κρόνος, Ουρανός, Πλούτωνας και Ποσειδώνας συνδυάζονται μεταξύ τους και ασπεκτάρουν τον Ήλιο και την Αφροδίτη με κάθε δυνατή …βαρβαρότητα. Όμως που βρίσκεται ο έτερος Καππαδόκης, ο θεός του πολέμου;

Ο Άρης, που στον τροπικό χάρτη βρίσκεται στον Τοξότη σχεδόν χωρίς όψεις, «υποδέχεται» την αντίθεση της Σελήνης με το Δία, που από μόνη της υποσχόταν …χαρές και πανηγύρια. Γνωρίζουμε την εντελώς γήινη εμπλοκή των δύο …θεών σε πυρκαγιές κι εδώ αποκαλύπτεται η «κρυφή» τους συνεννόηση. Η Σμύρνη κάηκε κάτω από τις «ευλογίες» τους…

Άφησα τελευταία τη Δήμητρα, γιατί ο ρόλος της δεν σας είναι γνωστός. Ωστόσο, όπως θα διαπιστώσετε και από τα παραδείγματα, που ακολουθούν, η εμπλοκή της σε δυσαρμονικά σχήματα με τους προαναφερθέντες κυρίους, υποδηλώνει ότι εφόσον υπάρχει μια σύγκρουση η καταστροφή, οι συμμετέχοντες-κατΆ επέκταση και τα θύματα θα είναι πολλά. Ας πούμε, για την ώρα, ότι μαζικοποιεί το κοινό λειτουργώντας, περίπου, σαν Σελήνη και Δίας μαζί.

Κλείνοντας την αναφορά σε αυτήν την Εθνική και ανθρωπιστική τραγωδία, θα επισημάνω τη θέση του αστρικού Πλούτωνα, που κινείται προς τη γενέθλια Σελήνη της Ελλάδας στους Διδύμους. Η ριζική μεταβολή του πληθυσμού, που ολοκληρώθηκε με τη μεγάλη ανταλλαγή και την έλευση των προσφύγων είναι ένα καλό άστρο-ιστορικό μάθημα και μια προειδοποίηση για τα χρόνια που έρχονται.

Εδώ Πολυτεχνείο

Τροπικός χάρτης

Η εξέγερση του Νοέμβρη του 73 χαρακτηρίζεται αστρολογικά από την αντίθεση Άρη-Ουρανού, στον Κριό και τον Ζυγό αντίστοιχα, που όμως δεν σχηματίζει όψη με άλλους πλανήτες. Στον ίδιο χάρτη, που είναι για τις 2:50 τα ξημερώματα, όταν δόθηκε η εντολή για την παραβίαση της κεντρικής πύλης, βλέπουμε ένα ταυ-τετράγωνο Κρόνου- Πλούτωνα- Δήμητρας, (με την Αφροδίτη αρκετά κοντά) που δηλώνει πολλά για τη ζοφερή πολιτική κατάσταση εκείνης της περιόδου. Η αντίθεση του Πλούτωνα με τη γενέθλια θέση του στο χάρτη της Ελλάδας, προετοίμαζε για μια ακόμη φορά, ένα δυσάρεστο σκηνικό. Ωστόσο, τι ήταν αυτό που πυροδότησε την εισβολή;

Ιδιοσυναστρία

Οι αστρικές θέσεις του Άρη και του Ουρανού διαμορφώνουν ένα εντελώς διαφορετικό τοπίο. Πάνω σχεδόν στον τροπικό Πλούτωνα αλλά και τον ωροσκόπο, φωτογραφίζουν τη στιγμή της εισβολής. Η σύνδεση τους με το ταυ-τετράγωνο στα παρορμητικά είναι καταλυτική. Παράλληλα η αστρική Σελήνη, στον Καρκίνο δημιουργεί ένα ακόμη ταυ, ενεργοποιώντας τις τροπικές τους θέσεις

Η σύμπραξη της αστρικής Δήμητρας με τον Ποσειδώνα περιγράφει τα πολιτικά παιχνίδια, που παίχτηκαν στην «πλάτη» της εξέγερσης αλλά η συμμετοχή της στο ταυ-τετράγωνο με τον Άρη, τον Ουρανό και τον Πλούτωνα έχει να κάνει με την ίδια την εξέγερση, και τα θύματα της

Η εισβολή στην Κύπρο

Τροπικός χάρτης

Θα ξεκαθαρίσω από την αρχή ότι τα στοιχεία μιας «αιματοβαμμένης» διχοτόμησης περιγράφονται αρκετά παραστατικά στο γενέθλιο χάρτη της Κυπριακής Δημοκρατίας. Ο ωροσκόπος στις 16 των Διδύμων με τη Σελήνη και τον Άρη στο 12ο οίκο σε τετράγωνο με τον Πλούτωνα στον 4ο, δεν αφήνουν πολλά περιθώρια παρερμηνείας, ιδιαίτερα που ο Πλούτωνας έχει και σύνοδο με την Αφροδίτη. Και οι δύο ζωτικοί δείκτες ( Σελήνη, Αφροδίτη) βρίσκονται σε άμεση απειλή. Ωστόσο τα ουράνια σημάδια της 20ης Αυγούστου του 1974 για αυτό που επρόκειτο να συμβεί, ήταν μάλλον «χλωμά». Η «ενοχλητική» διέλευση του Άρη από την ακμή του 4ου οίκου και τη γενέθλια σύνοδο Ήλιου-Ουρανού στο Λέοντα, στο χάρτη της Κυπριακής Δημοκρατίας είναι στη σωστή κατεύθυνση αλλά δεν αρκεί για να δώσει μια «αξιοπρεπή» ερμηνεία, της Τουρκικής εισβολής.

Ο Πλούτωνας σε τετράγωνο με τον Ερμή, τον Κρόνο και την Αφροδίτη (οι ανοχές είναι συζητήσιμες) βρίσκεται σε μια μάλλον αδιάφορη θέση για το ωροσκόπιο της Κύπρου και ουσιαστικά παραπέμπει στο γενέθλιο χάρτη της Ελλάδας, όπως ήδη αναφέρθηκε στην ανάλυση για τη Σμύρνη. Τέλος, ο Ουρανός σχηματίζει εξάγωνο με τον Άρη και τετράγωνο με τον Ήλιο, όψεις, που από τη φύση τους σχετίζονται με ανατροπές και …βομβαρδισμούς αλλά η σύνδεση τους με την εισβολή εξαντλείται στην δυναμική του Άρη.

Για έναν υποψιασμένο ερευνητή, είναι φανερό ότι ο κόκκινος πλανήτης ενεργοποίησε …θεούς και δαίμονες αλλά γιατί; Η καταλυτική του δράση γίνεται ακόμη πιο αντιληπτή με το πραξικόπημα της 14ης Ιουλίου, που οργάνωσε η χούντα του Ιωαννίδη, με σκοπό την ανατροπή του Μακαρίου. Όμως, που «πάτησε» και πυροδότησε την τραγωδία;

Ιδιοσυναστρία

Από μια πρώτη ματιά το προηγηθέν πραξικόπημα κατά του Μακαρίου, γίνεται πιο ευδιάκριτο, υπονοώντας κι ακόμη περισσότερα. Ο αστρικός Ήλιος κάνει τετράγωνο με τον τροπικό Πλούτωνα, δίνοντας μια νέα διάσταση στο τετράγωνο του με τον Ουρανό. Ο Άρης δέχεται την αντίθεση από τον αστρικό Δία, δημιουργώντας μια ιδιαίτερα εύφλεκτη κατάσταση, με τον τροπικό Ουρανό να «διευκολύνει» την αντίθεση. Η συμμετοχή της αστρικής Δήμητρας στο όλο σχήμα, εκφράζει τις πολιτικές διαστάσεις αυτής της ανάφλεξης αλλά το βασικό ερώτημα παραμένει: Που «κρύβεται» η εισβολή; Τις απαντήσεις δίνουν ο αστρικός Κρόνος και ο αστρικός Πλούτωνας, επιβεβαιώνοντας τη λειτουργικότητα των αστρικών διελεύσεων από τροπικές θέσεις. Ο πρώτος μόλις έχει περάσει από τον γενέθλιο τροπικό ωροσκόπο και ο δεύτερος κλείνει το τετράγωνο με τη γενέθλια Σελήνη της Κύπρου, που καλείται να βιώσει τις γενέθλιες επιρροές της. Το σκηνικό ως προς τον Πλούτωνα είναι ανάλογο του 1922, με τους Τούρκους να έχουν και πάλι το ρόλο του θύτη.

Το ατύχημα στο Cernobyl

Τροπικός χάρτης

Το στίγμα του πυρηνικού ατυχήματος, που μόλυνε με ραδιενέργεια πολλές περιοχές του πλανήτη δίνεται από την αντίθεση του Ήλιου με τον Πλούτωνα, που ουσιαστικά ενεργοποίησε τη Σεληνιακή έκλειψη της 28ης Οκτωβρίου του 1985 (ο Πλούτωνας σε σύνοδο με τον Ήλιο στο Σκορπιό και τετράγωνο με το Δία στον Υδροχόο). Ωστόσο οι συνθήκες στις 26/4/86 δεν δίνουν πειστικές απαντήσεις για το μέγεθος και τις συνέπειες του ατυχήματος. Η διευκόλυνση της αντίθεσης από τον Ποσειδώνα στον Αιγόκερω και τη Δήμητρα στην Παρθένο δίνει ένα μέτρο για την εξάπλωση της μόλυνσης αλλά στην αστρολογική πραγματικότητα, οι ίδιες αυτές όψεις θα μπορούσαν να αποτρέψουν το ατύχημα.

Ο Ουρανός βρίσκεται κοντά στον ωροσκόπο, χωρίς, όμως, να κάνει κάποια σημαντική όψη, ενώ ο Άρης σε εξάγωνο με το Δία και τετράγωνο με τον Ερμή, δείχνει ότι θα μπορούσε να συντελέσει σε κάποιου είδους ανάφλεξη αλλά από αυτήν την γενική «συνεισφορά» μέχρι την τήξη της καρδιάς του πυρηνικού αντιδραστήρα, υπάρχει μεγάλη απόσταση. Με αυτά τα στοιχεία η έρευνα για τους σοβαρούς μελετητές, στρέφεται στους γενέθλιους χάρτες της Σοβιετικής Ένωσης η της Ουκρανίας, προσδοκώντας μια πιο καθαρή απάντηση.

Ιδιοσυναστρία

Η …ένοχη αντίθεση Ήλιου-Πλούτωνα αποκτά άλλες διαστάσεις. Η αστρική Αφροδίτη αλλά και η Σελήνη ευθυγραμμίζονται μαζί της, υποδεικνύοντας βαριές βλάβες στον πληθυσμό. Η αστρική Δήμητρα σε ταυ-τετράγωνο συμφωνεί και επαυξάνει… Η ίδια η αντίθεση στην αστρική της μορφή δημιουργεί ένα ταυ-τετράγωνο με τον τροπικό Άρη και τον Ερμή. Εδώ πιάσαμε το τζακ ποτ της καταστροφής… Ακόμη, ο αστρικός Άρης βρίσκεται πάνω σχεδόν στον τροπικό ωροσκόπο και τον Ουρανό, δηλώνοντας ευθαρσώς ποιος άναψε τη σπίθα της έκρηξης…

Η πτώση του Boeing της Helios

Η αναχώρηση της μοιραίας πτήσης από το αεροδρόμιο της Λάρνακας είχε βέβαια τα εν δυνάμει προβλήματα της. Το τετράγωνο του Άρη με τον Ερμή και τον Κρόνο, θα μπορούσαν να συντελέσουν σε τεχνικές βλάβες, ενώ το εξάγωνο με τον Ουρανό, δημιουργούσε την αίσθηση μιας πιθανής-αλλά μάλλον ελεγχόμενης-αναποδιάς. Βέβαια, αν κάποιος …αστρολογούμενος είχε παρατηρήσει το τετράγωνο του διελαύνοντος Ουρανού με τον γενέθλιο Άρη στο χάρτη της Κυπριακής Δημοκρατίας, δεν θα ήταν και τόσο ήσυχος… Αρκετά συχνά, τέτοιες διελεύσεις ενεργοποιούνται όταν, κατά τη διάρκεια της επίδρασης τους, οι πλανήτες που πρωταγωνιστούν σχηματίζουν μια οποιαδήποτε όψη. Προσωπικά εκτιμώ ότι αυτή ήταν η αιτία της πτώσης. Ωστόσο η παρουσία του Δία στον 1ο οίκο, χωρίς δυσαρμονικές όψεις, υπονοούσε μια προστασία από τα χειρότερα. Θα μπορούσε δηλαδή η συγκεκριμένη πτήση να παρουσιάσει προβλήματα και να γίνει ευρέως γνωστή, χωρίς περαιτέρω συνέπειες.

Ιδιοσυναστρία

Δύο είναι τα κυριότερα χαρακτηριστικά: Η αναίρεση των πλεονεκτημάτων του Δία και η δραματική εμπλοκή του Ουρανού και του Ποσειδώνα. Κατ’ αρχάς, ο αστρικός Άρης «μεταφέρεται» στον Κριό, ακριβώς απέναντι από το Δία, εκθέτοντας τον σε περιπέτειες. Η υψηλή προστασία αντικαθίσταται από έναν ουσιαστικό κίνδυνο ανάφλεξης και από επιπολαιότητες, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε αυτή. Όμως ο Δίας αποκτά κι ένα ακόμη πρόβλημα από το τετράγωνο ακριβείας της αστρικής του θέσης με τον Πλούτωνα. Ο αστρικός Ουρανός «προσγειώνεται» πάνω στον τροπικό Ποσειδώνα, πιάνοντας τη Δήμητρα με τετράγωνο και-το κυριότερο-παίρνοντας θέση «διευκόλυνσης» στην αντίθεση του Άρη με το Δία. Τελικά, η πτήση μένει στην ιστορία ως υπόδειγμα λαθών, και παραλείψεων. Η εμπλοκή του Ποσειδώνα στο τραγικό ατύχημα, δίνει μια ιδιαίτερη χροιά στις αιτίες που το προκάλεσαν, αφού όπως διαπιστώθηκε, οι κυβερνήτες του αεροσκάφους είχαν χάσει τις αισθήσεις τους κι εκείνο πετούσε ακυβέρνητο, μέχρι να τελειώσουν τα καύσιμα.

******

 

ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ

Τώρα, που σας έκανα την καρδιά …περιβόλι ας δούμε και κάποιες εφαρμογές της νέας τεχνικής σε προσωπικούς χάρτες διασημοτήτων.

Τζον Λένον: Πού κρύβεται η επανάσταση;

Τροπικός χάρτης

Ο άνθρωπος που συνέδεσε το όνομά του με τα νέα ήθη των sixties έχει τον Ουρανό στον Ταύρο, που ανάλογα με το σύστημα οικοθεσίας βρίσκεται είτε στο τέλος του 1ου οίκου είτε στην αρχή του 2ου. Η μόνη κύρια όψη που κάνει είναι το τρίγωνο με τον Ποσειδώνα στον 6ο, που κι αυτός είναι σαν τη καλαμιά στον κάμπο. Χμ… Να! το καλλιτεχνικό επάγγελμα, …θα έλεγε ένας ενθουσιώδης rookie. Πράγματι, ακούγεται καλό, για το φίλο μου το Μήτσο το ροκά όμως, που έχει κι αυτός Ποσειδώνα στον 6ο και κάνει διεθνή καριέρα στα σκυλάδικα… Άμα «ζορίσεις» την ερμηνεία, ποντάροντας στην Υδροχοϊκή Σελήνη (στον 11ο Οίκο, σε αντίθεση με τον Πλούτωνα) κάτι βγαίνει για την συνεισφορά του στα κοινά, αλλά προσωπικά, παρά την παρουσία της Δήμητρας στον 7ο, θεωρώ ότι αυτές οι συνθήκες είναι λίγες για να δικαιολογήσουν το μέγεθος της επιρροής που άσκησε.

Ιδιοσυναστρία

Προκύπτει αν μη τι άλλο ένας πολύ έντονος χάρτης με ενισχυμένο το ρόλο του Ουρανού και του Ποσειδώνα. Κατ’ αρχάς, η σύνοδος Δία-Κρόνου κάνει αντίθεση με τον τροπικό Ήλιο και σύνοδο με τον ωροσκόπο, υποδηλώνοντας την αναζήτηση ισορροπιών ανάμεσα στην ποιότητα και την εμπορικότητα. Ο αστρικός Ουρανός στην αρχή του Ταύρου συμμετέχει σε σταυρό με την τροπική Σελήνη, τον Πλούτωνα, τον Ερμή και τη Δήμητρα. Αυτό μάλιστα! Είναι αρκούντως …ροκ, ανατρεπτικό και αντάξιο των νέων ηθών και της φρενίτιδας, που δημιουργούσε στα πλήθη. Χώρια που η …τρελαμένη Σελήνη «φωτογραφίζει» και τον Ντ Τσάπμαν… Αλλά και το …γαϊτανάκι του Ποσειδώνα είναι εξαιρετικά εντυπωσιακό, δικαιολογώντας πλήρως την καλλιτεχνική του ιδιότητα. Ο αστρικός Ήλιος «πέφτει» πάνω στον τροπικό Ποσειδώνα, ο ωροσκόπος στους Ιχθείς κάνει αντίθεση με τον τροπικό Ποσειδώνα, , ενώ παράλληλα ο Ποσειδώνας είναι σε σύνοδο με την τροπική Αφροδίτη! Lousy in the Sky with Diamonds… και βάλε…

Η δολοφονία του

Έχω μάθει να αναζητώ «καθαρές» ενδείξεις από όποιο σύστημα πρόβλεψης και αν προκύπτουν. Και ειδικά μια δολοφονία δεν μπορεί να υποστηρίζεται αστρολογικά από ημιτετράγωνα και άλλα συναφή… Στην περίπτωση του Λένον στις 8/12/80 ο αστρικός Άρης του Ηλιακού Τόξου βρίσκεται στις 19ο 46΄ του Ζυγού, ενώ ο γενέθλιος τροπικός ωροσκόπος είναι στις 19ο 54΄ του Κριού. Τα συμπεράσματα δικά σας…

Έλβις Πρίσλεϊ: Γιατί τέτοιο σουξέ;

Τροπικός χάρτης

Ως έξαλλο νιάτο και ροκάς διαθέτει έναν ιδιαίτερα πειστικό Ουρανό σε τετράγωνα με την Αφροδίτη, τη Δήμητρα και τον Πλούτωνα. Γνήσιος φορέας ανατρεπτικών ηθών! Με το Δία στον Σκορπιό στην ακμή, σχεδόν, του 12ου Οίκου, ακόμη κι απΆ τον …τάφο πουλάει τρελά. Ίσως να πιστεύετε ότι οι πέντε πλανήτες και οι δεσμοί της Σελήνης σε 2ο και 8ο Οίκο αρκούν για να εξηγήσουν την τεράστια επιτυχία του. Εγώ πάντως όχι! Με τέτοιον χάρτη, αν ζούσε, σήμερα θα ξημεροβραδιαζόταν στη Wall Street ή το Las Vegas. Και από πότε, παρακαλώ, ο Άρης στον 10ο Οίκο δίνει καλλιτέχνες και μάλιστα ευρέως φάσματος; Ο Ποσειδώνας στον 9ο μπορεί να τον καπελώσει; Λέτε;…

Αν είναι έτσι, θα έπρεπε να ήταν πολύ καλός στα …νεραϊδοτράγουδα. Θυμάστε τον Έλβις σε κάτι ταινίες με Χαβανέζες να υποδύεται τους αδελφούς Κατσάμπα;… Θα μου πείτε ότι όλα τα έκανε η Ιχθυακή Σελήνη στον 3ο Οίκο. Συμφωνώ στο ότι έπαιξε σημαντικό ρόλο. Θέλει όμως μια γενναία ενίσχυση…

Ιδιοσυναστρία

Ενώ ο Δίας τετραγωνίζεται με όλους τους πλανήτες στον 2ο και τον 8ο γενέθλιο οίκο (Tutti Fruti), ο ωροσκόπος σε σύνοδο με τον τροπικό Δία στο Σκορπιό του προσδίδει την απαιτούμενη αποτελεσματικότητα. Αυτός είναι Δίας, αυτά είναι λεφτά! Το μεσουράνημα σε αντίθεση με την τροπική Σελήνη στους Ιχθείς κινείται ευδιάκριτα σε καλλιτεχνικούς δρόμους και ο Άρης σε ανοιχτή σύνοδο με τον Ποσειδώνα αποκαλύπτει -επιτέλους- τη λικνιστική του δεινότητα.

Μπιλ Γκέιτς: Πού πήγαν τα μεταβλητά;

Τροπικός χάρτης

Ποιος να φανταζόταν ότι ο ιδρυτής της Microsoft δεν έχει ούτε έναν πλανήτη στα μεταβλητά… Το ωροσκόπιό του, βέβαια, έχει υψηλό δείκτη επιχειρηματικότητας (Σκορπιός με ωροσκόπο στον Καρκίνο) αλλά όχι απαραίτητα στον τομέα που τον ανέδειξε. Το τετράγωνο Ήλιου-Ουρανού και η Σελήνη στον Κριό στον 10ο Οίκο, σε αντίθεση με τον Άρη και τον Ερμή και τρίγωνο με τον Ουρανό αφήνουν αβίαστα την αίσθηση του πρωτοπόρου, αλλά τα ερωτηματικά παραμένουν. Πού είναι η καλή Παρθένος;

Έχουν σχέση ο Κριός και ο Ζυγός με τους υπολογιστές; Εκτός κι αν κάποια από τις δύο νεοφερμένες στο αστρολογικό γίγνεσθαι, είτε η μακρινή Έρις (σε σύνοδο με τη Σελήνη) είτε η Δήμητρα (στην ακμή του 7ου Οίκου) έχουν τέτοιες αρμοδιότητες. Και γιατί ο Ουρανός πάνω σχεδόν στην ακμή του 2ου τον έκανε πάμπλουτο και δεν του τα πήρε πίσω; Είχε καλό κάρμα; Συνήθως τέτοια οικονομικά μεγέθη προκύπτουν από κάποια ουσιώδη εμπλοκή του Πλούτωνα. Αλλά αυτός βρίσκεται σε άλλο μετερίζι, στον 3ο Οίκο, σε σύνοδο με το Δία.

Ιδιοσυναστρία

Ο Ουρανός, που έχει «μεταφερθεί» στον Καρκίνο, ενισχύει ακόμη περισσότερο την επιρροή του σχηματίζοντας ένα καθαρό ταυ-τετράγωνο με την τροπική Σελήνη και τον Ερμή. Όμως το πιο ενδιαφέρον είναι ότι η σύνοδος Δία-Πλούτωνα αναδεικνύεται σε …μορφή του ωροσκοπίου! Το μεσουράνημα κάνει αντίθεση με την τροπική, χρωματίζοντας την παντοδυναμία του, ενώ η αστρική «κάθεται» πάνω στην ακμή του 2ου οίκου και τον γενέθλιο Ουρανό, τετραγωνίζοντας τον Ήλιο. Γι αυτό ο Βασιλάκης μάζεψε όλο το χαρτί! Το τι έχει κάνει βέβαια, για να το πετύχει, ένας Θεός το ξέρει…

Ακόμη ο Ερμής επηρεάζει άμεσα την καριέρα του Γκέιτς, σε σύνοδο με την τροπική ακμή του 4ου στην Παρθένο. Ένα κι ένα κάνουν δυο… Επιτέλους, η Microsoft αρχίζει να φαίνεται στον αστρολογικό …ορίζοντα. Όσο για τον αστρικό του χάρτη συνολικά, έχει τέσσερις πλανήτες στα μεταβλητά, συν τον ωροσκόπο (στους Δίδυμους) Λέτε, τελικά, να είναι …μετενσαρκωμένος Ινδός μαχαραγιάς, που έχει κρατήσει την sidereal παράδοση; Ναι, αλλά με την έντονη παρουσία των μεταβλητών δεν καλύπτεται αστρολογικά η επιχειρηματική του δραστηριότητα. Γι αυτό επιμένω ότι τα δύο συστήματα λειτουργούν συμπληρωματικά…

Ροκ Χάτσον: Τι έφταιξε;

Τροπικός χάρτης

Το τετράγωνο Ήλιου-Ποσειδώνα δικαιολογεί την καλλιτεχνική του φύση, ενώ η αντίθεση της Αφροδίτης με τον Πλούτωνα εμπλέκεται άμεσα στην σεξουαλική του ιδιαιτερότητα, όπως έχουν, ήδη, επισημάνει πολλοί ερευνητές. Το ζητούμενο όμως δεν είναι αυτό. Ηθοποιοί υπάρχουν πολλοί και ομοφυλόφιλοι επίσης. Αλλά το Aids από πού προέκυψε; Μια καλή απάντηση είναι από τον Ουρανό στον 6ο οίκο στους Ιχθείς. Στα χαρτιά, μια σπάνια ή πρωτοεμφανιζόμενη νόσος θα μπορούσε πράγματι να τον απειλήσει. Όμως γιατί αυτή να συνδέεται με την σεξουαλική του πρακτική και δεν ήταν π.χ. μια νευρική διαταραχή; Το τρίγωνο που σχηματίζει ο Ουρανός με τον Ήλιο και τον Κρόνο στο Σκορπιό αφήνει κάποια υπονοούμενα αλλά μέχρι εκεί. Αν δηλαδή με το τρίγωνο «πας» από ανίατη ασθένεια, με ένα τετράγωνο τι θα έπρεπε να συμβεί;

Ιδιοσυναστρία

Η αντίθεση Αφροδίτης-Πλούτωνα μεταφέρεται στον άξονα Τοξότη-Διδύμων σε τετράγωνο με τον γενέθλιο Ουρανό, δημιουργώντας όλες τις προϋποθέσεις μιας τραγωδίας. Η ίδια σύνοδος στην τροπική της μορφή τετραγωνίζεται από τον αστρικό Άρη και διοχετεύει την πίεσή της στον αστρικό ωροσκόπο, που στην Παρθένο βρίσκεται σε θέση «διευκόλυνσης» (τρίγωνο με την Αφροδίτη και εξάγωνο με τον Πλούτωνα). Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα… Η Σελήνη κάνει σύνοδο με τον τροπικό Κρόνο στο Σκορπιό, το ίδιο και ο Ήλιος με τον Άρη. Όλοι οι ζωτικοί δείκτες δηλαδή έχουν τα χάλια τους… Αν μη τι άλλο είναι μια πολύ πιο πειστική εκδοχή…

Έρνεστ Χέμινγουεϊ: Τέσσερις γάμοι και μια κηδεία

Τροπικός χάρτης

Το ταυ-τετράγωνο Άρη-Κρόνου-Πλούτωνα σε γωνιακούς οίκους (1ο-4ο-10ο) υποδηλώνει μια περιπετειώδη ζωή αλλά και ενεργειακές δυσλειτουργίες με αυτοκαταστροφικές τάσεις. Οι τέσσερις γάμοι και η αυτοκτονία του πατέρα του είναι κάποια από τα επεισόδια της εξαιρετικά πλούσιας σε γεγονότα ζωής του. Είναι φανερό ότι αυτό το ταυ εμπλέκεται με κάποιο τρόπο και στις ψυχικές του διαταραχές, ωστόσο οι απορίες παραμένουν. Γιατί τελικά, χτυπούσε η καμπάνα και γι’ αυτόν; Ο 12ός του είναι ουσιαστικά «καθαρός», με τον Ερμή στο Λέοντα χωρίς πιέσεις από όψεις και η Σελήνη του επίσης δεν φαίνεται να έχει κραυγαλέα προβλήματα (στον Αιγόκερω σε αντίθεση με την Αφροδίτη). Προκαλεί εντύπωση, λοιπόν, πώς ένας τέτοιος προικισμένος διανοητής πνίγηκε μέσα στην κατάθλιψη και τα ηλεκτροσόκ, καταλήγοντας να αυτοπυροβοληθεί στα 62 του.

Ιδιοσυναστρία

Ο Ερμής σχηματίζει πολλές όψεις με τροπικούς πλανήτες (το Δία, τη Δήμητρα και τον Ουρανό) περιγράφοντας ουσιαστικά την πλούσια και επιτυχημένη συγγραφική του δράση, που τονίζεται ουσιαστικά από τη σύνοδο του Ποσειδώνα με το τροπικό μεσουράνημα στους Δίδυμους. Παράλληλα ο τροπικός Ερμής στον 12ο Οίκο, σε σύνοδο πλέον με τον Άρη, μπαίνει «σφήνα» στο κακόβουλο ταυ-τετράγωνο πολλαπλασιάζοντας τις ιδιαιτερότητες και τα προβλήματα.

Το πράγμα αγριεύει ακόμη πιο πολύ από τη σύνοδο της Σελήνης με τον τροπικό Κρόνο και βέβαια τις αναπόφευκτες σχέσεις της με τους άλλους δυο «συνεταίρους» του, τον Άρη και τον Πλούτωνα. Με τέτοιες συνθήκες θα ήταν έκπληξη αν δεν εκδηλωνόταν κάποια μορφή κατάθλιψης… Όπως και στην περίπτωση του Χάτσον, ο ωροσκόπος του στις 15 του Λέοντα εμπλέκεται -και αυτός- στο ταυ σχηματίζοντας τρίγωνο με τον τροπικό Κρόνο και εξάγωνο με τον Πλούτωνα. Αποχαιρετισμός στα όπλα…

Άλμπερτ Αϊνστάιν: Ευφυΐα= Δίας x Ουρανός2

Τροπικός χάρτης

Ποτέ δεν χώνεψα το γεγονός ότι ένας τύπος με σύνοδο Ερμή-Κρόνου στον Κριό μπόρεσε να διατυπώσει τη Θεωρία της Σχετικότητας. Η αντίθεση του Ουρανού με το Δία στον άξονα 3ου-9ου είναι μια καλή παρηγοριά, αλλά το ερώτημα παραμένει: Γιατί αυτή η αντίθεση εξάντλησε όλα τα πλεονεκτήματα της; Αντιπαρέρχομαι την εκδοχή ότι ο Αϊνστάιν ουσιαστικά στηρίχθηκε σε κάποιο χειρόγραφο του Αριστοτέλη και τη βοήθεια του Καραθεοδωρή. Έτσι κι αλλιώς με έναν Ιχθύ όλα είναι πιθανά. Αλλά ακόμη κι αν είναι έτσι, χρειάζεται ένα υπόβαθρο για να στηρίξει τα …κλεμμένα. Υπάρχει και μια ακόμη λεπτομέρεια. Οι περισσότεροι και διαπρεπέστεροι επιστήμονες που ενδιαφέρθηκαν με οποιονδήποτε τρόπο για τις ιδιότητες του φωτός είχαν «κάτι» πολύ έντονο στο Σκορπιό. Στην περίπτωση του Αλβέρτου το ζώδιο λάμπει δια της απουσίας του… Είναι φανερό ότι χρειάζονται επειγόντως αστρολογικές …ενισχύσεις.

Ιδιοσυναστρία

Η αντίθεση Δία-Ουρανού αποδεικνύεται ότι είναι το σωστό κλειδί για την αποκρυπτογράφηση του «φαινόμενου Αλβέρτος» Ο Ήλιος «πέφτει» πάνω της, σε σύνοδο με το Δία, ενώ αρκετά κοντά βρίσκεται και το μεσουράνημα. Παράλληλα η αστρική θέση της «πιάνει» τον τροπικό Ποσειδώνα στον Ταύρο, δίνοντας μια ακόμη πιο καθαρή εικόνα της ικανότητας για μια ανατρεπτική παρέμβαση στο χώρο των επιστημών. Είναι γνωστό ότι οι σχέσεις μεταξύ Ουρανού και Ποσειδώνα βρίσκονται πίσω από κάθε μεγέθους κοινωνική ή πολιτιστική επανάσταση και ήταν τελείως κρίμα κι άδικο να μην υπάρχουν με κάποιο τρόπο στο χάρτη του Αϊνστάιν.

Με το Δία στην παρέα μάλιστα οι δυνατότητες αυτές επεκτείνονται με όλους τους τρόπους, θεμιτούς και αθέμιτους. Όμως και η κατάσταση του Ερμή έχει βελτιωθεί αισθητά. Από τη συναστρία προκύπτουν έντονες όψεις με τον Άρη, το Δία και τον Ουρανό, που εμπλουτίζουν τις ικανότητές του και τον βγάζουν από την Κρόνια μονοτονία. Όσο για τη Σελήνη, βρίσκεται στο Σκορπιό απέναντι από τον τροπικό Πλούτωνα, καλύπτοντας και το τελευταίο …σκοτεινό κενό των αποριών.

Αδόλφος Χίτλερ: Ένα αστρολογικό «λάθος»

Τροπικός χάρτης

Είναι γνωστό ότι οι αστρολόγοι των συμμάχων είχαν αξιολογήσει τον Αδόλφο ως «όχι ιδιαίτερα επικίνδυνο», πράγμα διόλου παράξενο αφού στο γενέθλιο χάρτη του δεν υπάρχουν πολύ ιδιαίτερες ή κρίσιμες συνθήκες. Όσο κι αν το τραβήξει κανείς (εκ των υστέρων), δεν φαίνεται από πουθενά ότι αυτός ο άνθρωπος θα αποτελούσε τον υπΆ αριθμόν 1 διεθνή κίνδυνο για τον 20ό αιώνα. Το τετράγωνο Άρη-Κρόνου, που τον χαρακτηρίζει, όντας σε γωνιακούς οίκους (7ο-10ο), δεν είναι δα και κάτι το τόσο τρομερό ή σπάνιο. Κάποιοι ερευνητές προσπάθησαν να τονίσουν -μάλλον λειτουργώντας από ένστικτο- τη σύνοδο Ποσειδώνα-Πλούτωνα στους Δίδυμους, που ήταν όντως σπάνια και μοναδική για την εποχή. Τι να κάνει όμως μία σύνοδος αργών πλανητών στον 8ο οίκο χωρίς άλλες κύριες όψεις; Είναι ωραίες και συχνά ωφέλιμες οι ασκήσεις φαντασίας, αλλά κάπου πρέπει να υπάρχει κι ένα όριο…

Τα δικά μου στοιχεία αξιοποιώντας κυρίως τη Δήμητρα, που εκτός των άλλων έχει στενή σχέση με την πολιτική και τους πολιτικούς, κάλυψαν ένα κενό, που είχε να κάνει περισσότερο με το ενδιαφέρον του για τα κοινά και τη λαϊκή αποδοχή του (Δήμητρα στον Καρκίνο, σε σύνοδο με το μεσουράνημα και σε τετράγωνο με τον Ήλιο). Ωστόσο η έκταση και η ένταση του φαινομένου παρέμενε ουσιαστικά ανεξήγητη. Τα περισσότερα υψηλόβαθμα στελέχη των Ναζί είχαν στα ωροσκόπιά τους ιδιαίτερα ενεργούς τον Ουρανό και -φυσικά- τον Πλούτωνα, που ειδικεύεται στα απόλυτα μεγέθη.

Γιατί ο μέγας Φύρερ να αποτελεί εξαίρεση; Προσωπικά, πάντα είχα την αίσθηση ότι αυτός ο τύπος πρέπει να είχε τουλάχιστον κάτι έντονα Ουράνιο, αφού και η σύγχρονη εμπειρία έχει αποδείξει ότι αυτές οι κατηγορίες πολιτικών δημιουργούν τα περισσότερα προβλήματα, είτε επιδιώκοντας να ανατρέψουν τις υπάρχουσες ισορροπίες, είτε εμπλεκόμενοι σε διαφόρων ειδών αναταραχές. Όμως ο Ουρανός του Αδόλφου στον 12ο Οίκο, ακόμη κι αν θεωρήσουμε ότι επηρεάζει τον ωροσκόπο του δεν «το ΅χει». Είναι σε «σωστό» ζώδιο μεν (το Ζυγό), αλλά οι όψεις του είναι πολύ λίγες, για να καλύψουν τη δυναμική του.

Ιδιοσυναστρία

Μιλάμε για άλλον άνθρωπο… Ο Ουρανός αναβαθμίζεται στο έπακρο αφού το αστρικό τετράγωνο Άρη-Κρόνου δημιουργεί μαζί του ένα …ωραιότατο ταυ-τετράγωνο! Χμ… Ο Κρόνος με τον Ουρανό σε κύρια όψη… Από τη μια η συντήρηση και από την άλλη η ανατροπή, ο περιορισμός και η επαναστατικότητα. Αν τα βάλεις όλα αυτά μαζί με τον Άρη καταλύτη, το πράγμα αρχίζει να γίνεται επικίνδυνο, ακόμη και σε δοκιμαστικό σωλήνα στο εργαστήριο… Υπάρχει όμως και συνέχεια… Ο ωροσκόπος και το μεσουράνημά του αποκτούν άμεση πρόσβαση (τετράγωνο και αντίθεση, αντίστοιχα) στη γενέθλια σύνοδο Σελήνης-Δία στον Αιγόκερω.

Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει με τον Ήλιο και τη Δήμητρα, έτσι ώστε ο Δίας δικαιούται να αναφωνήσει: «Ήταν όλοι τους παιδιά μου!» Να λοιπόν που το …παιδί μας δεν είχε μόνον φιλοδοξίες αλλά και «άστρο». Το τελευταίο κλειδί για την προσωπικότητα και τις επιδιώξεις του Χίτλερ, το κρατάει ο Πλούτωνας. Μεταφερμένος στον γενέθλιο 7ο Οίκο, σε σύνοδο με τον τροπικό Άρη και την Αφροδίτη, ενισχύει το αποκρυφιστικό του υπόβαθρο και την παθιασμένη προσήλωση του στην εκκαθάριση όλων αυτών που θα έμπαιναν εμπόδιο στην παγκόσμια κυριαρχία του Γ΄Ράιχ… Ευτυχώς που δεν πρόλαβε να αποκτήσει πυρηνικά όπλα…

Η πρόβλεψη

Όπως ίσως υποψιαστήκατε από την αναφορά στη δολοφονία του Λένον, η συμπληρωματικότητα τροπικών και αστρικών θέσεων μπορεί να δουλεύει το ίδιο αποτελεσματικά. Ωστόσο, για να μην δημιουργηθούν παρεξηγήσεις, σε πλείστες περιπτώσεις η εφαρμογή των παραδοσιακών τεχνικών με τον …παραδοσιακό τροπικό τρόπο φτάνει και περισσεύει για να ρίξει φως στα γεγονότα. Π.χ. στην περίπτωση του Χίτλερ, στο χάρτη των δευτερευουσών προόδων για το Μάιο του ’45, ο προοδευμένος ωροσκόπος βρίσκεται στις 4ο 40΄ του Τοξότη, απέναντι ακριβώς από το γενέθλιο Πλούτωνα. Επειδή όμως αρχικά δεν μπορούμε να γνωρίζουμε σε ποιο σύστημα ανταποκρίνεται ο καθένας, μια στοιχειώδης έρευνα είναι απαραίτητη.

Η περίπτωση του Τζέιμς Χάμπερτι

Όταν αρθρογραφούσα στο free press «Αστρόπολις», συχνά αναγκαζόμουν να ερευνήσω τους χάρτες «καθημερινών» ανθρώπων που υπήρξαν πρωταγωνιστές τραγικών επεισοδίων. Ένας από αυτούς ήταν και ο …περί ου ο λόγος Ζυγός με ωροσκόπο στον Καρκίνο, παντρεμένος με δύο παιδιά, που στις 18/7/84 καταλήφθηκε από δολοφονική μανία και αφού εισέβαλε σε ένα εστιατόριο της Καλιφόρνιας σκότωσε 21 άτομα και τραυμάτισε άλλα 12. Το τέλος του ήταν ανάλογο, όταν ανέλαβαν δράση οι άνδρες των ειδικών δυνάμεων.

Στο ωροσκόπιό του ξεχωρίζει η σύνοδος Ήλιου-Ερμή-Άρη στον 4ο οίκο, που έχει ένα ανοιχτό τετράγωνο με το Δία στον 1ο, ένα δείγμα …ασυμμάζευτης ενεργητικότητας. Αναζητώντας τα αίτια της πράξης του δεν μπορεί κανείς να μην σταθεί και στο τετράγωνο της Σελήνης (στο Σκορπιό) με τον Πλούτωνα, που είναι -κι αυτός- στον 1ο Οίκο. Γιατί όμως ο κ. Χάμπερτι έπαθε τέτοια …κρισάρα; Κι άλλοι έχουν έντονο Άρη ή Πλούτωνα αλλά δεν κάνουν κι έτσι…

Η ιδιοσυναστρία του είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτική, με τον αστρικό Πλούτωνα να βρίσκεται στις 14ο του Καρκίνου, πολύ κοντά στον τροπικό ωροσκόπο, σε τετράγωνο με τη μοιραία -όπως αποδείχτηκε- τριπλή σύνοδο στο Ζυγό. Για όποιον προσπαθήσει να βγάλει συμπεράσματα για τον χρόνο του συμβάντος, χρησιμοποιώντας είτε τις δευτερεύουσες προόδους, είτε το ηλιακό τόξο, θα μείνει με την απορία του απόλυτου …τίποτα. Υπάρχουν όμως και οι διελεύσεις. Ίσως για κάποιους η αντίθεση του Ουρανού με τη γενέθλια θέση του αρκεί για να δικαιολογήσει τη μανία του Χάμπερτι. Και πραγματικά, φαίνεται ότι οι κρίσιμες όψεις στην Ηλιακή του επιστροφή (τις διελεύσεις δηλαδή των γενεθλίων του) ήταν σχετικές με τον Ουρανό και αρκετά «κοντά» στη φύση του γεγονότος που επρόκειτο να συμβεί: Άρης και Αφροδίτη σε σύνοδο στην Παρθένο, σε τετράγωνο με Δία και Ουρανό στον Τοξότη.

Ο άνθρωπος λάλησε και τους πήρε όλους σβάρνα… Δεν διαφωνώ με αυτήν την προσέγγιση. Απλά την συμπληρώνω με μια ένδειξη, που αντικειμενικά φωτίζει περισσότερο τα αίτια του κακού. Ο επιβαρημένος Άρης του χάρτη της Ηλιακής επιστροφής έχει σύνοδο με την ακμή του 4ου Οίκου του αστρικού γενέθλιου χάρτη και με τον Ποσειδώνα, που βρίσκεται ακριβώς στο ίδιο σημείο. Όμως, κατά τη γνώμη μου, η ουσιαστική ένδειξη προκύπτει από μια διέλευση άλλου …τύπου: Ο διελαύνων αστρικός Κρόνος στις 16ο του Ζυγού έκανε σύνοδο με τη γενέθλια πολυαστρία, ενεργοποιώντας τη γενέθλια πηγή της έντασης, που σε κανένα άλλο σύστημα δεν θίχτηκε με τέτοια σαφήνεια, για να μην πω ότι δεν υπήρχε πουθενά.

******

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Αν κουραστήκατε από όλες αυτές τις λεπτομέρειες και τον …καταιγισμό των καινών δαιμονίων, που εισάγω στην Αστρολογία, κρατήστε μόνον το συμπέρασμα: Εφόσον οι αστρικές θέσεις αλληλεπιδρούν με τις τροπικές, τότε κάθε είδους γενέθλια ανάλυση, πρόβλεψη αλλά και συναστρία μπορούν να επαναδιατυπωθεί με βάση τα νέα δεδομένα.

Τι αλλάζει; Τι δεν αλλάζει να ρωτάτε… Και για να το χωνέψετε καλύτερα, οφείλω να σας επισημάνω ότι ο αστρικός Κρόνος βρίσκεται ακόμη στο Λέοντα… Αν λοιπόν ανήκετε σε κάποιο από τα 4 ζώδια του σταθερού σταυρού και παρά τις αντίθετες προβλέψεις για επιτυχίες και θριάμβους, έχετε χάσει τα αυγά και τα καλάθια, γνωρίζετε, πλέον, τουλάχιστον τον έναν από τους ένοχους!

Όσο για σας, που απογοητευμένες-οι καθόσασταν σε …αναμμένα κάρβουνα επειδή το ταίρι σας, δεν ήταν αστρολογικά συμβατό, δοκιμάστε και τη συναστρία μεταξύ τροπικών θέσεων του ενός ωροσκοπίου, με τις αστρικές του άλλου. Και ίσως έτσι να ανακαλύψετε ότι …μόλις γεννήθηκε ένας μεγάλος έρωτας!

Πνευματικά δικαιώματα: Γιάννης Ριζόπουλος

Τμήμα του παραπάνω άρθρου δημοσιεύθηκε αρχικά, με τον ίδιο τίτλο, στο περιοδικό «Ζωή και Ζώδια»

 

Σημείωση myhoroscope.gr:
15 Απριλίου 2009. Το κείμενο του αστρολόγου κ. Γιάννη Ριζόπουλου δημοσιεύεται στο Φόρουμ “Πειραματική Αστρολογία” που του έχει παραχωρηθεί για να αρθρογραφεί. (Για την ιστορία κατόπιν αναλαμβάνει  να διδάσκει στα Online μαθήματα αστρολογίας του myhoroscope Γενέθλια Αστρολογία.)

Μέρος του παραπάνω κειμένου έχει δημοσιευθεί στο τότε περιοδικό αστρολογίας “Ζωή & ζώδια”. Το κείμενο ξαναδημοσιεύεται στο astrology.gr αργότερα με ημερομηνία Τρίτη, 30 Νοέμβριος 1999 03:00 (προφανώς από λάθος του υπεύθυνου διαχείρισης κειμένων).
Ο Γιάννης Ριζόπουλος γράφει: Το παρόν είναι remake ενός ομότιτλου άρθρου, το οποίο αρχικά δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Ζωή και Ζώδια» και στον ιστότοπο του myhoroscope.gr. Από τότε βέβαια κύλησε …πολύ νερό στο μύλο και οι προσθήκες ήταν τουλάχιστον απαραίτητες. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι τα αρχικά πορίσματα μου συνέχισαν να επιβεβαιώνονται στην πράξη.

Στο φόρουμ του myhoroscope, κάτω από το άρθρο, πυροδοτείται μια πάρα πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση και τα “αίματα ανάβουν”. Ήταν μια εποχή που η αστρολογία ήταν ακόμα αστρολογία και δεν έχει επικεντρωθεί όπως σήμερα σχεδόν καθολικά στα ζώδια και τις “προβλέψεις” τους. Αξίζει να την διαβάσετε πατώντας εδώ.

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments