0 0 votes
Article Rating

Ποιο μπορεί να είναι το κοινό σημείο ανάμεσα στις πρεμιέρες της «Ζούγκλας του Μαυροπίνακα», του «Love me do» των Μπητλς, του «Satisfaction» των Ρόλινγκ Στόουνς και το φεστιβάλ του Woodstock;
«H ροκ μουσική», θα πείτε αλλά ποτέ στη ζωή τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά…
«Οι όψεις του Δία με τον Ουρανό» είναι μια εξίσου καλή απάντηση…

Born to rock

Τι θα ήταν η ροκ μουσική χωρίς την ηλεκτρική κιθάρα; «Γεννημένη» το 1931, με τον Ουρανό στον Κριό έμελε να παίξει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στη νέα μουσική σκηνή. Το τετράγωνο του Ουρανού με τον Πλούτωνα εξηγεί ικανοποιητικά την απρόσμενη όσο και …κακή τύχη, που είχε το όργανο στα χέρια πολλών ρόκερς. Σπασμένη, πατημένη η κομματιασμένη ήταν συχνά το «κλου» στο φινάλε κάθε …αξιοπρεπούς ροκ συναυλίας.

Η Rock εποχή (call me Plouto…)

Παρά τις εμφανείς επιδράσεις των περισσότερων πλανητών στη διαμόρφωση και τις λεπτομέρειες της «ροκ εποχής», οι δύο βασικοί συντελεστές, που τελικά, …κρύβονται από πίσω είναι ο Ποσειδώνας με τον Πλούτωνα. Οι ρίζες της κατευθυντήριας επιρροής τους βρίσκονται στη σύνοδο των δύο πλανητών (συμβαίνει κάθε 500 χρόνια) στους Διδύμους, στα τέλη του 19ου αιώνα, που γενικότερα όρισε τα χαρακτηριστικά αλλά και το πνεύμα της εξέλιξης του σύγχρονου πολιτισμού. Το προφίλ τόσο των Διδύμων, όσο και του Τοξότη (η πολικότητα πάντα αλληλεπιδρά) , προδιαθέτει σε μια πιο ελεύθερη και νεανική κοινωνία με ανοικτούς ορίζοντες, όπου κάθε μορφή έκφρασης θα είναι επιτρεπτή. Ωστόσο οι νέες ιδέες καλούνται να χτιστούν πάνω στις παλιές-Ταυρικές-ισορροπίες, κάτι που συχνά δημιουργεί σκληρές συγκρούσεις με αβέβαιη έκβαση. Στο πέρασμα του χρόνου οι τάσεις της «μητρικής» συνόδου ενεργοποιούνται και εντείνονται από διάφορους παράγοντες (πχ τις διελεύσεις, ίσως και τις προόδους) αλλά ιδίως από την επαφή των δύο πλανητών σε άλλο τύπο όψης.

Στην περίπτωση μας, γύρω στα μέσα της δεκαετίας του 40 άρχισε να σχηματίζεται η πρώτη-μετά το 1893-κύρια όψη, ένα εξάγωνο, με τον Ποσειδώνα στο Ζυγό και τον Πλούτωνα στο Λέοντα. Αυτή είναι και η περίοδος της καθιέρωσης του rythm n’ blues, που ουσιαστικά περιείχε όλο το …γενετικό υλικό της ροκ εποχής. Η όψη έγινε με ακρίβεια τον Ιανουάριο του 1950 και έκτοτε-λόγω της ιδιαιτερότητας στην κίνηση του Πλούτωνα-συνεχίστηκε αδιάλειπτα μέχρι το 1986 με τους δύο πλανήτες να έχουν μετακινηθεί τρία ζώδια πιο μπροστά, στον Αιγόκερω και το Σκορπιό, αντίστοιχα. Σταδιακά και μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 90 το-αποκλίνον, πια-εξάγωνο έσβησε τελείως αλλά όχι για πάντα, αφού θα το ξαναβρούμε για λίγο μπροστά μας μετά το 2020.

Η κίνηση του Πλούτωνα σε αυτό το διάστημα των 50 χρόνων έδωσε και ένα από τα μέτρα των εξελίξεων στη ροκ σκηνή, με έναν τρόπο, που στις περισσότερες περιπτώσεις, επιβεβαίωσε πανηγυρικά τη λειτουργία της ζωδιακής πολικότητας.

  1. Στο Λέοντα ξέσπασε η rock’n roll επανάσταση «δανεική» από το απέναντι ζώδιο, τον Υδροχόο.
  2. Στην Παρθένο (1957-71), προέκυψαν η ψυχεδέλεια και οι-Ιχθυακές-ιδεολογικές διαστάσεις της ροκ κουλτούρας, μέσα από το κίνημα των Hippies (ειρήνη, αγάπη, κοινοβιακή ζωή).
  3. Στο Ζυγό (1971-84), αναπτύχθηκαν όλα εκείνα τα μουσικά ρεύματα, που ανέδειξαν τόσο το δυναμισμό και την τραχύτητα του Κριού (heavy metal, punk rock), όσο και το βαθύ η «σκοτεινό» ύφος του ίδιου του Πλούτωνα (dark wave, gothic rock).
  4. Στο Σκορπιό τέλος, (1984-96) έκλεισε ο κύκλος με τους υπαρξιακούς προβληματισμούς και τις «βαριές» κιθάρες του grunge αλλά και τη απλοϊκή όσο και συντηρητική κουλτούρα του britpop.

Rock’n roll can never die?…

Το πλαίσιο της ροκ εποχής ορίστηκε από το εξάγωνο του Ποσειδώνα με τον Πλούτωνα και δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι ουσιαστικά, από τα μέσα της δεκαετίας του 90 έπαψαν να «βγαίνουν» τόσο αξιόλογα συγκροτήματα και έμειναν μόνον οι παλαιότεροι ρόκερς, να διατηρούν τα σκήπτρα, την ελπίδα και την αίγλη του είδους. Τη σκυτάλη της αμφισβήτησης αλλά και της επίδρασης στη νεολαία παρέλαβαν σταδιακά οι MCs και οι rapers αναγγέλλοντας την έλευση μιας νέας εποχής. Η ροκ σκηνή-παρά τις όποιες τονωτικές ενέσεις-πέρασε σε μια φάση αβεβαιότητας, και παρακμής, που θα κρατήσει ακόμη μερικά χρόνια και θα ολοκληρωθεί με την απόσυρση όλων των «ιερών τεράτων» από το μουσικό προσκήνιο. Διατηρώντας την επιφύλαξη για μια, ενδεχομένως, επική επανάκαμψη στις προσεχείς δεκαετίες του 20 και του 30 θα μπορούσε πλέον κάποιος να αποκριθεί στη λυρική διαβεβαίωση του-Σκορπιού-Νηλ Γιανγκ ότι Yes it can!…

Το …σκληρό ροκ στους ουρανούς

Για να φτάσουμε από το rythm n’ blues στο rock n’ roll κι από εκεί σε όλα τα μουσικά ρεύματα του είδους, χρειάστηκε η μεσολάβηση όλων των αργών πλανητών με πολλούς και, συχνά, σύνθετους τρόπους. Πχ οι μισοί ρόκερς έχουν κάποια όψη του Ουρανού με τον Ποσειδώνα η του Άρη με τον Ουρανό. Τόσο η «έκρηξη» του 1955, όσο και το «μυθικό» φεστιβάλ του Γούντστοκ, έγιναν κάτω από τις ευλογίες της συνόδου του Δία με τον Ουρανό (σε Καρκίνο και Ζυγό, αντίστοιχα). Αλλά και τα ζώδια έβαλαν το καθένα από ένα λιθαράκι η μια …κοτρώνα στη ροκ εποχή.

Είναι ίσως χαρακτηριστική η ενεργοποίηση τους από τις διελεύσεις του Ουρανού. Η Παρθένος με τους Ιχθείς συντέλεσαν στη διαμόρφωση της «κλασικής» ροκ σκηνής από το 1962 μέχρι το1969. Ο Κριός με το Ζυγό έφεραν στο προσκήνιο το hard rock και, παράλληλα, «πάντρεψαν» τη ροκ με κάποιες φόρμες της κλασικής μουσικής. Ο Σκορπιός οδήγησε στο punk ξέσπασμα και το new wave ενώ η διέλευση του Ουρανού από τον Τοξότη (1981-88) άνοιξε και εμπλούτισε τη ροκ μουσική σκηνή με νέο ύφος και τη χρήση οργάνων, που δεν ανήκαν στην «παραδοσιακή τετράδα» ηλεκτρική κιθάρα-μπάσο-κρουστά-πλήκτρα.

Η συμβολή του Ουρανού στον Καρκίνο (1949-56) είναι δεδομένη, αφού ήταν αυτός, που βάλθηκε να …ηλεκτρίσει και να μετασχηματίσει την παραδοσιακή μουσική κουλτούρα. Και όπως φάνηκε και στη συνέχεια, κάθε φορά που ο Ουρανός βρίσκεται σε παρορμητικό ζώδιο, η χορευτική μουσική παίρνει τα …πάνω της. Από αυτήν την άποψη δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι πολλά μεγάλα ονόματα της πρώτης γενιά των rock n’ roll μουσικών ανήκουν στην πλειοψηφία τους σε ζώδια του παρορμητικού σταυρού. Μετά από τον Καρκίνο Bill Haley, που έβαλε το είδος στο διεθνή μουσικό χάρτη, ακολούθησαν οι Αιγόκεροι ( Bo Diddley, και ο «βασιλιάς» Elvis) η οι Ζυγοί (Chuc Berry Eddie Cochran και Jerry Lee Lewis).

Ωραία, θα πείτε. Και οι Κριοί; Που είναι οι Κριοί;… Το φαινόμενο της φτωχής εκπροσώπησης των Κριών είναι βέβαια ένα παράδοξο, αφού ο δυναμισμός και η ορμητικότητα του ζωδίου ταιριάζει μια χαρά στο rock n’ roll. Όμως το ζώδιο σε αυτή τη φάση φαίνεται να λειτούργησε πολύ περισσότερο μέσω του πλανήτη, που το κυβερνά, παρά με τη θέση του Ήλιου. Ο Άρης έχει μια ιδιαίτερα αισθητή παρουσία σε όλα τα παραπάνω ωροσκόπια, είτε με όψεις, είτε με τις γωνιακές του θέσεις.

Rock around the clock

Όλα φαίνεται να ξεκίνησαν με το τετράγωνο του Ουρανού με τον Κρόνο (στο Ζυγό) στην αρχή της δεκαετίας του 50, όταν ο (Τοξότης, τι άλλο ; ) νονός του rock’n roll Άλαν Φρήντ διοργάνωσε στο Κλήβελαντ του Οχάιο μια συναυλία, που κράτησε μόνο …τρία λεπτά εξ αιτίας των θεμάτων ασφαλείας, που προέκυψαν από τη μικρή-όπως αποδείχθηκε-χωρητικότητα της «Αρένας» (20.000 άτομα για 10.000 θέσεις…). Στο ωροσκόπιο της συναυλίας (21/3/52 στις 10 το βράδυ) οι επτά πλανήτες στα παρορμητικά και ο Άρης στον 1ο οίκο (στο Σκορπιό) αρκούν για να δώσουν μια …μικρή αίσθηση του τι επρόκειτο να επακολουθήσει.

Η δραστική συμμετοχή του Κρόνου σε αυτό το πρώτο rock n’ roll επεισόδιο, δεν ήταν καθόλου τυχαία. Μια «πέτρα που κυλάει» χρειάζεται δύο αντίρροπες δυνάμεις για να ξεκινήσει το ταξίδι της. Και τελικά, όπως φαίνεται και από τους γενέθλιους χάρτες των μουσικών της ροκ (οι όψεις των δύο πλανητών με τον Ήλιο είναι 50-50), όσο …ροκάς είναι ο Ουρανός άλλο τόσο είναι και ο Κρόνος!

Blackboard jungle

Λίγα χρόνια μετά, η ευτυχής σύμπραξη της μουσικής του Χάλεϊ με τις σκηνοθετικές αναζητήσεις του Ρίτσαρντ Μπρουκς επέδρασε καταλυτικά στην εξάπλωση όχι μόνο του νέου ήχου αλλά κυρίως και του νέου ήθους, που έδωσε μια εκρηκτική διάσταση στο «χάσμα των γενεών». Ο Ουρανός τετραγωνίστηκε με τον Ποσειδώνα και η «Ζούγκλα του μαυροπίνακα» έμελλε να μεταφέρει επί της γης και επί …σκηνής την επανάσταση, που είχε ξεσπάσει στο ζωδιακό… Η ταινία βγήκε στους κινηματογράφους στις 19/3/55, με τον Άρη στον Ταύρο (νάτη, πάλι, η πέτρα που κυλάει…) σε τετράγωνο με την Αφροδίτη στον Υδροχόο και τρίγωνο με τη Δήμητρα στον Αιγόκερω.

My generation

Η πιο …καυτή παράμετρος της ροκ μουσικής ήταν η υπερπολιτική διείσδυση της στη νεολαία, που αντικειμενικά, είναι ευκολότερο να συγκινηθεί από τους σαρωτικούς ρυθμούς η τα …κουνήματα επί σκηνής, παρά από τον εμπνευσμένο λόγο ενός πολιτικού ηγέτη.

Έτσι, σε μια ψυχροπολεμική περίοδο που η πολιτική στράτευση στο ένα η το άλλο μπλοκ έδειχνε να είναι μονόδρομος, οι νέοι βρήκαν πλέον ένα δικό τους σταθερό σημείο αναφοράς-τον τρίτο δρόμο- απέναντι στις συντηρητικές κοινωνικές δομές και τις εκάστοτε εξουσίες, που αρχικά αιφνιδιάστηκαν από τη …λαίλαπα των «έξαλλων νιάτων». Στο Δυτικό κόσμο οι γνωστές ετικέτες του «αναρχικού» η του «κομμουνιστή» δεν έφταναν για να προσδιορίσουν το νέο φαινόμενο.

Στη δεκαετία του 60, τα μακριά μαλλιά και τα τζην, η σεξουαλική απελευθέρωση και ο αντισυμβατικός τρόπος ζωής προσδιόρισαν με σαφήνεια το νέο κίνδυνο. Ο Ουρανός σε σύνοδο με τον Πλούτωνα στην Παρθένο και αντίθεση με τον Κρόνο στους Ιχθείς, όρισε το νέο status qvo των …εχθροπραξιών. Η κοινωνία είχε πλέον να αντιμετωπίσει τους απανταχού ροκάδες, που μάλιστα-τι φρίκη-άρχισαν να επαγγέλλονται την ειρήνη και την αγάπη.

The dark side of the moon

Κι ενώ στο Ανατολικό μπλοκ, αμήχανοι και κλειστοφοβικοί, κατακεραύνωναν τον «αμερικάνικο τρόπο ζωής», σύσσωμες οι εξουσίες του «ελεύθερου κόσμου»-κυβερνήσεις και μυστικές υπηρεσίες-έψαξαν και βρήκαν το κατάλληλο φάρμακο, ποντάροντας στις εγγενείς αδυναμίες του είδους αλλά και τις αστρολογικές συγκυρίες. Το σχέδιο, που εκπονήθηκε με τη συνεργασία του Ποσειδώνα στο Σκορπιό-αξιοποιώντας όλες τις δυνατές εκδοχές του-ήταν απλό, σύντομο και …περιεκτικό. Στο …τρίπτυχο «Sex and drugs and rock’n roll» προστέθηκε το money και όλα πήραν το δρόμο τους. Με την εμπορευματοποίηση της ροκ κουλτούρας και τη διάβρωση από τις ψυχοτρόπες ουσίες ο στόχος επετεύχθη, πριν καλά-καλά περάσουν δύο δεκαετίες. Ο καπιταλισμός βρήκε «πεδίον δόξης λαμπρόν», οι δισκογραφικές εταιρείες κινούσαν περιχαρείς τα νήματα και η ροκ σκηνή άρχισε να γεμίζει με πτώματα, φυσικά και ηθικά.

Time square…

Όμως το «θηρίο» δεν έλεγε να υποταχθεί. Παρ’ ότι ο Ποσειδώνας-καθ’ ύλην αρμόδιος για τα καλλιτεχνικά-εξακολουθούσε να κάνει τις βρωμοδουλειές του, ο Ουρανός στριφογύριζε στο ζωδιακό, δημιουργώντας συνεχώς νέες τάσεις, νέα ρεύματα και το …χειρότερο νέες αντιστάσεις. Σαν τη Λερναία Ύδρα, από κάθε κομμένο κεφάλι ξεφύτρωναν δύο… Μάλιστα οι συναντήσεις του …ανένταχτου πλανήτη με τον Κρόνο είχαν όπως και τις προηγούμενες φορές, ενδιαφέρουσες, όσο και ευδιάκριτες συνέπειες:

Τετράγωνο στα μέσα των 70′ (Σκορπιός-Λέοντας), με την punc πρόκληση να φτάνει στο κατακόρυφο.

Εξάγωνο το 1980, με τον Κρόνο στην Παρθένο και σύνοδος στον Τοξότη το 1988, με το alternative ροκ να γίνεται main stream και να παίρνει τα σκήπτρα της αμφισβήτησης.

Anarchy in UK.

Οι Sex Pistols και τα …άλλα παιδιά επανέφεραν στο προσκήνιο τους κοινωνικούς και πολιτικούς προβληματισμούς …ταράζοντας τα χρηστά ήθη και …διαφθείροντας τη νεολαία κατ’ εξακολούθηση. Μέχρι τις μέρες μας οι ροκ καλλιτέχνες συνέχισαν να παίρνουν θέση και να δίνουν το παρόν σε κάθε γεγονός με κοινωνικό η πολιτικό περιεχόμενο. Για τα Παιδιά, την Αφρική και το Aids. Ενάντια στο ρατσισμό και τη Νέα τάξη, αντάμα με τους Βερολινέζους στην πτώση του Τείχους. Πολιτικές αλλά και πολιτικοί ηγέτες, όπως η Θάτσερ και οι Μπους έγιναν συχνά στόχοι κριτικής και αμφισβήτησης από τους ρόκερς, που στριμωγμένοι ανάμεσα στα διαπλεκόμενα media και την μέγγενη του «parental advisory» διακινδύνευαν την ίδια τους την καριέρα. Όμως, παρά τη λάμψη κάποιων ονομάτων (REM, Green Day, Pearl Jam, RATM ), που συνεχίζουν μέχρι σήμερα να ασκούν την κοινωνική τους κριτική, η σκυτάλη της …επανάστασης πέρασε σταδιακά σε νέα χέρια. Με τη σύνοδο Ουρανού-Ποσειδώνα στον Αιγόκερω, στις αρχές της δεκαετίας του 90 το gangsta rap έδωσε το σύνθημα για την hip hop εποχή που θα ακολουθούσε.

I hate myself and i want to die

Οι στίχοι του Curt Cobain αποδείχτηκαν τελικά προφητικοί τόσο για τον ίδιο, όσο και για τη ροκ εποχή της οποίας-γεννημένος στις 20/2/1967- υπήρξε γνήσιο τέκνο. Το τελευταίο επεισόδιο της ροκ εποχής παίχτηκε αρχικά στις ΗΠΑ με τους Nirvana σε πρωταγωνιστικό ρόλο και λίγο αργότερα στο Ηνωμένο Βασίλειο με τους Oasis και τους Blur να …μάχονται στα charts.

Born to be wild

Αστρολογικά, εκτός από τις …κοντρίτσες του πραγματιστή Κρόνου με τον Ουρανό, που πάντα του αρέσει να αλλάζει τα δεδομένα, προσθέτοντας ενίοτε και μια πολιτική χροιά στις ενέργειές του, όλη η «ροκ ενέργεια» , περιφέρεται γύρω από τον Άρη, που είναι γνωστό ότι πάντα κάνει του …κεφαλιού του και δεν σκαμπάζει από πολιτικές. Ιδιαίτερα σε προσωπικό επίπεδο, το …μπρουτάλ άρωμα του είναι διάχυτο σε όλη τη ροκ σκηνή και η επίδρασή του στα ωροσκόπια των ρόκερς είναι ουσιαστική και …αδιαπραγμάτευτη. Από τις όψεις του με τους άλλους πλανήτες ξεχωρίζουν, στατιστικά, εκείνες με την Αφροδίτη και τη Δήμητρα, ουράνια σημάδια του «ροκ τρόπου ζωής», που πέρα από τις όποιες πολιτικές, σχετίζεται άμεσα με τη σεξουαλικότητα και το φλογερό-η έστω χοντροκομμένο- ταπεραμέντο.

Τρανή απόδειξη της Αρειανής υπεροχής είναι η διαχρονική μαγεία, που ασκεί στο εφηβικό κοινό-και τις εφηβικές ψυχές-ο σκληρός πυρήνας της ροκ, το heavy metal. Ακόμη και σήμερα υπάρχουν παππούδες «χεβιμεταλάδες» επίμονοι θιασώτες του είδους, που από το 1970 (ο Ουρανός και λίγο αργότερα ο Πλούτωνας στο Ζυγό) δεν σταμάτησε ποτέ να βρίσκεται στις επάλξεις ότι κι αν συνέβαινε στον …υπόλοιπο κόσμο.

I can’t get no satisfaction…

…Τραγουδά ενθουσιασμένη η Δήμητρα! Η παρουσία της στα ωροσκόπια των ρόκερς είναι κάτι παραπάνω από ενδεικτική για τη σχέση της με την δημοσιότητα και τη show bis. Πάρα πολλοί μεγάλοι stars του είδους την έχουν σε γωνιακό οίκο!

 

 

  1. Ντίλαν, Ε Κλάπτον (Cream), Ε Μπάρτον (Animals), Τζόπλιν, Ρ Στιούαρτ (Faces), Γουίνγουντ (Traffic), Τζάγκερ (Rolling Stones), Μπόουι και Μαντόνα στον πρώτο.
  2. Π Σάιμον, Π Γκάμπριελ (Gennesis) και οι Μπακ, Στιπ (REM) στον τέταρτο.
  3. Λέννον, Μακ Κάρτνεϊ (Beatles), Ρ Ντάλτρεϊ (Who), Α Κούπερ, Π Γκρήν (Fleedwood Mac), Σ Βίσιους (Sex Pistols) και Ι Κέρτις (Joy Division) στον έβδομο.
  4. Μπιλ Χάλεϊ και Κ Κομπέιν (Nirvana) στο δέκατο.

 

Κριός
Ε Κλάπτον, Ρ Μπλάκμορ (Deep Purple), Α Γιανγκ (AC/DC), Έλτον Τζον, Φ Μογκ (UFO), Ρ Χοντσον (Supertramp), Λ Γκέραρντ (Dead Can Dance)Ταύρος
Ε Μπάρτον (Animals), Π Τάουνσεντ (Who), Σ Βίσιους (Sex Pistols), Ντ Μπερν (Talking Heads), Μπρ Ίνο, Ρ Σμιθ (Cure), Μπόνο (U2), Ντ Γκάχαν (Dep Mod)Δίδυμοι
Μπ Ντύλαν, Μακ Κάρτνεϊ, Τζ Φόγκερτι (CCR), Κλ Μάιν (Scorpions), Σούζι Σου (…and the Bansees), Μορισέϊ, Ν Γκάλαχερ (Oasis)Καρκίνος
Μπ Χάλεϊ, Ι Κέρτις (Joy Division), Μ Όλμοντ, Ν Τέναντ (Petshop Boys)Λέων
Μ Τζάγκερ, Ι Γκίλαν, Ι Άντερσον (Jethro Tull), Ρ Πλαντ, Τζ Χέτφιλντ (Metallica), Μ Νόπφλερ (Dire Straits)

Παρθένος
Ρ Γουότερς, Τζ Πέρι (Aerosmith), Φρ Μέρκιουρι, Ν Κέιβ (…and the Bad Seeds), Κρ Χάιντι (Pretenders), Τζόαν Τζετ, Ε Φρέιζερ (Cocteau Twins)

Ζυγός
Τσ Μπέρι, Τζ Λι Λιούις, Ε Κόχραν, Τζ Λένον, Μπ Γκέλντοφ, Στινγκ, Μπρ Σπρίνγκστιν

Σκορπιός
Ν Γιανγκ, Γκρ Σλικ (Jeferson Airplane), Π Γκρίν (Fleedwood Mack), Γ Άντερσον (Yes) Κ Έμερσον (ELP), Τζ Μαρ (Smiths), Α Κιέντις (Red Hot Chili Pepers), Μπγιορκ

Τοξότης
Τζ Χέντριξ, Τζ Μόρισον, Κ Ριτσαρντ, Ο Όζμπορν, Τ Τάρνερ, Τζ Μάγιαλ, Μπ Γκίμπονς (ZZ Top), Τ Γουέιτς, Α Λι (Evanescence), Π Μπακ(REM), Μπρ Μόλκο (Placebo)

Αιγόκερως
Ε Πρίσλεϊ, Τζ Τζόπλιν, Τζ Μπαέζ, Τζ Πέιτζ (Led Zeppelin),Ρ Στιούαρτ, Μ Φέιθφουλ, Ντ Μπόουι, Πάτι Σμιθ, Α Λένοξ (Eurythmics), Μ Στιπ(REM), Ζακ ντε λα Ρόσα (RATM)

Υδροχόος
Α Κούπερ, Π Γκάμπριελ, Φ Κόλινς (Gennesis), Τζ Ρότεν, Π Στάνλεϊ (Kiss), Μπ Τζ Άρμστρονγκ (Green Day), Κλ Νόμι

Ιχθείς
Μπρ Τζόουνς (Rolling Stones), Ρ Ντάλτρεϊ (Who), Στ Χάρις(Iron Maiden), Μπον Τζόβι, Τζ Καντρέλ (Alice in Chains), Κ Κομπέιν (Nirvana)

 

Το κείμενο αρχικά δημοσιεύθηκε στο περιοδικό ΑΣΤΡΟΠΟΛΙΣ

Γιάννης Ριζόπουλος

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments