0 0 votes
Article Rating

Ένα νέο άτομο που αποφοιτεί από το κολέγιο όπου έζησε και σπούδασε για μερικά χρόνια. Ίσως αυτός απολύθηκε από το στρατό μετά από αρκετά χρόνια εκπαίδευσης και αφού υπηρέτησε σε άγνωστες πόλεις και ανάμεσα σε παράξενους ανθρώπους. Το νεαρό άτομο έχει αποκτήσει γνώση και εμπειρία.

Έχει έρθει σε επαφή με πολλούς νέους, οι οποίοι επίσης αναζητούσαν τι είναι ο κόσμος, τι είναι αυτό που οι άνθρωποι σκέφτηκαν και ολοκλήρωσαν σε προηγούμενους αιώνες και αυτό που φαινόταν να είναι η δουλειά τους για τη δική τους γενιά. Το νεαρό άτομο έχει ανακαλύψει ως ένα βαθμό το πώς έχει συμπεριφερθεί όταν αντιμετωπίζει αγνώστους, μικρούς και μεγάλους σε ηλικία, πως αντιμετώπισε τις δοκιμασίες της μελέτης και της φιλίας, των ακαδημαϊκών εξετάσεων υπό πίεση, της ζωής σε αδελφότητες και των ταραχωδών εκδρομών στη σκοτεινή παραμεθόρια περιοχή αυτής της ζούγκλας, των δικών μας μεγάλων πόλων.

Έχει πράγματι αφομοιώσει ένα πολύ μεγάλο, για τον ίδιο, νέο υλικό, έχει συσσωρευμένη αρκετή γνώση και μνήμες, τεχνικές και προσωπικούς πόνους, φόβους, μπλοκαρίσματα και κόμπλεξ. Γνωρίζει τι του αρέσει ή τι αντιπαθεί, αν και αυτή η συνειδητοποίηση είναι συχνά μάλλον ασαφής και αβέβαιη. Τώρα, ωστόσο, είναι «ελεύθερος» σε έναν κόσμο που ενδιαφέρεται πολύ λίγο γι ‘αυτόν και, ο οποίος μπορεί κάλλιστα να του φαίνεται μπερδεμένος και χαοτικός. Αυτός είναι «ελεύθερος» να κάνει ό, τι επιλέξει. Αλλά πώς γίνεται να επιλέξει; Πάνω σε ποια βάση μπορεί να πάρει ο ίδιος τις αποφάσεις και τις επιλογές του; Για ποιο σκοπό θα χρησιμοποιήσει την νεοαποκτηθείσα γνώση του; Προφανώς, ένα νέο βήμα θα πρέπει να γίνει. Αλλά ποιο θα πρέπει να είναι αυτό το επόμενο βήμα;

Κατά κανόνα, όποτε είναι δυνατόν, ο νεαρός επιστρέφει στο σπίτι. Αλλά αυτή η επιλογή συνήθως το να επιστρέψει στο σπίτι μετά από μια λίγο ή πολύ παρατεταμένη περίοδο περιπέτειας και εκμάθησης «των τρόπων της ζωής» δεν είναι μια ηθελημένη χειρονομία που γεμίζει το άτομο με βαθιά ατομική σημασία. Είναι απλά η λογική εξέλιξη των πραγμάτων. Το κάνουμε για λόγους ευκολίας και συνήθειας και επειδή συμμετέχουν τα ενστικτώδη και φυσικά μας συναισθήματά που μας οδηγούν πίσω στις ρίζες μας.

Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις στις οποίες ο νεαρός, πολύ συνειδητά και σκόπιμα, αισθάνεται την ανάγκη να επιστρέψει στις ρίζες της ζωής του και να ψάξει, θερμά αλλά και κριτικό πνεύμα, τις πεποιθήσεις, τα ιδανικά, τα πρότυπα της καθημερινής συμπεριφορά, τα οποία, στην παιδική του ηλικία, θεωρούσε δεδομένα, χωρίς ποτέ να σκεφτεί να τα αμφισβητήσει. Τώρα όμως είναι αποφασισμένος να αμφισβητήσει την εγκυρότητά τους.

Υπάρχουν εξίσου περιπτώσεις, όπου όταν ο νέος αισθάνεται άρρωστος και κουρασμένος και θέλει να του φροντίσουν τις σωματικές, συναισθηματικές ή ηθικές πληγές του για ένα χρονικό διάστημα. Σε άλλες περιπτώσεις, είναι σε πλήρη σύγχυση και πληγώνεται συνεχώς. Δεν μπορεί να σκεφτεί τίποτα, εκτός από το να ξαναζήσει την πίστη της πρώιμης παιδικής του ηλικίας και να προσδιορίσει τον εαυτό του για άλλη μια φορά πλήρως με τις παραδόσεις και τον τρόπο ζωής των προγόνων του.

Η«επιστροφή στο σπίτι» δεν είναι μόνο κάτι που συμβαίνει στο τέλος των φοιτητικών ετών ή της στρατιωτικής θητείας. Πρόκειται για μια πανταχού παρούσα πραγματικότητα της εσωτερικής ζωής μας και μια πρόκληση για το εγώ μας. Ας πούμε ότι βιώνουμε κάτι νέο, ορμάμε προς αυτό αυθόρμητα. Ρισκάρουμε, αγνοώντας τον κίνδυνο, αυτό που έχουμε μέσα μας και την δύναμη μας, τραυματιζόμαστε ή μας συνεπαίρνει – και μέσα από όλα αυτά είτε μαθαίνουμε νέα και πολύτιμα μαθήματα ή μένουμε πίσω, πονεμένοι και νικημένοι. Στη συνέχεια, έρχεται η ερώτηση: Τι θα ακολουθήσει, ανθρωπάκι; Το επόμενο πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι είτε να επιστρέψουμε πίσω σε αυτό που μας δίνει το θεμέλιο της αίσθησης της ασφάλειας και δύναμης του καθενός και να αντλήσουμε για μια ακόμη φορά από τη δύναμη και τη ζωτικότητα των δικών μας καταβολών ή να καθιερώσουμε, με βάση όσα έχουμε μάθει και βιώσει, μια καινούργια αίσθηση της εσωτερικής μας δύναμης και ασφάλειας.

Σε κάθε εναλλακτική λύση, προσπαθούμε να αξιολογήσουμε τι έχουμε ανακαλύψει, ψάχνουμε να βρούμε πού ταιριάζει, το «συγκρίνουμε» σε σχέση με κάτι που θεωρούμε ορθό, στέρεο και σταθερό. Μπορούμε να το κάνουμε με έναν μάλλον αυτόματο και ενστικτώδη τρόπο, συγκρίνοντας τα νέα δεδομένα με αυτά τα πράγματα τα οποία, από το σπίτι και από την παιδική μας ηλικία, έχουμε λάβει ως δεδομένα θεωρώντας ότι πραγματικά αξίζουν τον κόπο. Αλλά μπορεί επίσης να δούμε τις σημαντικές μας ιδέες, την αίσθηση του τι μας αρέσει ή τι αντιπαθούμε να έχουν διευρυνθεί ή να έχουν τροποποιηθεί τόσο πολύ από αυτά που έχουμε ζήσει μακριά από το σπίτι, ώστε να μην θέλουμε πλέον να κρίνουμε ανάλογα με το τι η προγονική μας παράδοση μας έλεγε πως είναι σωστό ή λάθος.

Με την λέξη «σπίτι», δεν εννοώ μόνο το φυσικό, ή μόνο το πατρικό στοιχείο ενός συνηθισμένου σπιτιού. Μιλώ για ό, τι μας έχει δώσει την πρώτη μας αίσθηση της σταθερότητας, την αίσθηση ότι «ανήκουμε» σε κάτι θεμελιώδες και ζωτικής σημασίας, κάτι με παρελθόν και μέλλον, κάτι που έχει ρίζες και μας δίνει έναν τρόπο να αναπτύξουμε τις ρίζες μας. Κάθε άτομο χρειάζεται αυτό το αίσθημα σταθερότητας. Κανείς δεν μπορεί πραγματικά να κατανοήσει ή να δώσει αξία στα πολλά γεγονότα που συμβαίνουν γύρω του και στις ποικίλες συναντήσεις με ανθρώπους που έρχονται και παρέρχονται, εκτός αν μπορεί να τους παραπέμψει σε κάτι που είναι σταθερό, ένα νοητικά σημαντικό, και συναισθηματικά ικανοποιητικό «πλαίσιο αναφοράς». Το ερώτημα είναι: Πού το βρίσκουμε αυτό;

Είναι προφανές, ιδιαίτερα στις μέρες μας, ότι το πατρικό σπίτι και όλα όσα σχετίζονται με αυτό δεν παρέχουν πάντα στον έφηβο ένα σταθερό «πλαίσιο αναφοράς». Το σπίτι μπορεί να μαστίζεται από συγκρούσεις, να είναι «διαλυμένο» λόγω διαζυγίου. Αυτά που διδάσκονται στο Κατηχητικό ή που βλέπουμε σε τηλεοπτικά προγράμματα μπορεί να προκαλέσουν σύγχυση ή να μπερδέψουν το ευαίσθητο παιδί που μπορεί να φτάσει να έχει αντίθετη άποψη είτε μέσω των βιβλίων ή μέσω φίλων. Ο νέος μπορεί, ως εκ τούτου, είτε να αρνηθεί να αποδεχθεί πλήρως τις «ρίζες» που το σπίτι του παρέχει ή σύντομα ανακαλύπτει ότι δεν υπάρχουν ζωοδότρες ρίζες, ή κάποια σταθερότητα στο σπίτι του.

Στη συνέχεια, ο ίδιος βρίσκεται σε μια δύσκολη κατάσταση. Δεν μπορεί να συσχετίσει την γνώση που έχει αποκτήσει ή τις εμπειρίες που έχει (όπως ο ίδιος ζει και κινείται στην κοινότητα, στο χωριό ή στην πόλη του) με κάτι αξιόπιστο, ουσιαστικό και ασφαλές. Όλα αλλάζουν και κινούνται, δεν υπάρχει τίποτα που να είναι αξιόπιστο και μόνιμο, τίποτα στο οποίο να επιστρέψει, όταν καινούργιες εμπειρίες πρέπει να αξιολογηθούν και να κατανοηθούν.

Όταν αυτό συμβαίνει, ο νέος πρέπει να βρει τη σταθερότητα κάπου αλλού από τη συνήθη κατοικία του, ή ακόμα και από την κοινωνική του παράδοση, την ηθική ή από τη θρησκεία. Δεν υπάρχει πουθενά αλλού να αναζητήσει, ουσιαστικά, εκτός από τον ίδιο του τον εαυτό. Αλλά προτού πάει να συνειδητοποιήσει την πλήρη συμμετοχή του στο τι σημαίνει αυτό, έχει συνήθως να περάσει μέσα από πολλές κρίσεις, κατά τις οποίες ανακαλύπτει ότι κάθε υποκατάστατο «σπίτι» που έχει προσπαθήσει με έντονο τρόπο να υιοθετήσει, αποδεικνύεται ανεπαρκές.

Πώς μπορεί αυτός να ζητήσει καθοδήγηση στην αναζήτησή του για αυτή την άπιαστη, όμως τόσο απαραίτητη, σταθερότητα; Αυτό είναι το ερώτημα, το οποίο ένας μεγάλος αριθμός νέων και υποτιθέμενων ώριμων ανθρώπων ζητούν από τους ψυχολόγους σήμερα, επειδή οι λύσεις που οι φιλόσοφοι ή οι θρησκευτικοί δάσκαλοι των παλαιότερων ημερών παρουσιάζουν, και συνεχίζουν να παρουσιάζουν, φαίνονται αναποτελεσματικές ή χάνουν σε δύναμη πειθούς και ζωτικότητας. Αλλά οι περισσότεροι ψυχολόγοι δεν έχουν στην ουσία καμία πραγματική λύση να προσφέρουν, γιατί μπορούν να δείξουν μονάχα στους συγχυσμένους και ενοχλημένους άνδρες και γυναίκες της ταραχώδης εποχής μας τον δρόμο προς τη συμμόρφωση. «Συμμορφωθείτε. Προσαρμοστείτε σωστά – και όλα θα πάνε καλά». Θα είναι όμως πραγματικά καλά; Είναι αυτό ένα ακόμα ηρεμιστικό για να καλμάρει την ανησυχία των ξεριζωμένων ανδρών και γυναικών των πόλεών μας, σε σημείο όπου δεν θα κάνουν πολύ κακό στον εαυτό τους και στην κοινωνία; Μπορεί όλα να είναι καλά, μέχρι οι άνθρωποι να βρουν μια νέα ποιότητα σταθερότητας στη ζωή τους, μια εντελώς νέα προσέγγιση στο μεγάλο πρόβλημα της σταθερότητας;

Η σημασία του τέταρτου οίκου

Ο συμβολισμός της αστρολογίας μπορεί να μας βοηθήσει να καταλάβουμε με ένα πολύ κατανοητό τρόπο πώς η ασφάλεια των προγονικών μας καταβολών και των θεμελίων του «σπιτιού» που χρησιμοποιούνται για να μας παρέχουν, μπορεί να αντικατασταθεί από ένα νέο είδος εσωτερικής σταθερότητας. Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να εξετάσουμε προσεκτικά τι εννοείται με τον τέταρτο οίκο στον πραγματικά γενέθλιο μας χάρτη (δηλαδή, τον χάρτη που δημιουργήθηκε για την ακριβή ώρα και τόπο της «πρώτης μας αναπνοής»).

Στα παραδοσιακά εγχειρίδια, λέγεται ότι ο 4ος οίκος αναφέρεται στο σπίτι, σε έναν από τους γονείς (οι απόψεις διίστανται ως προς το αν είναι ο πατέρας ή η μητέρα), στην ακίνητη περιουσία και στην σημερινή θέση της κατοικίας, ακόμα και στο «τέλος των πραγμάτων» – που, βέβαια, μπορεί να σημαίνει την επιστροφή στο χώμα του εδάφους από το οποίο προερχόμαστε, όπως λέγεται στο τρίτο κεφάλαιο της Γένεσης. Αλλά ο τέταρτος οίκος έχει μια ακόμα πιο βαθιά και πιο βασική έννοια όσον αφορά την απαραίτητη εμπειρία του κάθε ατόμου, που είναι σε θέση να διεκδικήσει τον ίδιο του τον εαυτό.

Η βασική σημασία του τέταρτου οίκου επισκιάζεται από το γεγονός ότι οι περισσότεροι αστρολόγοι εξακολουθούν να πιστεύουν στις ακμές (ή αρχές) των δώδεκα αστρολογικών οίκων, όπως συμβαίνει στο ζωδιακό κύκλο. Ένας πραγματικά σύγχρονος αστρολόγος θα πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι αυτό που κάνει τους οίκους τόσο σημαντικούς – πραγματικά κατά τη γνώμη μου, ο πιο βασικός παράγοντας σε μια ψυχολογικά προσανατολισμένη αστρολογία – είναι ότι πρόκειται για ίσα τμήματα του χώρου που περιβάλλει τον άνθρωπο, όπως ο ίδιος έχει γεννηθεί και κατοικεί επί της επιφανείας της γης. Οι δώδεκα οίκοι αποτελούν το βασικό πλαίσιο της ατομικής ανθρώπινης εμπειρίας. Είναι δώδεκα ουσιαστικά «πεδία εμπειριών», περνώντας μέσα από τα οποία ο άνθρωπος φτάνει (ή θα πρέπει να κατευθύνεται!) στην ωριμότητα ως ένα μεμονωμένο άτομο, Συμβολίζοντας τον κόσμο μας στο σύνολό του.

Αυτός ο κόσμος ξεκινά από την επιφάνεια του πλανήτη. Ο «γενέθλιος ορίζοντας» ενός γενέθλιου χάρτη (η γραμμή από τον πραγματικό ωροσκόπο μέχρι το κατερχόμενο ή την ακμή του έβδομου οίκου) είναι μια αναπαράσταση της επιφάνειας της γης, στην οποία ο άνθρωπος αναπνέει (πρώτος οίκος) και έρχεται σε επαφή με όλα όσα ζουν μαζί του σε αυτή την επιφάνεια (έβδομος οίκος). Αυτός ο «γενέθλιος ορίζοντας» είναι, όσον αφορά την προσωπική καθημερινή εμπειρία του ανθρώπου, η οριζόντια γραμμή, την οποία ακολουθεί καθώς ξαπλώνει και κοιμάται. Ο μεσημβρινός (η γραμμή που σηματοδοτεί τα ξεκινήματα του τέταρτου και δέκατου οίκου ενός αστρολογικού χάρτη) αντιπροσωπεύει την κάθετη γραμμή, στην οποία ο ίδιος ευθυγραμμίζεται καθώς στέκεται όρθιος, διεκδικώντας την αυτό-πραγμάτωσή του, το κατακόρυφο της ύπαρξής του, το πλήρες ανάστημα του ως «Εγώ Είμαι».

Αυτή η κάθετη γραμμή φτάνει μέχρι το ζενίθ προς τα πάνω και μέχρι το ναδίρ προς τα κάτω, του χώρου που περιβάλλει τον άνθρωπο στην επιφάνεια του πλανήτη. Στο ζενίθ, βλέπουμε τα αστέρια αν είναι νύχτα ή αν μπορούσαμε να τα δούμε μέσα από το λαμπερό φως του ήλιου. Αλλά αν προσπαθήσουμε να κοιτάξουμε στο ναδίρ, βρίσκουμε αρχικά μόνο στερεά ύλη – δηλαδή, το έδαφος πάνω στο οποίο βρισκόμαστε. Το πρώτο και προφανές νόημα του ναδίρ και του τέταρτου οίκου είναι, ως εκ τούτου, αυτός ο χώρος – εδώ που στεκόμαστε, εδώ που οικοδομούμε. Ο τέταρτος οίκος είναι το «στέρεο έδαφος», ο τόπος των «ζωοδότρων ριζών της ζωής μας», τα «θεμέλια» του ό, τι έχουμε χτίσει ως άτομα που αναζητάμε να διεκδικήσουμε τη δική μας ταυτότητα με ένα σταθερό και σχετικά μόνιμο τρόπο.

Εδώ βρίσκουμε μια σειρά από σημαντικές ιδέες:

(1) Στεκόμαστε στο έδαφος καθώς ορθώνουμε το δικό μας σωματικό ανάστημα, καθώς βαδίζουμε προς ότι μας χρειάζεται για να ικανοποιήσουμε τις βασικές μας ανάγκες ή να τρέξουμε μακριά από επικίνδυνες επαφές.

(2) Αν θεωρήσουμε τους εαυτούς μας ως μέρος μιας ευρύτερης κοινότητας, ως μέλη μιας συγκεκριμένης κοινωνίας, πολιτισμού και προγονικής γραμμής, βρίσκουμε τον εαυτό μας βαθιά «ριζωμένο» στην φυσική ουσία και στο «έδαφος» της συλλογικότητας του ανθρώπινου είδους. Συχνά δεν καταφέρνουμε να αναδειχθούμε εντελώς ως πραγματικά «άτομα» από τα ψυχικά μας καλύμματα (ή «μήτρες») της μητέρας μας, της παράδοση μας, της Εκκλησίας μας ή της παράταξής μας – δηλαδή, από όλα αυτά που έχουν δημιουργηθεί για μας, από την πρώτη στιγμή της γέννησής μας, ο βασικός τρόπος με τον οποίο θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε τον κόσμο και να ρυθμίσουμε τους εαυτούς στις πιέσεις (η «γραμμή της βαρύτητας») της κοινωνίας μας.

(3) Όταν ο χρόνος έρχεται για μας να ακολουθήσουμε το παράδειγμα των πρεσβυτέρων μας και όπως μεγαλώνουμε σε ηλικία σαν μια (υποτιθέμενα) ώριμη προσωπικότητα, παντρευόμαστε και σκεφτόμαστε να δημιουργήσουμε για τον εαυτό μας ένα είδος σπιτιού – ακόμα και αν αυτό σημαίνει ένα πραγματικό σπίτι που ήδη έχουμε. Στη συνέχεια υψώνουμε το ανάστημά μας στην κοινωνία ως οικοδόμοι αυτού του σπιτιού. Αν θέλουμε να κάνουμε μια πραγματική επιτυχία σε αυτό, θα πρέπει να επιδιώξουμε, πρώτα απ ‘όλα, να χτίσουμε γερά θεμέλια. Αυτά τα «θεμέλια» μπορεί να είναι πολύ περισσότερο ψυχολογικά στην πραγματικότητα από ό, τι κατασκευασμένα από πέτρα. Αλλά για να τα χτίσουμε, θα πρέπει, συμβολικά, να σκάψουμε βαθιά στη γη μας. Πρέπει να το κάνουμε έτσι ώστε να πετύχουμε μια «λίθινη» σταθερότητα.

Αυτό είναι το σημείο που οι περισσότεροι άνθρωποι ονειρεύονται να φτάσουν, στο μέτρο που αφορά τις εμπειρίες του τέταρτου τους οίκου. Ωστόσο, το έδαφος μπορεί να σείεται κάτω από τα πόδια σας, ενώ μπορεί να ξεριζωθείτε από πολέμους, από απαραίτητες αλλαγές στην εργασία, από ξαφνικές απώλειες ή από συγκρούσεις με τους γείτονές σας. Το σπίτι που χτίσατε, είναι δυνατόν να σας το πάρει μακριά από εσάς η κοινωνία ή οι φυσικές καταστροφές, όσο ασφαλή και αν ήταν τα θεμέλια που φαίνεται να χτίσατε στον «βράχο» της πίστης, της παράδοσης και της ηθικής. Πού θα είστε τότε; Πού θα σταθείτε; Πώς μπορείτε να σταθείτε όρθιοι και να πείτε: «Εγώ είμαι, και αυτός είναι ο κόσμος μου, η βεβαιότητα μου».

Η απάντηση είναι ότι μπορείτε να σκάψετε βαθύτερα μέσα στη γη μέχρι (συμβολικά μιλώντας, πάντα) να φτάσετε στο κέντρο της. Φτάνοντας στο κέντρο, θα ανακαλύψετε ότι έχετε φτάσει στο δικό σας κέντρο. Έχετε γίνει ένα «παγκόσμιο» ον. Είστε τώρα όπως ένας πλανήτης που κινείται σε κοσμικό χώρο, περιστρεφόμενος γύρω από έναν ήλιο που συνοδεύεται από άλλους πλανήτες. Έχετε γίνει ο πολίτης μιας ουράνιας κοινωνίας. Είστε στην βασιλεία των ουρανών, και η βασιλεία των ουρανών είναι μέσα σας – στο κέντρο της ολοκληρωμένης και σφαιρικής προσωπικότητας σας.

Είναι αυτή η αλλαγή από τα «θεμέλια» προς το «κέντρο», που υπαινίχθηκα λίγο πιο πριν. Είναι μια αλλαγή του ουσιώδους χαρακτηριστικού της συνείδησης και των συναισθημάτων, μια θεμελιώδης αλλαγή στην προσέγγιση ενός ατόμου στο πρόβλημα της ανακάλυψης ενός είδους σταθερότητας και μονιμότητας που τίποτα δεν μπορεί να την καταστρέψει – ούτε καν, σε εύθετο χρόνο, και ο θάνατος, υπό την προϋπόθεση ότι η αλλαγή αυτή είναι αρκετά ενδελεχής. Ωστόσο, πολλά απαιτούνται από τον άνθρωπο πριν αυτή η αλλαγή να μπορέσει να γίνει. Αν κάποιος ασχολείται με το να μετακινείται συνεχώς και αναζητά όλο και μεγαλύτερο πεδίο δράσης στην επιφάνεια της γης ή αν κάποιος είναι σίγουρος ότι ο μόνος τρόπος για να κερδίσει τη σταθερότητα είναι να χτίσει βαριά θεμέλια από «πέτρες» (δηλαδή, ακολουθώντας τα αρχαία δόγματα και τις παραδόσεις της κοινωνίας σας), τότε δεν πρόκειται ποτέ να φτάσει κανείς στο «κέντρο». Όμως, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, το καλύτερο είναι να μην προσπαθήσετε να το κάνετε, εκτός και αν κάποιος έχει μια ισχυρή αποφασιστικότητα και έντονη πίστη και αν όλα τα άλλα έχουν αποδειχθεί μη ικανοποιητικά και κενά.

Παρ ‘όλα αυτά, ο καιρός έρχεται που έχουμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε αυτά που πραγματικά επιδιώκουμε και σε όσα επιθυμούμε να φτάσουμε. Είναι η δύναμη της επιθυμίας μας, η οποία θα πάρει την απόφαση, για αυτό που ο κάθε άνθρωπος επιλέγει επειδή το επιθυμεί περισσότερο, αυτό για το οποίο αισθάνεται την μεγαλύτερη ανυπομονησία, αυτό στο οποίο πιστεύει τις περισσότερες φορές σιωπηρά. Καμία επιλογή από μόνη της δεν είναι λάθος. Καμία δεν είναι ουσιαστικά πιο σημαντική από οποιαδήποτε άλλη. Αυτό που έχει σημασία είναι απλά αν είναι ή όχι η επιλογή σας, αν είναι η σωστή επιλογή για σας σε αυτή τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή της εξέλιξης σας.

Η διαδικασία για την επίτευξη του κέντρου της δικής μας παγκόσμιας ύπαρξης είναι πολύ δύσκολη και επίπονη. Κάποιος μπορεί να σκεφτεί, για παράδειγμα, τον αγώνα που απαιτείται για ένα δέντρο να στείλει την κεντρική του ρίζα κατ ‘ευθείαν προς τα κάτω, μέσα από πετρώματα και άργιλο, προς το κέντρο της γης, με τον αγώνα ενός ανθρώπου που προσπαθεί να τρυπήσει μια πετρελαιοπηγή σε μεγάλο βάθος. Αλλά σε αυτές ή σε παρόμοιες απεικονίσεις, το πρόβλημα είναι να αξιοποιήσει κάποια ουσία η οποία βρίσκεται βαθιά κάτω από την επιφάνεια, το νερό ή το πετρέλαιο. Ο άνθρωπος που προσπαθεί να βρει τη σταθερότητα στο κέντρο της ύπαρξής του, δεν μπορεί να παρεκκλίνει από το σκοπό του, όσους πόρους ή πλούτο και αν συναντήσει στο δρόμο. Δεν πρέπει να σταματήσει μέχρι να φτάσει στο κέντρο.

Όσο ο ίδιος πηγαίνει όλο και βαθύτερα, η πίεση και η αντίσταση των υλικών της γης γίνεται μεγαλύτερη, η θερμότητα είναι πιο ασφυκτική. Αλλά αν επιμένει, αν δεν παρασυρθεί μακριά ούτε από τον ενθουσιασμό του κόσμου για την επιφάνεια της γης, ούτε από οποιοδήποτε πλούτο που μπορεί να βρει σκάβοντας και αν συγκρατήσει τη δύναμή του χωρίς να χάσει την πίστη και το θάρρος του, το άτομο πρέπει να φτάσει κάποια μέρα στο στόχο του. Εκεί θα βρει ότι, στο κέντρο, η βαρύτητα παύει να υπάρχει. Καμιά βαρύτητα δεν μένει, Κάθε «φορτίο είναι ελαφρύ», όπως είπε ο Χριστός. Στο κέντρο, τα πάντα είναι τέλεια ισορροπημένα. Μπορεί κανείς να κινηθεί προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, και κάθε κατεύθυνση είναι η κάθετη. Κάθε κατεύθυνση ακτινοβολεί από το δημιουργικό εαυτό του καθενός.

Η σταθερότητα είναι τέλεια. Όμως είναι μια σταθερότητα η οποία φέρνει κάποιον σε ένα νέο και πολύ μεγαλύτερο βασίλειο της ύπαρξης, όπου προκύπτουν πολλά καινούργια και μεγαλύτερα προβλήματα. Αν κάποιος έχει φτάσει στο δικό του παγκόσμιο κέντρο, αρχίζει να λειτουργεί με μια δυναμική και δημιουργική αίσθηση.

Αυτό που κάνει τις κινήσεις των πλανητών και των άστρων τόσο σταθερές στις τροχιές τους είναι ότι συνεχώς κινούνται. Αν σταματούσαν για μια στιγμή, όλα θα εκρήγνυνται ή θα διαλύονταν. Η σταθερότητα των λίθινων θεμελίων είναι ένα στατικό είδος σταθερότητας. Η σταθερότητα που επιτεύχθηκε στο κέντρο του εαυτού του είναι ενός έντονα δυναμικού τύπου. Εάν δεν είναι δυναμική, τότε δεν είναι το πραγματικό κέντρο. Εάν η διαδικασία, συχνά τραγική, δεν είναι δυναμική, τότε μπορεί κανείς να είναι σίγουρος ότι αυτό που έχει επιτευχθεί δεν είναι το πραγματικό κέντρο.

Σε κάθε περίπτωση, όλες οι εμπειρίες που το άτομο συναντά στην αναζήτησή του για τη σταθερότητα και μια ασφαλούς βάσης ή ενός κέντρου επιχειρήσεων, αστρολογικά μιλώντας, αναφέρονται στον τέταρτο οίκο του γενέθλιου χάρτη αυτού του ατόμου. Προφανώς, αυτό που θα δείξει ο τέταρτος οίκος μπορεί στην καλύτερη περίπτωση να είναι μια πιο γενική ένδειξη του τύπου των εμπειριών που πρέπει να αναμένονται από το άτομο σε αυτήν την αναζήτηση. Αλλά, ακόμα κι έτσι, μια μελέτη του γενεθλίου τέταρτου οίκου αλλά και των πλανητών (και άλλων παραγόντων), που βρίσκονται στον οίκο αυτό θα πρέπει να δώσει πολλά αποτελέσματα, αν διενεργηθεί με τον σωστό τρόπο.

Η σημασία της Ακμής του τέταρτου οίκου

Ο πρώτος και βασικότερος παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι το σημείο ναδίρ του χάρτη: η ακμή του τέταρτου οίκου. Το ζώδιο στην ακμή και, αν κάποιος είναι σίγουρος για αυτήν, η ακριβής μοίρα στην οποία βρίσκεται το ναδίρ μας διηγείται μια βασική ιστορία. Από αυτά, μπορούμε να συμπεράνουμε ποια τείνει να είναι η χαρακτηριστική προσέγγιση του ατόμου στο πρόβλημα της σταθερότητας και της προσωπικής ολοκλήρωσης ως αποτέλεσμα της εμπειρίας του.

Η ζωδιακή μοίρα του γενέθλιου σημείου του ναδίρ υποδεικνύει τη διαδρομή προς το κέντρο της ύπαρξης του καθενός, γιατί αν κάποιος ακολουθεί τη γραμμή της βαρύτητας που περνά μέσα από το κεφάλι, την κάθετη σπονδυλική στήλη και τα πόδια, φτάνει κανείς, πρώτα απ ‘όλα, στο κέντρο της γης. Ύστερα φτάνει στους αντίποδες του τόπου γέννησης και, τέλος, στον ουρανό των αντίποδων, ένα καθορισμένο σημείο του οποίου το ζωδιακό μήκος είναι η ακμή του τέταρτου οίκου.

Είτε κάποιος φτάνει κάποτε στο είδος της σταθερότητας που βρίσκεται στον πυρήνα της εσωτερικής του ύπαρξης ή κάποιος είναι χαρούμενος με το να βρει μια τουλάχιστον προσωρινή ασφάλεια και μια λειτουργική βάση σε στέρεα, συμπαγή θεμέλια ακριβώς κάτω από το επίπεδο του εδάφους, η ακμή του τέταρτου οίκου δείχνει τον τρόπο που η μοίρα, ή ο Θεός, έχει ετοιμάσει για σας. Δεν λέει πόσο μακριά θα πάτε και τι θα σας ικανοποιήσει, αλλά δείχνει τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να προσεγγίσετε το πρόβλημα, ως αποτέλεσμα των εμπειριών της ζωής σας από τη γέννηση.

Σε αυτή την εμπειρία του τέταρτου οίκου, ένας ασχολείται με τα πιο προσωπικά του θέματα τη στιγμή που κάποιος προσπαθεί να προχωρήσει πέρα από την επιφανειακή ανησυχία για το σπίτι, την ακίνητη περιουσία, κ.λπ. Έτσι, παραδείγματα από τη ζωή των διάσημων ανθρώπων δεν οδηγούν πάντα σε προφανή αποτελέσματα. Αυτό είναι το βασίλειο της «ψυχολογίας του βάθους» με την κυριολεκτική έννοια του όρου. Εκεί υπάρχει ένα επίπεδο που συχνά κάποιος προσπαθεί να κρύψει από τους άλλους, που μεγαλώνει όσο πιο δημόσιο πρόσωπο αυτός είναι. Αλλά η μελέτη του τέταρτου οίκου είναι, ως εκ τούτου, μια ιδιαίτερα συναρπαστική μελέτη σε οποιαδήποτε ψυχολογικά προσανατολισμένη προσέγγιση της αστρολογίας.

Είναι, εξάλλου, εκείνο που θα καλύψει μια πολύ μεγάλη ανάγκη σήμερα, καθώς οι σύγχρονοι άνδρες και γυναίκες γίνονται όλο και πιο ανασφαλείς, αφού τα αρχαία θεμέλια πάνω στα οποία ο πολιτισμός μας χτίστηκε φαίνονται να καταρρέουν ή τουλάχιστον βρίσκονται δυστυχώς σε ανάγκη από βασικές επισκευές. Από ανασφάλεια και αβέβαια θεμέλια, τα ξεριζωμένα μας άτομα χάνουν όλο και περισσότερο κάθε αίσθηση της πραγματικής και μόνιμης αξίας. Για το λόγο αυτό, κάθε προσπάθεια πρέπει να γίνει για να βοηθήσει τους ανθρώπους να φτάσουν στο κέντρο τους, προσεγγίζοντας με ένα νέο τρόπο το πρόβλημα του πως να βρουν κάποια σταθερή βάση, από την οποία μπορούν να αρχίσουν να ενεργούν ως δυναμικά και δημιουργικά άτομα.

Συγγραφέας: Dane Rudhyar
Πρωτότυπος τίτλος: The fourth house: Ways to stability in your personal life
Πηγή:
 The fourth house: Ways to stability in your personal life
Το κείμενο παραχωρήθηκε ειδικά για το Μyhoroscope, από τo khaldea.com
 
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments