0 0 votes
Article Rating

Glenn Perry είναι επαγγελματίας αστρολόγος από το 1975 και πλέον ένας από τους πιο διάσημους του χώρου παγκοσμίως. Αποφοίτησε από το Saybrook Institute και είναι κάτοχος διδακτορικού διπλώματος στον τομέα της κλινικής ψυχολογίας. Είναι ενεργός ψυχοθεραπευτής, από το 1979. 
Έχει βραβευτεί με το Thuss Award του Saybrook Institute για το έξοχο συγγραφικό του ταλέντο και επίσης με το Διεθνές Βραβείο Αστρολόγου (International Astrologer’s Award) για τη συγγραφή του καλύτερου άρθρου για τα έτη 1995 έως 1998. Βεβαίως συνέχισε να γράφει, και πλέον είναι περήφανος για τη συγγραφή επτά βιβλίων επάνω στον τομέα της ΑστροΨυχολογίας.

Είναι ο άνθρωπος ο οποίος εισήγαγε την ΑστροΨυχολογία στον κόσμο. Είναι ο ιδρυτής και πρόεδρος της Ακαδημίας της ΑστροΨυχολογίας (Academy of AstroPsychology – AAP) και επίσης εκδότης και συντάκτης του περιοδικού “AstroPsychology” (1988-1994). Είναι επίσης ο ιδρυτής και διευθυντής του Συλλόγου της Ψυχολογικής Αστρολογίας(Association for Psychological Astrology – APA) ο οποίος εστιάζει στην καθιέρωση γενικών κατευθυντήριων γραμμών για την πρακτική εφαρμογή της αστρολογίας στα πεδία της συμβουλευτικής και ψυχοθεραπείας, και τον εμπλουτισμό της αστρολογίας μέσω της συστηματικής ενσωμάτωσης ψυχολογικών εννοιών και πρακτικών.

O Glenn Perry ήταν μέλος του συμβουλίου του Διεθνούς Συλλόγου Αστρολογικών Ερευνών (International Society for Astrological Research – ISAR) από το 1996 έως το 2003 και από το 2009 μέχρι και σήμερα. Έχει υπάρξει αντιπρόεδρος του ISAR και του United Astrology Conference (UAC) Board. Είναι επίσης μέλος του Συλλόγου Θεραπευτών Γάμου και Οικογένειας της Καλιφόρνια (California Association of Marriage and Family Therapists – CAMFT). Όλα αυτά τα χρόνια έχει δώσει εκατοντάδες ομιλίες, έχει διοργανώσει εκπαιδευτικά εργαστήρια με αντικείμενο την εφαρμογή της αστρολογίας στα πεδία της συμβουλευτικής και της ψυχοθεραπείας και επίσης έχει διδάξει στο California Institute of Integral Studies από το 1997 έως το 2000.

Είναι γνωστό ότι ο Glenn Perry δεν είναι θερμός υποστηρικτής της παραδοσιακής αστρολογίας, και προτιμάει να θεωρεί την αστρολογία ως μέσο εξερεύνησης των αλλαγών και της ανάπτυξης μας. Έχει αρκετούς υποστηρικτές στο πλευρό του, αλλά επίσης και αρκετούς πολέμιους, οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι φανατικοί οπαδοί της παραδοσιακής αστρολογίας. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι ο Glenn έχει καταφέρει να κερδίσει το σεβασμό όλων ανεξάρτητα από το στρατόπεδο στο οποίο ανήκουν.

«Η αξία της αστρολογίας….δεν είναι η δύναμή της να προβλέπει τι είναι αυτό που επιφυλάσσουν οι Θεοί για τους ανθρώπους, αλλά η ικανότητά της να αποκαλύπτει τις θεϊκές δυνάμεις που υπάρχουν στα βάθη κάθε ανθρώπινης ύπαρξης» 

Glenn Perry, Ph.D.

Παρακαλώ, επιτρέψτε μου να σας συστήσω τον Glenn Perry, έναν επαναστάτη… μεταμορφωμένο!

MyHoroscope: Ας κάνουμε ένα ταξίδι, πίσω στο χρόνο, όταν ξεκινήσατε για πρώτη φορά να ανακαλύπτετε τα μυστήρια της αστρολογίας. Οι περισσότεροι άνθρωποι ενδιαφέρονται και έλκονται, τουλάχιστον εκ πρώτοις, από την αστρολογία, γιατί ελπίζουν ότι τα άστρα θα τους δώσουν μία εικόνα για το μέλλον τους, ή ακόμα και για την ίδια τους την ψυχή. Ποιες δικές σας ανάγκες ελπίζατε να καλύψει η αστρολογία τότε, όταν κάνατε τα πρώτα σας βήματα; Ως ιδρυτής και διευθυντής του Συνδέσμου Ψυχολογικής Αστρολογίας (Association for Psychological Astrology – APA), ισχυρίζεστε ότι δεν βρίσκετε απολύτως κανένα ενδιαφέρον στην πρόγνωση και γενικότερα σε εκείνον τον τομέα της αστρολογίας ο οποίος εστιάζει και προσανατολίζεται στην εκδήλωση γεγονότων, ωστόσο, θα μπορούσατε να μας πείτε λίγα λόγια για την πρώτη σας επαφή με την αστρολογία;

Glenn Perry: Το ενδιαφέρον μου για την αστρολογία γεννήθηκε μέσα από την επιθυμία μου να κατανοήσω καλύτερα τον εαυτό μου αλλά και τους γύρω μου. Η αστρολογία ήταν το πρώτο σύστημα και παραμένει μέχρι και σήμερα ίσως το μοναδικό σύστημα που γνωρίζω, το οποίο κατάφερε να μου προσφέρει μια ξεκάθαρη και ακριβή εκτίμηση και αξιολόγηση των βασικών στοιχείων της προσωπικότητάς μου. Όταν πρωτοάρχισα να ασχολούμαι, μελετούσα μόνο τα Ηλιακά ζώδια, και αργότερα τα Ηλιακά σε συνδυασμό με τα Σεληνιακά. Ωστόσο, ακόμα και τότε, οι πληροφορίες που λάμβανα ήταν όχι μόνο εξαιρετικά ακριβείς και χρήσιμες για τον εαυτό μου, αλλά επίσης με βοήθησαν να κατανοήσω φίλους και μέλη της οικογένειάς μου.Δεν είμαι κατά ανάγκην αντίθετος με την προγνωστική αστρολογία, αρκεί αυτή να εφαρμόζεται με έναν ψυχολογικά σχετιζόμενο τρόπο. Όπως το βλέπω εγώ, μπορούμε να προβλέψουμε την ποιότητα, τη διάρκεια και το νόημα μιας συγκεκριμένης χρονικής περιόδου, αλλά όχι τις σαφείς εκβάσεις και τις χειροπιαστές συνέπειες και αποτελέσματα που αυτή μπορεί να έχει. Επιπλέον, για να είναι οι προβλέψεις πραγματικά χρήσιμες, πρέπει να ενταχθούν σε ένα πλαίσιο το οποίο να υποστηρίζει μια εξελικτική διαδικασία που να είναι έμφυτη και να εμπεριέχεται στις διελεύσεις και τις προόδους. Το να προβούμε σε προβλέψεις για οποιοδήποτε άλλο λόγο όπως για παράδειγμα για να συμβουλέψουμε τον πελάτη για το πώς θα εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που θα του παρουσιαστούν, πώς να μεγιστοποιήσει την επιθυμητή έκβαση μιάς κατάστασης ή πώς να ελαχιστοποιήσει τις ανεπιθύμητες συνέπειες, δεν θα προήγαγε την ανάπτυξη και την εξέλιξη του ίδιου του πελάτη και απλώς θα καλλιεργούσε και θα ενίσχυε τον εθισμό του στον αστρολόγο.

 

MyHoroscope: Με την ιδιότητα που έχετε ως μέλος του Συλλόγου Θεραπευτών Γάμου και Οικογένειας της Καλιφόρνια (California Association of Marriage and Family Therapists), έχετε αντιμετωπίσει έναν αρκετά μεγάλο αριθμό αντίστοιχων υποθέσεων. Επιπλέον, στο βιβλίο σας με τίτλο « Δοκίμια στη Ψυχολογική Αστρολογία: Θεωρία και Πρακτική» επισημαίνετε για παράδειγμα, τον τρόπο με τον οποίο ο Πλούτωνας σχετίζεται με θέματα που αφορούν στη σεξουαλικότητα και την οικειότητα. Φαίνεται, ότι χρησιμοποιείτε τη ψυχολογική αστρολογία ως διαγνωστικό μέσο, αλλά τι έχετε να πείτε για τις θεραπευτικές εφαρμογές; Θα μπορούσατε να μας δώσετε ένα παράδειγμα για το πώς μπορείτε να αξιοποιήσετε την ψυχολογική αστρολογία για την επούλωση των πληγών, ειδικότερα εκείνων που έχουν αντίκτυπο στη συζυγική ή οικογενειακή ζωή κάποιου;

Glenn Perry: Όταν είμαι σε συνεδρία ψυχοθεραπείας με τους πελάτες μου, δεν είναι αναγκαίο να μιλήσω και να συζητήσω με τον πελάτη για το χάρτη του, αν και κατά καιρούς το κάνω. Κυρίως, μου επιτρέπει απλώς να είμαι καλύτερος θεραπευτής. Δεν πρέπει να υποτιμούμε την αξία της αστρολογίας ως διαγνωστικό αλλά και ως προγνωστικό εργαλείο. Πολλά από αυτά που λειτουργούν πραγματικά θεραπευτικά προϋποθέτουν την κατανόηση του προφίλ του χαρακτήρα του πελάτη αλλά και θέματα που απορρέουν από αυτό το προφίλ. Κάθε θεραπευτής λειτουργεί με έναν συγκεκριμένο θεωρητικό προσανατολισμό, ο οποίος λειτουργεί ως φίλτρο προκειμένου να κατανοήσει ο ίδιος ο θεραπευτής το πρόβλημα του πελάτη του. Αν το μοντέλο που χρησιμοποιήσει είναι ελλιπές, το ίδιο ελλιπής θα είναι και η θεραπεία του.Η θεραπευτική αξία της αστρολογίας είναι ότι εμβαθύνει και επιταχύνει το διαγνωστικό μέρος της θεραπείας, κάτι το οποίο είναι στην πραγματικότητα μία συνεχής διαδικασία. Αν κάποιος μπορεί αληθινά να καταλάβει με ποιόν τρόπο ο πελάτης του είναι υπεύθυνος για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει, ή τουλάχιστον να καταλάβει την αξία αλλά και τον σκοπό του προβλήματος, τότε μπορεί καλύτερα να διατυπώσει τις παρεμβάσεις και τις ερμηνείες που θα λειτουργήσουν ενδυναμωτικά για τον συγκεκριμένο πελάτη. Η μελέτη του χάρτη τους με βοηθάει να κάνω ακριβώς αυτό.

 

MyHoroscope: Πολλοί (παραδοσιακοί) αστρολόγοι ισχυρίζονται ότι υποστηρίζουν ή ακόμα και ότι εφαρμόζουν τη ψυχολογική αστρολογία, έχοντας απλώς διαβάσει μερικά βιβλία του Jung. Χρησιμοποιούν μέχρι και όρους όπως «αρχέτυπα του συλλογικού ασυνείδητου» ή «τη θεωρία της συγχρονικότητας» είτε για να μπορέσουν να τεκμηριώσουν περαιτέρω τη συμβουλή που δίνουν στους πελάτες τους, είτε γιατί θέλουν απλώς να εντυπωσιάσουν το κοινό τους. Ωστόσο αναρωτιέμαι, πόσοι από αυτούς έχουν πραγματικά τα προσόντα για να κάνουν κάτι τέτοιο; Δεδομένου ότι είστε κάτοχος διδακτορικού διπλώματος στον τομέα της κλινικής ψυχολογίας, πιστεύετε ότι είναι σωστό για έναν αστρολόγο να χρησιμοποιεί τέτοιους όρους ψυχολογίας χωρίς να κατέχει κατάλληλο πτυχίο στην ψυχολογία; Στην περίπτωση αυτή, ποιες μπορεί να είναι οι επιπτώσεις τόσο για τον πελάτη όσο και για τον ίδιο τον σύμβουλο;

Glenn Perry: Δεν υπάρχει τίποτα που να υποκαθιστά την επίσημη ακαδημαϊκή κατάρτιση με την κατάλληλη εξάσκηση και εποπτεία. Ωστόσο, με αυτό δε θα ήθελα ποτέ να αποθαρρύνω έναν αστρολόγο από το να μελετήσει ψυχολογία μόνος του και να επιχειρήσει να αξιοποιήσει τη μελέτη αυτή προκειμένου να γίνει ένας καλύτερος αστρολόγος. Προφανώς, όσο περισσότερο μελετάει κάποιος, τόσο καλύτερα μπορεί να εφαρμόσει τις ψυχολογικές έννοιες και να κατανοήσει την πρακτική της αστρολογίας. Τα επίσημα πτυχία και τα πιστοποιητικά εξάσκησης επαγγέλματος δεν εγγυώνται ότι κάποιος θα είναι απαραίτητα αποτελεσματικός. Ομοίως, η έλλειψη επίσημων πτυχίων και αδειών δε σημαίνει κατά ανάγκη ότι κάποιος δε μπορεί να εργαστεί αποτελεσματικά με τους πελάτες από μία ψυχολογική προοπτική.

 

MyHoroscope: Τονίζετε τη σημασία της ψυχολογικής αστρολογίας και τη συμβολή της στη ψυχοθεραπεία. Ας υποθέσουμε ότι κάποιος πελάτης έρχεται σε σας χωρίς κάποιο ιδιαίτερο ή συγκεκριμένο ψυχολογικό ζήτημα ή πρόβλημα. Έχει μία σπουδαία δουλειά, μια υπέροχη οικογένεια και ζει μία χαρούμενη ζωή αλλά παρόλα αυτά νιώθει ότι κάτι του λείπει. Πως θα προσεγγίζατε μία τέτοια περίπτωση, με τη βοήθεια της ψυχολογικής αστρολογίας;

Glenn Perry: Απλώς θα άκουγα τον πελάτη και θα προσπαθούσα να κατανοήσω τι ακριβώς είναι αυτό που νιώθει ότι του λείπει. Σταθερά, υπάρχει η τάση να υπάρχει κάποιο ασυνείδητο ενδεχόμενο ή κάποια καταπιεσμένη ανάγκη η οποία είναι εμφανής στο χάρτη, αλλά ο ίδιος ο πελάτης δεν έχει κατορθώσει ακόμα να συνειδητοποιήσει και να πραγματώσει. Βοηθώντας τον πελάτη να συνειδητοποιήσει ακριβώς αυτό το κομμάτι, ιδανικά θα τον λυτρώσει και θα τον βοηθήσει να εκφράσει αυτό το κομμάτι που λείπει και ως εκ τούτου να προχωρήσει προς την πληρότητα.

 

MyHoroscope: Σε μία προηγούμενη συνέντευξή σας με τον David Bradley, την οποία οφείλω να πω ότι απόλαυσα ιδιαίτερα, μιλήσατε για την ποιοτική προσέγγιση στην ψυχολογική αστρολογία και για τις δυσκολίες που συναντήσατε κατά την ποσοτικοποίηση των μεταβλητών και την εφαρμογή στατιστικής ανάλυσης. Ωστόσο, δεδομένου ότι μία γενέθλια ή από διέλευση όψη, μπορεί να επηρεάσει την ψυχολογική κατάσταση κάποιου με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους, δε νομίζετε ότι πράγματι θα μπορούσατε να κάνετε στατιστική ανάλυση; Αυτό που θέλω να πω, είναι ότι υπάρχει μία συνέπεια στο νόημα των όψεων αυτών και έχετε συμβουλεύσει – θα τολμούσα να πω – χιλιάδες άτομα. Οπότε, γιατί να στερήσουμε την στατιστική επικύρωση από αυτού του είδους την προσέγγιση και ανάλυση;

Glenn Perry: Δεν αρνούμαι ότι μπορεί να υπάρχει κάποιος τρόπος για να πραγματοποιήσουμε την στατιστική ανάλυση που θα επικυρώσει την αστρολογία. Λέω απλώς, ότι είναι πολύ, πολύ δύσκολο λόγω της φύσης των γενέθλιων χαρτών και των ανθρώπων των ίδιων. Σε ότι αφορά ένα αποτέλεσμα το οποίο μπορεί να μετρηθεί και να προβλεφθεί, υπάρχουν τόσο πολλοί παράγοντες που συντελούν εκτός από τους εν λόγω πλανητικούς συνδυασμούς – το υπόλοιπο του χάρτη στο σύνολό του, το επίπεδο της ψυχολογικής ολοκλήρωσης του ατόμου, η ωριμότητά του, η συνειδητότητά του και άλλα παρεμφερή – και για το λόγο αυτό είναι πολύ δύσκολο να επινοηθεί μία στατιστική ανάλυση που θα ελέγξει ένα συγκεκριμένο και προκαθορισμένο αποτέλεσμα. Ακόμα και άνθρωποι με τον ίδιο ακριβώς χάρτη δεν τον εκφράζουν ή τον βιώνουν απαραίτητα με τον ίδιο τρόπο, όπως αποκαλύπτουν – και με το παραπάνω – μελέτες που έχουν γίνει σε δίδυμα αδέρφια.Είναι αυτονόητο ότι ένα αρχέτυπο μπορεί να πάρει πολλές και ποικίλες μορφές και να εξακολουθεί να παραμένει πιστό στην πρωταρχική και θεμελιώδη σημασία του. Ομοίως στην αστρολογία, ένας αστρολογικός συνδυασμός μπορεί να εκφράστει με αμέτρητους τρόπους οι οποίοι συνάδουν με την έννοια των σχετικών μεταβλητών. Ένα πλανητικό αρχέτυπο είναι πολυδιάστατο σε ότι αφορά την εκδήλωσή του μέσω φαινομένων που υπάρχουν σε διαφορετικά επίπεδα διαστάσεων όπως για παράδειγμα, ως ανάγκη, συναίσθημα, στάση, πεποιθήσεις, συμπεριφορά, πράγμα, ρόλο, πρόσωπο, μέρος, ποιότητα, ή γεγονός, όλα από τα οποία μπορούν να υποκρύπτονται σε μία και μοναδική εμπειρία. Ο Κρόνος για παράδειγμα, μπορεί να αποτελέσει ώθηση για την τάξη, αίσθηση βάρους, στάση ρεαλισμού, πίστη στις παραδοσιακές αξίες, εκδήλωση προσεκτικής και επιφυλακτικής συμπεριφοράς, χρονοδιάγραμμα για τον σχεδιασμό πλάνων, ρόλο του χρονόμετρου, ένα πρόσωπο εξουσίας, το γραφείο του Διευθύνοντος Συμβούλου στον πιο ψηλό όροφο, μία σοβαρή και βαθιά ποιότητα, και μία πιεστική υπευθυνότητα που απαιτείται προκειμένου κάτι να έρθει εις πέρας εντός προδιαγεγραμμένης προθεσμίας.Δεν είναι μόνο ότι τα πλανητικά αρχέτυπα (και τα αντίστοιχα ζώδια και οίκοι) εμφανίζουν μία απίστευτη πολυδιάστατη υπόσταση, αλλά και το ότι είναι επίσης πολυσθενή σε ότι αφορά την ύπαρξη πολλών διαφορετικών εκφράσεων του ίδιου αρχέτυπου εντός μίας δοθείσας συγκεκριμένης διάστασης. Πάλι, ο Κρόνος μπορεί να είναι ώθηση για την τάξη, αλλά επίσης μπορεί να είναι ανάγκη για τον έλεγχο, εξουσία, τελειότητα, επιτυχία ή κυριότητα. Ως συναίσθημα, μπορεί να είναι μία αίσθηση βάρους, αλλά επίσης και απελπισία, κατωτερότητα, αποτυχία, άγχος, σοβαρότητα, εστίαση ή άκαμπτη αποφασιστικότητα. Ως πράγμα, θα μπορούσε να είναι ένα ημερολόγιο, αλλά επίσης ένα ρολόι, οστά, χειροπέδες, ικρίωμα, σφυρί, όριο ταχύτητας και ούτω καθεξής.Εκτός από την πολυδιάστατη και πολυσθενή υπόσταση των αστρολογικών αρχέτυπων, είναι επίσης και πολυδύναμα, για παράδειγμα, είναι ικανά να συνδυαστούν με σχεδόν απεριόριστους τρόπους λόγω ζωδίου, οίκου και όψεων. Οι αρχετυπικές συνθέσεις που προκύπτουν παράγουν αναδυόμενες ιδιότητες οι οποίες δεν είναι εγγενείς με το επίπεδο των ξεχωριστών μεταβλητών που τις αποτελούν. Εάν ο Κρόνος βρίσκεται στους Ιχθείς, για παράδειγμα, η ώθηση στην τάξη θα μπορούσε να εκδηλωθεί μέσω φαινομένων που αφορούν στη ροή και τη ρευστότητα (Ιχθείς). Αν ο Κρόνος είναι επίσης σε σύνοδο με τον Ουρανό, η αρχή της τάξης ενώνεται με εκείνη της αλλαγής, και ως εκ τούτου παράγεται μία πειθαρχημένη αλλαγή και πρόοδος, ή μία επαναστατική νέα τάξη πραγμάτων, όλα από τα οποία θα εμφανιστούν με έναν Ιχθυακό τρόπο, και μέσω Ιχθυακών φαινομένων. Ένα άτομο, για παράδειγμα, μπορεί να είναι ο επικεφαλής της ανάπτυξης προϊόντων σε μία καινοτόμο, υψηλής τεχνολογίας επιχείρηση η οποία ειδικεύεται στις πρακτικές εφαρμογές των υγρών κρυστάλλων. Αν η σύνοδος αυτή βρίσκεται μέσα στον πέμπτο οίκο, η επιχείρηση αυτή θα μπορούσε να ταχθεί στην υπηρεσία της βιομηχανίας της διασκέδασης, όπως για παράδειγμα μέσω ειδικών εφέ που επιτρέπουν την τρισδιάστατη προβολή σε ηλεκτρονικά παιχνίδια ή ταινίες.Φυσικά, ο ίδιος συνδυασμός – Κρόνος σε σύνοδο με τον Ουρανό στους Ιχθείς στον πέμπτο οίκο – θα μπορούσε επίσης να εκδηλωθεί με εκατοντάδες άλλους τρόπους. Οι πιθανότητες περιορίζονται μόνο από τη φαντασία κάποιου και την ικανότητά του να συνθέτει αληθοφανή σενάρια. Η εγγενής πολυδιάστατη, πολυσθενής και πολυδύναμη ποιότητα των αστρολογικών αρχέτυπων κάνει την αστρολογία αρχετυπικά προγνωστική αλλά όχι συγκεκριμένα προγνωστική. Οι πλανητικοί συνδυασμοί αντιστοιχούν σε ανθρώπινες εμπειρίες αλλά είναι ριζικά απροσδιόριστοι στην τελική τους εκδήλωση και έκφραση. Κάθε προσπάθεια να προβλέψουμε μία σταθερή και καθορισμένη έκβαση από έναν συνδυασμό πλανητών είναι αναίτια περιοριστική και αυξάνει την πιθανότητα μιας λανθασμένης πρόβλεψης και ως εκ τούτου η «δοκιμή» μάλλον θα αποτύχει. Δεδομένου ότι η αξιοπιστία στην πρόβλεψη είναι αντιστρόφως ανάλογη του καθορισμένου και χειροπιαστού, ο σκοπός της αστρολογίας των αρχέτυπων είναι όχι να προβλέψει συγκεκριμένα αποτελέσματα, αλλά να διακρίνει το νόημα των παρόντων (αλλά και των μελλοντικών) γεγονότων από άποψη του σκοπού που εξυπηρετούν τα γεγονότα αυτά για το άτομο. Η γενεσιουργός ερώτηση μετατρέπεται από «Τι πρόκειται να μου συμβεί;» στο «πόσο καλύτερα μπορώ να κατανοήσω τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες μιας συγκεκριμένης χρονικής περιόδου της ζωής μου;». Περιττό να πω, πως όλα αυτά κάνουν ιδιαίτερα δύσκολη την μελέτη της αστρολογίας με στατιστικές μεθόδους και αναλύσεις.

 

MyHoroscope: Ποια πιστεύετε ότι είναι η Αχίλλειος πτέρνα της Ψυχολογικής Αστρολογίας; Έχετε συναντήσει ποτέ απρόβλεπτες και απρόσμενες συνέπειες ή συμπεριφορές που δεν ταίριαζαν απόλυτα με αυτό που περιμένατε από έναν γενέθλιο ή διελευτικό χάρτη;

Glenn Perry: Σχετικά με το πρώτο ερώτημα, η Αχίλλειος πτέρνα είναι η κακή ερμηνεία και η φτωχή εφαρμογή, αλλά αυτό ισχύει και για οποιοδήποτε άλλο είδος αστρολογίας. Σχετικά με το δεύτερο ερώτημα, δεν έχω συναντήσει ποτέ κάποιον πελάτη που να εκφράζει το χάρτη του με τρόπο που δεν ήταν ταιριαστός με τις δυνατότητες και την προοπτική του ίδιου του χάρτη. Αυτό θα ήταν σαν να αψηφούμε τη βαρύτητα. Αν η αστρολογία λειτουργεί, λειτουργεί για όλους. Είναι μέρος του Σύμπαντος μέσα στο οποίο ζούμε. Αν κάποιος πελάτης φαίνεται να μην ταιριάζει στο χάρτη του, αυτό θα οφείλεται στην ανεπάρκεια του αστρολόγου και όχι της αστρολογίας.

 

MyHoroscope: Στο άρθρο σας με τίτλο «Μία κριτική εξέταση της Αστρολογίας της Μετενσάρκωσης» δηλώνετε σαφώς ότι πιστεύετε στην μετενσάρκωση και το κάρμα, έτσι δεν είναι; Παρόλα αυτά, δε μπορούσα να μην προσέξω το απόσπασμα από το «δικό» μας, Αριστοτέλη: «Είναι ένδειξη ενός μορφωμένου μυαλού να μπορεί να εξετάσει μία ιδέα, χωρίς απαραίτητα να την αποδεχτεί». ….

Glenn Perry: Ναι, αλλά ο σκοπός του εν λόγω αποσπάσματος δεν είναι να εκφράσει τον σκεπτικισμό μου σχετικά με την μετενσάρκωση και το κάρμα. Ήταν να εκφράσει το σκεπτικισμό μου σχετικά με το αν κάποιος μπορεί να διακρίνει πληροφορίες για τις παρελθοντικές ζωές από αστρολογικούς χάρτες. Υπάρχει μία πληθώρα αποδεικτικών στοιχείων που υποστηρίζουν την μετενσάρκωση. Η πιο ακριβής απόδειξη έρχεται από πραγματικές αναμνήσεις παρελθοντικών ζωών παιδιών οι οποίες μπόρεσαν να επιβεβαιωθούν από συνεντεύξεις συγγενών προσώπων της προηγούμενης προσωπικότητας. Εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες, τέτοιες περιπτώσεις έχουν καταγραφεί και μελετώνται από επιστήμονες και ερευνητές. Ωστόσο, από αυτά που γνωρίζω, υπάρχει ελάχιστη – αν όντως υπάρχει – έρευνα που επιβεβαιώνει ερμηνείες παρελθοντικών ζωών βασισμένες στους γενέθλιους χάρτες των τρεχόντων προσωπικοτήτων. Για να μπορέσουν οι δηλώσεις αυτές να είναι αξιόπιστες, πρέπει κάποιος να αποκτήσει λεπτομέρειες πραγματικών περιστατικών της προηγούμενης προσωπικότητας και των εμπειριών της, και εν συνεχεία να ελέγξει αν αυτές συσχετίζονται με οποιοδήποτε τρόπο με τον τρέχοντα γενέθλιο χάρτη.

MyHoroscope: ….. Σε ένα άλλο άρθρο σας με τίτλο «Η συμβατότητα των ζευγαριών στη συναστρία – ένα θέμα συμπεριφοράς», αντιτίθεστε στις πεποιθήσεις ενός ανώνυμου αστρολόγου της βεδικής αστρολογίας. Έτσι λοιπόν, αναρωτιέμαι, πως μπορείτε εσείς ή οποιοσδήποτε άλλος, να πιστεύει στην μετενσάρκωση και το κάρμα, όταν ταυτόχρονα έχετε σοβαρές αμφιβολίες για το πώς αυτά μπορούν να απεικονιστούν στο γενέθλιο χάρτη κάποιου;

Glenn Perry: Περίεργη ερώτηση. Γιατί η πίστη στο πρώτο να αντικρούεται με τη δυσπιστία στο δεύτερο; Όπως είπα και παραπάνω, υπάρχει μία πληθώρα στοιχείων τα οποία επιβεβαιώνουν ότι έχουμε περισσότερες από μία ζωές. Ωστόσο, θεωρώ ότι είναι υπερβολικά επιδεικτικό (αν όχι απατηλό) να ισχυριστεί κάποιος ότι μπορεί να γνωρίζει πώς μία παρελθοντική ζωή απεικονίζεται και περιγράφεται στο γενέθλιο χάρτη. Ενώ είναι αρκετά πιθανό οι πλανητικές θέσεις να έχουν κάποια σύνδεση με τις παρελθοντικές ζωές οι οποίες είχαν προκύψει και προηγηθεί για μια συγκεκριμένη ψυχή, γιατί πρέπει κάποιος να υποθέσει ότι γνωρίζει τη λογική με την οποία η μετενσάρκωση προστάζει ότι ένας άνθρωπος πρέπει να γεννηθεί σε μία συγκεκριμένη χρονική στιγμή και σε ένα συγκεκριμένο μέρος; Αυτή είναι μία εικασία η οποία προσομοιάζει την παντογνωσία του Θεού.Σε οποιοδήποτε δεδομένο πλανητικό σχηματισμό, υπάρχει μία ποικιλία από ευλογοφανείς, όμως πολύ διαφορετικές ερμηνείες παρελθοντικών ζωών. Το πρόβλημα είναι ότι κανένας δε μπορεί πραγματικά να ξέρει, για παράδειγμα, γιατί ένας άνθρωπος έχει τον Ήλιο του σε τετράγωνο με τη Σελήνη του ή οποιαδήποτε άλλη όψη. Μπορούμε να υποθέσουμε ότι έτσι έπρεπε να γίνει, ότι είναι έννομο, ή ότι έχει κερδηθεί ή ότι εξυπηρετεί κάποιο σκοπό, αλλά οτιδήποτε επιχειρήσουμε να πούμε πέρα από αυτό θα είναι απλή μαντεψιά και εικασία. Ελλείψει στοιχείων από τις πραγματικές και υπαρκτές προηγούμενες ζωές που θα μπορούσαν να θεμελιώσουν την ερμηνεία του γενέθλιου χάρτη σε ότι αφορά την προηγούμενη ζωή, κάποιος θα πρέπει τουλάχιστον να έχει έναν καλό και σωστό χαρακτήρα ώστε να παραδεχτεί ότι οι εν λόγω ερμηνείες έχουν έναν καθαρά κερδοσκοπικό χαρακτήρα και μόνο. Οτιδήποτε άλλο, είναι απλώς ανειλικρινές, ανέντιμο και εκμεταλλεύεται την ευπιστία του πελάτη.

 

MyHoroscope: Έχετε ποτέ αντιμετωπίσει, από ψυχολογικής άποψης, υπόθεση δίδυμων αδερφών; Ο λόγος που διατυπώνω αυτό το ερώτημα είναι το γεγονός ότι ακόμα και τα πανομοιότυπα δίδυμα εξελίσσονται σε εντελώς διαφορετικές προσωπικότητες, παρά τις ομοιότητες των χαρτών τους. Χρειάστηκε να χρησιμοποιήσετε κάποια διαφορετική προσέγγιση για να διακρίνετε το διαφορετικό ψυχολογικό τους προφίλ και πώς αυτό θα μπορούσε να συσχετιστεί με την τεράστια ομοιότητα στους γενέθλιους και διελευτικούς τους χάρτες; Πως μπορεί η ψυχολογική αστρολογία να ξεπεράσει τέτοιου είδους δυσκολίες ή ζητήματα;

Glenn Perry: Πρώτον, δεν θεωρώ ότι το άτομο είναι ο χάρτης του. Πιστεύω ότι η ψυχή «κατοικεί» σε έναν χάρτη με τον ίδιο τρόπο που ένας μαθητής αναλαμβάνει να ακολουθήσει μία συγκεκριμένη πορεία σπουδών. Ενώ διαφορετικοί φοιτητές μπορεί να έχουν παρόμοιους λόγους για τους οποίους επιλέγουν την ίδια σχολή και μπορεί να έχουν ακόμα και ολόιδιο βιογραφικό, δε μπορούμε να περιμένουμε ότι θα επιδείξουν απαραίτητα και την ίδια ικανότητα. Όσο για τα δίδυμα αδέρφια, υπάρχει μία ισχυρή διαφοροποιός δύναμη της ανθρώπινης φύσης, η οποία ωθεί τα δίδυμα αδέρφια να ζούνε ως ξεχωριστές οντότητες. Κατά συνέπεια, ο ένας δίδυμος αδερφός μπορεί να προσδιορίσει συγκεκριμένα σημεία του χάρτη του και να προβάλλει άλλα, και ο άλλος δίδυμος αδερφός μπορεί να κάνει ακριβώς το αντίθετο. Έχουν τον ίδιο χάρτη, αλλά επιλέγουν να τον εκφράσουν διαφορετικά ωθούμενοι από την ανάγκη να μη συγχωνευθούν σε μία άμορφη και αδιαφοροποίητη ομοιότητα.

 

MyHoroscope: Από το άρθρο σας με τίτλο «Αστρο Συντηρητισμός» παραθέτω: «Πολλοί, κατά τα άλλα ευφυείς άνθρωποι είναι προκατειλημμένοι και προδιατεθειμένοι αρνητικά απέναντι στην αστρολογία ακριβώς επειδή φαίνεται να υπονοεί και να υποστηρίζει μία μοιρολατρική στάση». Ποιοι πιστεύετε, ότι είναι κατά βάση δύσπιστοι και επιφυλακτικοί απέναντι στην αστρολογία: οι αστρονόμοι, οι θεραπευτές ή η εκκλησία; Ο Αστρο Συντηρητισμός ή η Αστρο Μυωπία είναι που δυσφημίζουν την αστρολογία;

Glenn Perry: Οποιοσδήποτε δεν είναι αστρολόγος μπορεί να είναι δύσπιστος για τον απλούστατο λόγο ότι δεν είχε επανειλημμένες εμπειρίες για την εγκυρότητα της αστρολογίας. Διαφορετικοί άνθρωποι και διαφορετικά επαγγέλματα, έχουν τους δικούς τους λόγους για να είναι προκατειλημμένοι ενάντια στην αστρολογία, αλλά πιστεύω ότι υπάρχει ένας κοινός παρανόμαστης στον οποίον ανάγονται όλες οι ενστάσεις και οι αντιδράσεις και αυτός είναι η ενστικτώδης απόρριψη του φαταλισμού – η πεποίθεση ότι ο χαρακτήρας και το πεπρωμένο είναι σταθερά και καθορισμένα από δυνάμεις οι οποίες είναι πέρα από τον έλεγχο του καθενός από εμάς. Στο βαθμό που οι αστρολόγοι υιοθετούν μία μοιρολατρική στάση – και αντιλαμβάνομαι ότι υπάρχουν ισχυρές αλλά και αδύναμες εκδοχές της μοιρολατρίας – αντιτίθενται σε μία εξελικτική επιτακτική ανάγκη η οποία είναι ενσωματωμένη στην ίδια τη δομή του Σύμπαντος.Η Αστρο Μυωπία – η τάση να επιβαρύνουμε συγκεκριμένα και μεμονωμένα σημεία του χάρτη με υπερβολική σημασία και νόημα – είναι ένα ξεχωριστό πρόβλημα και απλώς κακώς εφαρμοσμένη αστρολογία. Ενώ, η κακή πρακτική μπορεί σίγουρα να υπονομεύσει την αξιοπιστία της αστρολογίας, δεν είναι τόσο ολέθριο πρόβλημα όσο οι μοιρολατρικές εκδηλώσεις συγκεκριμένων γεγονότων, για παράδειγμα «Δε θα παντρευτείς ποτέ». Η Αστρο Μυωπία είναι απλώς άχρηστη, η μοιρολατρία όμως είναι επιζήμια στους πελάτες λόγω των αποδυναμωτικών, τρομακτικών και εξαρτημένων ενστίκτων και επιπτώσεων που δημιουργεί.

 

MyHoroscope: Πιστεύετε ότι η προσπάθεια των «τριών Roberts» – όπως τους αποκαλείτε στο άρθρο σας με τίτλο «Αστρο Συντηρητισμός» – να εξερευνήσουν τα αρχαία αστρολογικά κείμενα ενέχει τον κίνδυνο να επιστρέψουμε στην παλιά πεποίθηση της μοιρολατρικής αστρολογίας; Μήπως, κατά τη γνώμη σας, αυτή η συγκεκριμένη προσπάθεια απειλεί το επάγγελμα του συμβούλου ή του θεραπευτή;

Glenn Perry: Για διάφορους λόγους, έχουμε περάσει σε μία εποχή κατά τη δεκαετία του 90 η οποία κατέστησε αναγκαία την ανάκτηση του παρελθόντος της αστρολογίας. Ίσως αυτό να βοήθησε ως προς την χαλαρή και απείθαρχη έκφραση της αστρολογίας η οποία χαρακτήρισε την μετά Rhudar εποχή από τη δεκαετία του 60 έως και τη δεκαετία του 80. Υπήρχε μία σαφής έλλειψη δομής και ακαδημαϊκής αυστηρότητας τότε. Αν μη τι άλλο, η παραδοσιακή αστρολογία ήταν ιδιαίτερα δομημένη και συστηματική. Ενώ αρκετοί αστρολόγοι έχουν μαγευτεί από την ψευδή υπόσχεση που παρέχει η παραδοσιακή αστρολογία – για παράδειγμα τη διαβεβαίωση ότι κάποιος μπορεί να γνωρίζει επακριβώς την πορεία μιας ζωής – δε νομίζω ότι διατρέχουμε τον κίνδυνο να υποτροπιάσουμε και να γυρίσουμε πίσω σε αυτό τον τύπο αστρολογίας, όχι τουλάχιστον σε μόνιμη βάση. Ωστόσο, όπως και η μαύρη μαγεία, θα έχει πάντα μία συγκεκριμένη απήχηση σε εκείνους τους ανθρώπους που νιώθουν ανίσχυροι απέναντι στις αβεβαιότητες της ζωής. Ωστόσο, αποτελεί ένα επικίνδυνο ή δηλητηριώδες τονωτικό το οποίο μπορεί να διογκώσει και να παραφουσκώσει την εκτίμηση του αστρολόγου σχετικά με την ικανότητά του να βοηθήσει πραγματικά τους ανθρώπους.

 

MyHoroscope: Τελειώνοντας, μία ερώτηση για την «Αστρομυωπία» και το ομότιτλο άρθρο σας. Αρκετοί άνθρωποι «πάσχουν» από αυτή, αλλά ελάχιστοι το γνωρίζουν. Τι είδους «γυαλιά» θα συνταγογραφούσατε για να βελτιώσουμε την αστρολογική μας «όραση»;

Glenn Perry: Ολιστικά γυαλιά, που επιτρέπουν σε κάποιον να έχει επίγνωση του γεγονότος ότι το σύνολο είναι πάντα μεγαλύτερο από το άθροισμα των μερών του και ότι όλα τα νοήματα αναδύονται από την αλληλεπίδραση πολλαπλών μεταβλητών. Η αναγνώριση και η αποδοχή της αοριστίας είναι επίσης ένας ακόμη καθοριστικός παράγοντας. Οι αστρολόγοι πιστεύουν ότι θα πρέπει να ανταποκριθούν στην ανησυχία του πελάτη να θέλει να γνωρίζει το μέλλον, κάτι το οποίο είναι επιθυμία των χαζών και των αφελών. Ομοίως, πιστεύουμε ότι οφείλουμε να γνωρίζουμε τα πάντα για τον χαρακτήρα του πελάτη βασισμένοι μόνο στο χάρτη του, κάτι το οποίο είναι πρακτικά αδύνατο. Μία καλή εκτίμηση προϋποθέτει τη συνεργασία ανάμεσα στον αστρολόγο και τον πελάτη προς την αμοιβαία ανακάλυψη του νοήματος. Αυτό μπορεί να συμβεί μόνο όταν ο αστρολόγος έχει ανοικτούς ορίζοντες και είναι πρόθυμος να προσκαλέσει τον πελάτη σε διάλογο. Μόνο τότε, ο χάρτης μπορεί πραγματικά να ζωντανέψει και να παράσχει την πλήρη υπόσχεσή του.
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments