Ψυχολογική και Προγνωστική Αστρολογία

Μήπως η αληθινή αξία της αστρολογίας ενυπάρχει στην επίγνωση (διορατικότητα, διόραση, βαθιά αντίληψη) της ανθρώπινης συμπεριφοράς ή στην πρόγνωση του μέλλοντος;

Tο ερώτημα αυτό έθεσε, πριν μερικά χρόνια, η Gloria Star, εκδότρια του AFAN Newsletter και ζήτησε από τα μέλη να στείλουν τις απόψεις τους. Σαν αστρολόγος και ψυχοθεραπευτής, επίσης, δεν θα έπρεπε να ήταν έκπληξη το γεγονός ότι τάχθηκα (διακήρυξα) δυναμικά υπέρ της «επίγνωσης της ανθρώπινης συμπεριφοράς». Η προειδοποίηση, ωστόσο, είναι ότι η Προγνωστική Αστρολογία μπορεί να αξιοποιηθεί από την ψυχολογική διερεύνηση και πνευματική εξέλιξη.

Η διχοτόμηση (διαχωρισμός) μεταξύ της ψυχολογικής και προγνωστικής αστρολογίας δεν πρέπει να είναι απόλυτη. Πιστεύω, με θέρμη, ότι η μεγαλύτερη αξία της αστρολογίας έγκειται στην δυνατότητά της επίγνωσης (ενόρασης, διόρασης) της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Με τον όρο «insights»(επίγνωση) εννοώ τις πληροφορίες εκείνες που αποκαλύπτουν στο άτομο την βαθύτερη κατανόηση των δικών του ή των δικών της αναγκών και των βασικών του πεποιθήσεων, και (2) τα κατεστημένα πρότυπα σκέψης, αισθημάτων, και συμπεριφορών που απορρέουν από αυτές τις εσωτερικές δομές. Αλλά αυτή η «επίγνωση» μπορεί να ενσωματώσει τις διελεύσεις και προόδους και να προσφέρει διάφορες ευκαιρίες για εξέλιξη.

Μία Ηθική Στάση 
Προσπαθώντας να διαμορφώσω μια ηθική στάση σχετικά με το πώς μπορεί ή δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί η αστρολογία, νομίζω πως πρέπει να ξεκινήσουμε με τους βασικούς μεταφυσικούς μας συλλογισμούς για την Φύση και το Σύμπαν. Πρέπει να αναρωτηθούμε, «ποιος είναι ο σκοπός της ζωής»; Η προσωπική μου πεποίθηση είναι πως η ατομική μας συνείδηση απορρέει και είναι ενσωματωμένη στην ευρύτερη συνείδηση για το Σύμπαν. Επιπλέον, αυτή η ευρύτερη συνείδηση πάντοτε μας βοηθά στην αποκάλυψη (ξεδίπλωμα) των εγγενών μας ικανοτήτων εξελίσσοντάς μας, έτσι όπως υπήρχαν, ώστε να μπορούμε να αποκτήσουμε μεγαλύτερη συνείδηση της αληθινής μας ταυτότητας. Πιστεύω πως ο σκοπός της ζωής, είναι να αναπτύξει προοδευτικά, έναν βαθύτερο και ευρύτερο σύνδεσμο με την πρωταρχική συνείδηση μέχρις ότου, τελικά όλοι αντιληφθούμε το αντιστάθμισμα της. Εφόσον καθοδηγούμαι από τέτοια πιστεύω, ενδιαφέρομαι να ασκώ την Αστρολογία προκειμένου να βοηθήσω τα άτομα να γνωρίσουν και να εναρμονιστούν με αυτόν τον τελικό στόχο. Έτσι για μένα, η πρόβλεψη του μέλλοντος πάντοτε λαμβάνει χώρα (εκδηλώνεται) στο γενικό πλαίσιο της διευκόλυνσης της εξέλιξης του πελάτη μου. Πιθανόν να διαλογιστούμε με τον πελάτη γύρω από την πρόκληση ή την σημασία μας συγκεκριμένης περιόδου. Και πιθανόν να συζητήσουμε τα τυπικά είδη των γεγονότων και των ευκαιριών μιας διέλευσης. Ωστόσο, υπερισχύει η ερώτηση: πως μπορεί το άτομο μπορεί να εναρμονιστεί με τον σκοπό του Σύμπαντος;

Από την στιγμή που πιστεύω πως το Σύμπαν έχει σκοπούς για μας, δεν τείνω να βοηθήσω τους πελάτες μου να ελέγξουν ή να εκμεταλλευτούν το πεπρωμένο τους. Ενδιαφέρομαι να τους βοηθήσω να μάθουν από αυτό. Αντίστοιχα, η ηθική μου με προστατεύει από το να συμβουλεύσω τους πελάτες να εκμεταλλευτούν τα πλεονεκτήματα μιας διέλευσης για προσωπικό κέρδος ή όφελος. Δεν λέω στους ανθρώπους πότε να κάνουν ή πότε να μην κάνουν πράγματα, όπως να παντρευτούν, να ξεκινήσουν μια επιχείρηση, να παραιτηθούν από τη δουλειά τους, να πάρουν διαζύγιο ή να πάνε διακοπές. Εχω παρατηρήσει πως οποτεδήποτε το άτομο ζεί ή δοκιμάζεται ακολουθεί πάντοτε τη φύση της διέλευσης. Ποιος θα ήταν ο σκοπός, τότε, να ξεπεράσουμε ένα τέτοιο ανεξιχνίαστο ευφυές σύμπαν που ολοφάνερα ενεργεί με συγκεκριμένο σκοπό. Μήπως υπάρχει μια μορφή «ύβρεως» όταν ανακατευόμαστε με τέτοια θέματα;

H περίπτωση της Nάνσυ Ρήγκαν
Το ζήτημα ήρθε στο επίκεντρο το 1988 κατά την έναρξη μίας πολεμικής εναντίον της Νάνσυ Ρήγκαν, συζύγου του τότε Αμερικανού Προέδρου Ρόναλντ Ρήγκαν. Φαίνεται πως κάθε αμερικάνικο έντυπο είχε ξεσηκώσει την ιστορία πως η κα Ρήγκαν, σταθερά και τακτικά επαφίονταν στις αστρολόγους Jeane Dixon, Carol Righter και Joan Quigley για τη ζωή της και την καριέρα του συζύγου της. Προφανώς, οι Ρήγκαν ενδιαφέρονταν πρωταρχικά για το πώς θα μπορούσε να τους καθοδηγήσει η αστρολογία στον χρονικό προσδιορισμό συγκεκριμένων γεγονότων όπως ο σχεδιασμός μιας πρες κόνφερανς αεροπορικών πτήσεων, πολιτικών συναντήσεων και γενικά των κρατικών θεμάτων.

Σύμφωνα με τον πρώην υπασπιστή του Λευκού Οίκου, Ντόναλντ Ρέγκαν, «Ουσιαστικά, κάθε σημαντική κίνηση και απόφαση που έλαβαν οι Ρήγκαν, την εποχή που ήμουν Διευθυντής Προσωπικού του Λευκού Οίκου, διευκρινιζόταν προκαταβολικά μαζί με μία γυναίκα στο Σαν Φραντζίσκο (Joan Quigley) η οποία σχεδίαζε ωροσκόπια για να βεβαιωθεί ότι οι πλανήτες ήταν σε ευνοϊκή θέση για την επιχείρηση. Αυτά όλα φαίνονται αρκετά φυσικά. Και λοιπόν τι, εάν η εξάρτηση της Νάνσυ από την Quigley ήταν ένα «σφυροκλείδωμα» στις δουλειές του Λευκού Οίκου, όπως το έθεσε ο Ρέγκαν. Όταν η ιστορία βγήκε στη δημοσιότητα, πολλοί από εμάς αναστατώθηκαν από την παρουσίαση της εικόνας της Αστρολογίας στα μέσα ενημέρωσης. Στο περιοδικό ΤΙΜΕ, ο Lance Morrow ειρωνεύτηκε «Ίσως η αστρολογία του Ρήγκαν είναι απλά το μεταφορικό αντίστοιχο από τις καραμέλες του». Η γενική ομολογία ήταν ξεκάθαρη : Είμαστε ηλίθιοι ή απατεώνες. Αλλά ως αστρολόγοι, γνωρίζουμε ότι η αστρολογία μπορεί να είναι ακριβής στις προβλέψεις γεγονότων. Και τέτοια μια τέτοια πληροφορία είναι χρήσιμη, σωστά ; Που είναι λοιπόν το πρόβλημα;

Ξέχωρα από το θέμα της πίστης ή όχι στην αστρολογία, υπάρχει η διαμάχη σχετικά με την ορθή της χρήση. Και το άρθρο αυτό, υπογραμμίζει το μεγαλύτερο πρόβλημα της παρουσίασης της εικόνας της αστρολογίας στα μέσα ενημέρωσης. Το πορτραίτο του Ντόναλντ Ρέγκαν για την Πρώτη Κυρία ήταν αυτό της νευρικής, ραδιούργας και κυριαρχικής γυναίκας που σκοπεύει «στην προστασία του Ρόνι» από όλες τις χειροπιαστές και φανταστικές καταστροφές. Δεν έλαβε ούτε μια απόφαση χωρίς την συμβουλή της Quigley στο Σαν Φραντζίσκο. Όποτε η Νάνσυ δεν την ακολουθούσε, θα παραπονιόταν, θα φώναζε, θα τρομοκρατούσε και εν τέλει θα μείωνε τους ανθρώπους που της αντιστέκονταν. Η υπερβολική της επαγρύπνηση και η γεμάτη φόβο αναμονή πως κάτι κακό πρόκειται να συμβεί στον Ρόνι της (και συνεπώς και στην ίδια) είναι τυπικό των ανθρώπων που υποφέρουν από γενικευμένη διαταραχή λόγω άγχους. Αυτοί οι άνθρωποι, εμφανίζονται πολύ συχνά «στην κόψη», ανυπόμονοι και ευέξαπτοι, ακριβώς όπως παρουσίασε την Νάνσυ ο Ρέγκαν και διάφοροι άλλοι, συμπεριλαμβανομένης της κόρης της.

Πως μπορεί η αστρολογία να βοηθήσει κάποιον σαν την Νάνσυ Ρήγκαν; Με το να την τροφοδοτεί με πληροφορίες που ουσιαστικά λένε, «αυτή είναι μία κακή μέρα για συνεντεύξεις, μείνε στο σπίτι»; Εάν αυτό είναι το είδος της βοήθειας που προσφέρουμε στους πελάτες μας, τότε ίσως η θεραπεία να είναι χειρότερη από την αρρώστια. Προβλέποντας τις «κακές» και τις «καλές» ημέρες για διάφορες επιχειρήσεις μπορούμε μόνο να ενισχύσουμε τις έντονες φοβίες τους και να ελέγξουμε ζητήματα που παρακίνησαν την Νάνσυ να ζητήσει και να βρει βοήθεια στο πρώτο μέρος. Κατά συνέπεια, η αστρολογία γίνεται μέρος του προβλήματος μάλλον παρά μέρος της λύσης του.

Εάν ο χαρακτήρας είναι το πεπρωμένο, τότε επικεντρωθείτε στον χαρακτήρα 
Αυτή είναι η παλιά διαμάχη μεταξύ της παραδοσιακής αστρολογίας που προσανατολίζεται στα γεγονότα και της νέας που προκύπτει από πνευματικά (ψυχολογικά) μοντέλα. Τελικά όλοι πρέπει να επιλέξουμε: (1)να βοηθήσουμε τους πελάτες να αποφύγουν τον πόνο και να διαχειριστούμε καταστάσεις, προσφεύγοντας με αυτόν τον τρόπο στην ανάγκη τους για έλεγχο. (παραδοσιακή αστρολογία), ή (2) να βοηθήσουν τους πελάτες να δούν τα γεγονότα ως ευκαιρίες για ανάπτυξη και ενδοσκόπηση, να εναγκαλιστούν από το κουράγιο και την γαλήνη (ψυχολογική αστρολογία) . Όταν λέω «εναγκαλισμός» δεν προτείνω να συμβουλεύουμε τους πελάτες να ανατρέπουν απλά τις καταστάσεις και να αποδέχονται την ήττα, αλλά να εξασκήσουν την θεμελιώδη ανθρώπινη ελευθερία της επιλογής. Οι άνθρωποι είναι ελεύθεροι όχι μόνο ως προς τις προθέσεις τους αλλά επίσης και ως προς τον τρόπο με τον οποίο ανταποκρίνονται στα γεγονότα που τους συμβαίνουν. Οι επιλογές κάποιου θα μπορούσαν να καθορίζονται από τις αξίες, την ιδεολογία, και την διαίσθησή του αλλά όχι από τον φόβο μιας εκδικητικής και κακόβουλης μοίρας. Μέχρι του σημείου που κάποιος μαθαίνει από την εμπειρία (βιώματα), οι μεταγενέστερες εμπειρίες μεταβάλλονται. Αυτό θέτει το βάρος της ατομικής ευθύνης. Ίσως η μεγαλύτερη συμβολή της αστρολογίας του 20ου αιώνα έγκειται σε μια απλή ιδέα : ο χαρακτήρας είναι προδιαγεγραμμένος, και αν μπορούμε να μεταβάλλουμε τον χαρακτήρα μας, τότε μπορούμε να αλλάξουμε και την μοίρα μας.

Πιστεύω πως η αστρολογία της πρόβλεψης των γεγονότων εξυπηρετεί περισσότερο τις νευρωτικές ανάγκες του πελάτη. Η ουσία της νεύρωσης είναι ο φόβος και η συνακόλουθη ανάγκη για τον έλεγχο των συνεπειών. Τα νευρωτικά άτομα τείνουν να χειραγωγούνται όπως η Νάνσυ Ρήγκαν. Εκλιπαρούν για πληροφορίες που θα τους φέρουν «στην κόψη» σε ό,τι εκλαμβάνεται (πιστεύεται) ως ένας τεράστιος μη-προβλέψιμος και εχθρικός κόσμος. Χάνουν την πίστη τους τόσο στον εαυτό τους όσο και στην Φύση, σαν σύνολο. Είναι ακριβώς το είδος των αγχωτικών και δύσπιστων ατόμων που τείνουν να αναζητούν την συμβουλή των αστρολόγων πρόβλεψης.

Η απεικόνιση της Αστρολογίας στα μέσα ενημέρωσης αντανακλά αυτήν την μάλλον παθητική θέση απέναντι στα γεγονότα. Οι αστρολόγοι έχουν κατηγορηθεί ότι υποθάλπουν τις νευρωτικές ανάγκες των πελατών τους, ενισχύοντας τις βαθιές φοβίες που τους φέρνουν μέχρι την πόρτα τους. Δεν απορώ που είμαστε αντικείμενο χλευασμού και περιφρόνησης. Είναι κάτι περισσότερο από την ψυχολογική ώθηση στα ναρκωτικά, μια θλιβερή ειρωνεία για την κα Ρήγκαν. Σημειώνοντας την δίψα της Πρώτης Κυρίας για την επόμενη αστρολογική θέση της, ίσως ο Ντόναλντ Ρέγκαν θα έπρεπε να της είχε πει «απλά πες όχι»

Παρακαλώ να καταλάβετε πως όταν αναφέρομαι σε «αστρολόγους πρόγνωσης», δεν αναφέρομαι στους αστρολόγους που κάνουν προβλέψεις, αλλά σε αστρολόγους που κάνουν προβλέψεις και παρέχουν συμβουλές ενδιαφερόμενοι ελάχιστα για την ψυχολογική εξέλιξη ή την ικανότητά τους για αυτονομία. Σημειώστε πως η «συμβουλή» είναι ανεξάρτητη από την «πρόβλεψη», διότι κάποιος μπορεί να κάνει προβλέψεις χωρίς υποχρεωτικά να παρέχει και συμβουλές Οι ψυχολόγοι-αστρολόγοι κάνουν προβλέψεις, επίσης, αλλά δίνοντας τεράστια προσοχή στην βελτίωση της προσωπικότητας του πελάτη τους. Παρομοίως, εστιάζουν περισσότερο στην ευθύνη της επιλογής του πελάτη και λιγότερο στην συμβουλή συγκεκριμένων τρόπων δράσης. Δεν πρέπει να λέγεται στον πελάτη τι πρέπει να κάνει, αλλά πώς να αντιληφθεί την ποιότητα του χρόνου. Όταν ο πελάτης πρέπει να κάνει την δική του επιλογή, θα πρέπει να είναι εξαιρετικά πληροφορημένος. Κατά συνέπεια, κάθε γεγονός «προβλέπεται» στο γενικό πλαίσιο που ανταποκρίνεται στις «προκλήσεις και τις ευκαιρίες» που προκύπτουν κατά τη διάρκεια μιας συγκεκριμένης χρονικής περιόδου.

Ένα γεγονός αντιπροσωπεύει μια δοκιμασία (εμπειρία) με δύο ακρα-επιλογές: την ερμηνεία του γεγονότος και τον τρόπο ανταπόκρισης σε αυτό. Η αξία της αστρολογίας δεν έγκειται στην συμβουλή του πελάτη τι να κάνει ακριβώς, αλλά στην παροχή μιας βαθύτερης, πιο αρχέτυπης ενορατικής αντίληψης της έννοιας του χρόνου και τι ζητά από το άτομο. Στην πραγματικότητα, για τον αστρολόγο είναι λιγότερο σημαντική η πρόβλεψη των γεγονότων από την περιγραφή συγκεκριμένων ποιοτήτων στην διάρκεια του χρόνου . Αυτό ακριβώς προβλέπω ποιότητες στην διάρκεια του χρόνου. Μέσα σε ένα δεδομένο χρονικό διάστημα, οποιοσδήποτε αριθμός γεγονότων μπορεί να παρουσιαστεί ως συνέπεια της σημασίας των πλανητών που συμμετέχουν. Επίσης, όσο ευδιάκριτη είναι η υψηλή σημασία, τόσο ο πελάτης τείνει, φυσιολογικά, να δράσει αρμονικά σε σχέση με τον συμπαντικό σκοπό.

Βεβαίως και υπάρχει ο χώρος της πρόβλεψης στην Αστρολογία, αλλά πιστεύω ότι θα μπορούσε να υπάρχει μια ψυχολογικά διαφωτισμένη πρόβλεψη που θα εστιάζει περισσότερο στην σημασία μιας διέλευσης ως ευκαιρία για εκμάθηση παρά ως περίπτωση μιας δυσνόητης(ασαφούς) δράσης. Παρομοίως, υπάρχουν εφαρμογές της αστρολογίας στις επιχειρήσεις, στα οικονομικά και ίσως ακόμα και στην πολιτική που δεν είναι ανάγκη να τροφοδοτούν τις ασήμαντες φοβίες και τις χειραγωγούμενες τάσεις του πελάτη. Για να δείξω πως δεν είμαι εντελώς εναντίον των προβλέψεων, θα επιχειρήσω εδώ μία: Όσο απομακρυνόμαστε από τον παραδοσιακό μας ρόλο της καταπράυνσης των νευρωτικών ροπών, τα Μαζικά Μέσα Ενημέρωσης θα σέβονται όλο και περισσότερο εμάς και την αστρολογία με τον τρόπο που μας αξίζει.

Η σημασία των γεγονότων
Η θεωρητική βάση της φιλοσοφικής διαφοράς μεταξύ της ψυχολογικής (συμβουλευτικής) και προγνωστικής αστρολογίας συνοψίζεται στο ερώτημα γιατί βρισκόμαστε εδώ; Από ψυχολογική άποψη, η απάντηση θα μπορούσε να είναι, για να αποκτήσουμε πληρέστερη αντίληψη του ανθρώπινου δυναμικού μας. Η αυστηρά προγνωστική αστρολογία επιβάλει την άποψη ότι η μοίρα του καθενός είναι λίγο πολύ προκαθορισμένη και ότι εν τέλει το καλό για κάποιον είναι να αποφύγει τον πόνο και να μεγιστοποιήσει την ευχαρίστηση. Όταν η συμβουλευτική (ψυχολογική) αστρολογία υποστηρίζει τα άτομα να ανακαλύψουν τον τρόπο με τον οποίο δημιουργούν την δική τους μοίρα, η προγνωστική αστρολογία, περιγράφει κυρίως το πεπρωμένο, χωρίς να το συνδέει με την εσωτερική ψυχολογική ζωή του ατόμου. Από αυτή την άποψη, τα γεγονότα δεν έχουν καμία σημασία πέρα από το να είναι «καλά» ή «κακά». Λέγοντάς τους ότι είναι το «κάρμα» τους που μετέφεραν από προηγούμενες ζωές, να υποφέρουν και να υπομένουν (ή πιθανόν να το αποφύγουν μέσω της κοσμικής καθοδήγησης του αστρολόγου του), πολύ λίγο βοηθούν τους ανθρώπους ώστε να ζήσουν στο εξής εποικοδομητικά.

Πιστεύω ότι η μοίρα μπορεί να μετατραπεί σε θετική μέσα από μία διαδικασία εσωτερικής θεραπείας και ολοκλήρωσης της προσωπικότητας. Η αληθινή σημασία των γεγονότων είναι ότι συνιστούν «ανατροφοδότηση» – δηλαδή, πληροφορίες που αντανακλούν την κατάσταση της συνολικής υγείας του. Και η πραγματική τους αξία βρίσκεται στο ότι υποκινούν την ανάπτυξη ακριβώς στις περιοχές εκείνες που το άτομο έχει μεγαλύτερη ανάγκη να αλλάξει. Και πάλι, αυτό που είναι σημαντικό για μια διέλευση, δεν είναι αυτό καθ’ εαυτό το γεγονός, αλλά η σημασία της. Και η σημασία μπορεί να τεκμαίρεται από τα αρχέτυπα συστατικά της διέλευσης πολύ πριν συμβεί το γεγονός. Έτσι, ενόσω δεν θα μπορούμε να προβλέπουμε το συγκεκριμένο αποτέλεσμα ενός γεγονότος, το αρχέτυπο νόημά του απορρέει από τον σχετικό πλανητικό σχηματισμό, ο οποίος μπορεί να ερμηνευθεί. Αυτό είναι το κύριο στοιχείο, δηλαδή, όχι να προβλέπουμε το γεγονός, αλλά να καταδεικνύουμε τη φύση και τα αιτήματα μιας συγκεκριμένης χρονικής περιόδου. Η αξία του τι πραγματικά συμβαίνει- το γεγονός καθαυτό- έγκειται στην ικανότητά του να αντικατοπτρίζει την παρούσα κατάσταση κάποιου και να δρα καταλυτικά σε μία μελλοντική.

Για παράδειγμα, εάν ο διελαύνων Πλούτωνας μιας παντρεμένης γυναίκας βρίσκεται σε αντίθεση με τον Ήλιο της στον 7ο οίκο της, ο αστρολόγος δικαιολογημένα ίσως προβλέψει μια επερχόμενη κρίση στο γάμο της και/ή στην ζωή του συντρόφου της. Ο Αστρολόγος τότε, πιθανόν να την συμβουλέψει να προστατέψει το δικό της μερίδιο από την κοινή περιουσία και να σκάψει ένα ψυχολογικό καταφύγιο για να προστατευθεί από τις απειλές που θα αντιμετωπίσει. Ωστόσο, εάν μέχρι εκεί εκτείνεται η βοήθειά του, τότε θα έχει χαθεί μια σημαντική ευκαιρία.

Μια ψυχολογική ερμηνεία της διέλευσης θα μπορούσε να προσθέσει ότι η κρίση της συγκεκριμένης πελάτισσας, της ζητά (1) να προσδώσει ένα νόημα, και (2) να ανταποκριθεί με έναν συγκεκριμένο τρόπο. Η μεγαλύτερη βοήθεια του αστρολόγου βρίσκεται στον τομέα της «κατασκευής νοήματος». Διότι η πελάτισσα πιθανόν να πρέπει να αντιμετωπίσει κάτι το οποίο μέχρι τότε ήταν κρυμμένο στο γάμο της/σύντροφό της και αυτό ίσως είναι οδυνηρό και δυσοίωνο να το βιώσει. Η διέλευση του Πλούτωνα από τον Ήλιο θα φέρει στην επιφάνεια τις πλευρές (απόψεις, θέσεις) του εαυτού της που είχε καταπνίξει και, ίσως, προέβαλε πάνω στον σύντροφό της. Η διέλευση, όπως σαρκαστικά είπε ένας αστρολόγος, ισοδυναμεί με ένα ψυχολογικό κλύσμα. Επίσης, οτιδήποτε συμβαίνει αυτή την περίοδο θα της παρέχει την ευκαιρία να επεξεργαστεί τους φόβους της και να αντιμετωπίσει κάτι στον σύντροφό της που η ίδια έχει απορρίψει στον εαυτό της. Όσο αυτό πιθανόν να την δυσκολεύει, μια θαρραλέα αντιμετώπιση με την σκιά (Πλούτωνας) πάντοτε είναι ενθαρρυντική και τελικά θα μεταμορφώσει την ταυτότητά της, θα αυξήσει την αυτοεκτίμησή της και θα βελτιώσει την δημιουργικότητά της (Ήλιος). Και ίσως αποκαταστήσει το γάμο της.

Τώρα, εάν η πελάτισσα καταλάβει ότι έχει μια επιλογή σχετικά με την ερμηνεία και την ανταπόκριση στην κατάσταση, τότε θα ήταν αντιπαραγωγικό για τον αστρολόγο να της πει τι να κάνει. Ένας αστρολόγος προβλέψεων πιθανόν να την προειδοποιούσε να προσλάβει έναν καλό δικηγόρο και να προετοιμαστεί για έναν απαίσιο και επώδυνο πόλεμο. Ίσως να την συμβούλευε να φορέσει ένα ειδικό φυλακτό, όπως κάνουν στην Βεδική αστρολογία. Αντιστρόφως ένας σύμβουλος-αστρολόγος δεν θα της παρείχε συμβουλές αλλά ενθάρρυνση. Ίσως να εξέφραζε πίστη στην δυνατότητά της να ανέλθει στο ύψος της πρόκλησης και να χρησιμοποιήσει την κρίση για να επιταχύνει την ψυχολογική και πνευματική της εξέλιξη. Η, ίσως την βοηθούσε να ανακαλύψει τι φοβάται περισσότερο στον εαυτό της, στον σύντροφό της, ή στον γάμο τους και θα την υποστήριζε στην απόκτηση θεραπευτικών υπηρεσιών που θα ενδυνάμωνε την διαπραγματευτική της ικανότητα στην γαμήλια διαμάχη. Και πάλι, η εστία δεν είναι στο τι πρόκειται να συμβεί, αλλά στο τι σημαίνει αυτό και πως θα το χειριστεί η ίδια.

Τι λέει ο Deepok
Πρόσφατα διάβασα μια συνέντευξη του γιατρού και σύγχρονου σοφού, Deepok Chopra, ο οποίος συνδυάζει τον Hindu, τον Βουδιστή και τον Δυτικό με την πρόσφατη κβαντική φυσική. «Υπάρχουν περίπου 300 εκατομμύρια πράγματα που συμβαίνουν στο σώμα μου κάθε δευτερόλεπτο, αν μετρήσω όλες τις βιοχημικές διεργασίες» είπε. «Το κάθε κύτταρο φαίνεται πως γνωρίζει τι ακριβώς κάνει το άλλο κύτταρο. Εάν δεν το γνώριζε, δεν θα μπορούσε να συντονίσει τις δικές του διεργασίες. Την ίδια στιγμή, το σώμα παρακολουθεί την κίνηση των αστέρων. Οι βιολογικές δραστηριότητες είναι συνάρτηση των πλανητικών δραστηριοτήτων- circadian, εποχιακών κλπ. Υπάρχει μία βασική νοημοσύνη που οργανώνει τα άπειρα πράγματα που συμβαίνουν στο Σύμπαν και τα συνδέει όλα μεταξύ τους.

Εάν αυτό είναι αλήθεια, και υπάρχει ένα βουνό από επιστημονικές αποδείξεις και πνευματικές μαρτυρίες που το επιβεβαιώνουν, τότε σίγουρα το Σύμπαν ενορχηστρώνει τη ζωή μου σύμφωνα με ένα θεϊκό σχέδιο. Ο Chopra ισχυρίζεται πως υπάρχει μία βασική νοημοσύνη που οργανώνει τα άπειρα πράγματα που συμβαίνουν στο Σύμπαν. Σαν αστρολόγοι δεν μας είναι δύσκολο να το πιστέψουμε. Ο φιλόσοφος Manly Hall το έθεσε περιεκτικά: «η αστρολογία είναι η μελέτη της ανατομίας και της ψυχολογίας του Θεού». Δοθείσης της θαυμάσιας νοημοσύνης που λειτουργεί πίσω από τη σκηνή, είναι πράγματι αναγκαίο να συμβουλεύσουμε τους πελάτες μας τι θα έπρεπε ή τι δεν θα έπρεπε να κάνουν; Μπορούμε να υποθέσουμε ότι γνωρίζουμε τα 300 εκατομμύρια πράγματα τα οποία διασυνδέονται και παίρνουν μέρος κάτω από την καθοδήγηση ενός Ανώτατου Όντος;

Προβλέποντας την αλλαγή καριέρας
Πρόσφατα με επισκέφθηκε ένας άνδρας για να τον συμβουλεύσω. Είχε μια καλή δουλειά σε μια σταθερή εταιρεία και δούλευε γι αυτήν πολλά χρόνια. Ωστόσο, μια νέα εταιρεία του είχε προσφέρει απροσδόκητα μια συναρπαστική και εν δυνάμει προσοδοφόρα θέση. Αλλά αυτή η νέα εταιρεία δεν διέθετε προηγούμενο μητρώο και το μέλλον της ήταν αβέβαιο. Εάν άφηνε την παλιά του δουλειά και η νέα αποτύγχανε θα οδυρόταν για την απόφασή του. «Τι πρέπει να κάνω;» με ρώτησε ανυπόμονα. «Θα τα καταφέρει η καινούργια εταιρεία; Θα πετύχω; Τι λένε οι διελεύσεις μου;»

Παρατήρησα πως ο Ποσειδώνας θα έκανε τετράγωνο με τον γενέθλιο Ήλιο του στους επόμενους εννέα μήνες, πραγματοποιώντας τρία ακριβή περάσματα. Το πρώτο σε λίγες εβδομάδες. Σαφέστατα βρισκόταν πάνω σε μια αλλαγή και υπήρχε μια σοβαρή πιθανότητα αυτή η νέα συναρπαστική δουλειά να αποδεικνυόταν φούσκα, μια απλή φαντασία, ένα φιάσκο που θα τον άφηνε άνεργο και διαλυμένο. Όμως, εάν κρατούσε την παλιά του δουλειά, ο Ποσειδώνας δεν θα σταματούσε να κινείται στον ουρανό. Θα βρισκόταν ακόμα στην επιρροή της διέλευσης. Τι θα συνέβαινε λοιπόν εάν παρέμενε στην παλιά του δουλειά ; Μήπως απογοητευόταν σταδιακά από την τωρινή δουλειά του, θα είχε τύψεις που άφησε μια χρυσή ευκαιρία να γλιστρήσει, θα λυπόταν που κόλλησε στο τέλμα της ανιαρής και προβλέψιμης ρουτίνας;

Μπορεί κάποιος να ερμηνεύσει τη φύση μιας διέλευσης διαφορετικά. Είτε μένει είτε φεύγει, μία ουσιαστική φάση στη ζωή του θα είναι το τετράγωνο του Ποσειδώνα στον Ήλιο, δυναμικές ψευδαισθήσεις, σύγχυση και απογοήτευση. Ίσως υπάρξουν κακουχίες, απώλειες, ή ένα τέλος κατά κάποιο τρόπο. Ίσως η τωρινή εταιρεία του να συρρικνωθεί και να τον αντικαταστήσουν. Όμως, εάν αφήσει την παλιά δουλειά του ίσως να υποστεί μια ανάλογη χαοτική κατάσταση στη νέα του θέση, με ασαφή καθήκοντα, αμηχανία ή σύγχυση, με πιθανή αίσθηση ότι είναι αόρατος ή ότι δεν έχει κάνει εντύπωση. Βέβαια, μπορεί να υπάρξουν θετικές συνέπειες, επίσης όπως η αίσθηση της έμπνευσης, της ολοκληρωμένης δουλειάς, της προσφοράς υπηρεσιών σε ένα ευρύτερο σύνολο, της θυσίας για μια ιδέα. Το θέμα είναι: η διέλευση θα τον επηρεάζει οπωσδήποτε.

Οπωσδήποτε, όλες οι παραπάνω δυνατότητες θα πρέπει να συζητηθούν με τον πελάτη. Όμως, συζητώντας με τον πελάτη τις συνέπειες των εν δυνάμει συμβάντων δεν είναι το ίδιο με το να του λες τι πρέπει να κάνει. Αφού δεν πρόκειται να τον συμβουλεύσω για την απόφαση του σχετικά με την δουλειά του, τότε τι μπορώ να του πω; Και πάλι, η τάση μου είναι να του περιγράψω την ποιότητα και την ευκαιρία της διέλευσης – η στιγμή που πρέπει να εμβαθύνεις στο υποσυνείδητο, η περίοδος που θα δώσεις μορφή σε ένα όραμα για κάτι καλύτερο, η αίσθηση των άπειρων πιθανοτήτων, μια εν δυνάμει πνευματική αφύπνιση. «Αλλά οτιδήποτε και αν συμβαίνει,» λέω πάντα «θα είναι μια δοκιμασία για την πίστη – μπορείς να παραδοθείς; Μπορείς να εμπιστευτείς το Σύμπαν ό,τι και αν συμβεί;» Διότι αυτό ακριβώς θα σου ζητήσει. Θα ήθελα επίσης να τονίσω πως ενώ πάντοτε υπάρχει η πιθανότητα της απώλειας σε μια τέτοια διέλευση, θα υπάρχει επίσης και η ευκαιρία για ηπιότητα, ανύψωση και τελειοποίηση της προσωπικότητάς μας- με την υπέρβαση του εγώ μας και την εμβάθυνση της πίστης μας σε μια ανώτερη δύναμη. Κοντολογίς, είναι η ώρα για να « να ελευθερωθούμε και να ελευθερώσουμε και τον Θεό».

Όσο για το αν θα έπρεπε να αφήσει την τωρινή του δουλειά, δεν θα μπορούσα να του απαντήσω, γιατί ένα από τα ουσιώδη νοήματα της διέλευσης είναι η ευκαιρία που προσφέρει – δεν απαιτεί, για να αυξήσει την εμπιστοσύνη του σε μια ενδότερη πηγή γνώσης. Εάν τον απομακρύνω από εκεί συστήνοντας μια συγκεκριμένη μέθοδο δράσης, θα του προσφέρω κάκιστη υπηρεσία. Θα του κλέψω την επιλογή, παρεμβαίνοντας στο πεπρωμένο του για να προβλέψει μία συνέπεια που θα αφορά τη νέα εταιρεία. Το σημαντικό είναι όχι «τι πρόκειται να συμβεί, αλλά πως θα προσαρμοστεί στο πεπρωμένο του εάν αυτό είναι δύσκολο, μήπως θρηνήσει από απελπισία και πίκρα; Μήπως κραυγάσει όπως ο Ιώβ, «Γιατί σε μένα Θεέ μου»; Η θα γεμίσει από κουράγιο και γαλήνη; Πιστεύω πως η αξία μας ως αστρολόγων βρίσκεται λιγότερο στο να λέμε στους ανθρώπους τι να κάνουν παρά να τους ενθαρρύνουμε να εμπιστεύονται τον εαυτό τους και κατ’ επέκταση το Σύμπαν. Θυμάμαι το γράμμα του Max Ehrmann στο γιο του.

  • Εκπαίδευσε την δύναμη του πνεύματος για να σε προστατεύσει από την αναπάντεχη κακοτυχία. Αλλά μην ταλαιπωρείσαι από σκοτεινές φαντασιώσεις. Η κόπωση και η μοναξιά γεννούν πολλές φοβίες. Εκτός από την ωφέλιμη πειθαρχία, να είσαι ευγενικός με τον εαυτό σου. Είσαι ένα παιδί του σύμπαντος όπως τα δέντρα και τα αστέρια, έχεις το δικαίωμα να είσαι εδώ. Και είτε το αντιλαμβάνεσαι αυτό είτε όχι, αναμφίβολα το Σύμπαν θα το αποκαλύψει όπως θα έπρεπε. Συνεπώς, να είσαι ειρηνικός με τον Θεό, οποτεδήποτε τον αισθάνεσαι.

Η ψυχολογική διάσταση της Πρόγνωσης
Θέλω να επαναλάβω ένα σπουδαίο σημείο: το ερώτημα δεν είναι πότε οι αστρολόγοι θα έπρεπε να κάνουν προβλέψεις, αλλά πως. Όταν αναφέρομαι σε έναν αστρολόγο πρόβλεψης των γεγονότων, αναφέρομαι σε κάποιον ο οποίος εστιάζει περισσότερο ή λιγότερο αποκλειστικά στα γεγονότα ενώ κάνει μια μικρή έως καθόλου προσπάθεια να συνδέσει τις συνθήκες του εξωτερικού με τον εσωτερικό κόσμο. Με άλλα λόγια, ο αστρολόγος προγνώσεων είναι εκείνος που κάνει προβλέψεις και συμβουλεύει τους πελάτες του αλλά δεν καλεί τον πελάτη να εξερευνήσει πως τα εγγενή πρότυπα σκέψης του, αισθημάτων και συμπεριφοράς θα μπορούσαν να απεικονιστούν από τα συγκεκριμένα συμβάντα. Οι προβλέψεις αυτού του είδους δεν ενδυναμώνουν τον πελάτη να αποκτήσει διόραση ή να δραστηριοποιήσει τις δυνάμεις του διαχρονικά.

Θα ήθελα να πω, πως με την αστρολογία πρόβλεψης των γεγονότων, θα είστε σωστός. Ο αστρολόγος μπορεί να προβλέψει με επιτυχία μερικά από τα αιτήματα του χάρτη, όμως, εκτός και αν ο πελάτης αποκτήσει την ικανότητα ενδοσκόπησης του εαυτού του, δηλαδή, την ικανότητα να επηρεάζει τα αποτελέσματα του χάρτη, η ερμηνεία έχει μικρή ψυχολογική αξία. Αντίστροφα, ο ψυχολόγος – αστρολόγος είναι εκείνος που μπορεί και κάνει προβλέψεις αλλά οριοθετεί αυτές τις προβλέψεις μέχρι του σημείου που θα διευκολύνουν την αύξηση και την εξέλιξη.

Ο Βρετανός αστρολόγος, Dennis Elwell, δηλώνει πως η καλή ερμηνεία μοιάζει με τα τρία σημεία του τριγώνου: (1) η ψυχολογική διάσταση, (2) η διάσταση των γεγονότων, και (3) η διάσταση της σημασίας που ενώνει τις δύο πρώτες. Αν δεν συμπεριλάβουμε και το τρίτο σημείο, ο πελάτης ίσως φύγει με την εντύπωση ότι η σχέση μεταξύ της υποκειμενικής και αντικειμενικής εμπειρίας είναι γραμμική, ένα περαστικό τρένο χωρίς επιστροφή- δηλαδή, ίσως υποθέσει πως η συνείδηση είναι υποπροϊόν των «επιρροών» του περιβάλλοντος, όταν αυτές οι επιρροές είναι προγονικές, γενετικές, κοινωνικές, ή κοσμικές. Είναι ειρωνικό, αλλά αυτή είναι η όψη της πλειοψηφίας των θεωριών της ψυχολογίας που αφορούν την προσωπικότητα. Η Αστρολογία, εν τούτοις, δείχνει πως τα γεγονότα είναι επίσης, κατά περίεργα συγχρονισμένο τρόπο, προϊόντα της εμπειρικής συνείδησης. Αυτό υπονοεί πως η σχέση του εσωτερικού με τον εξωτερικό κόσμο είναι κυκλική και όχι γραμμική. Εάν το πεπρωμένο παράγει χαρακτήρες, τότε ισχύει και το αντίστροφο : Ο χαρακτήρας είναι μοιραίος. Η σύνδεση δεν είναι γραμμική, σχέση αιτίου-αποτελέσματος, αλλά κυκλική, με το ένα να τροφοδοτεί το άλλο έτσι ώστε και τα δύο να σχετίζονται με αμοιβαίο καθορισμό. Πεπρωμένο, είναι η ψυχή που απλώνεται πέρα από το χρόνο, που σημαίνει επίσης πως η ψυχή ενοποιεί την ύπαρξή της- δηλαδή, μαθαίνει από την αναδημιουργία της εμπειρίας.

Αντίστοιχα ο διαχωρισμός των αστρολόγων σε δύο στρατόπεδα: το ψυχολογικό (συμβουλευτικό) και εκείνο των αστρολόγων πρόβλεψης είναι λανθασμένος. Οι αστρολόγοι με κατεύθυνση την ψυχολογία επίσης κάνουν προβλέψεις, αλλά με έναν διαφορετικό τρόπο από τους αστρολόγους που εστιάζουν αρχικά στα γεγονότα χωρίς να αναφέρονται στη σημασία τους για τον εσωτερικό κόσμο του πελάτη. Επειδή ο γενέθλιος χάρτης συμβολίζει τόσο τις υποκειμενικές όσο και τις αντικειμενικές εμπειρίες, το θέμα δεν είναι πότε θα επικρατεί η μία ή η άλλη έκφανση, αλά πως θα επισημάνουν το σημαντικό νόημα της μεταξύ τους σύνδεσης. Δεν θα έπρεπε λοιπόν να υπάρχει «αντίθεση» μεταξύ της ψυχολογικής (συμβουλευτικής) και της προγνωστικής αστρολογίας.

Μία πρόκληση από τον Dennis Elwell
Στην πρόσφατη αλληλογραφία με τον Βρετανό Αστρολόγο Dennis Elwell, μου αφηγήθηκε την προσωπική του εμπειρία που ήταν πρόκληση για τον ισχυρισμό μου ότι οι προσεγγίσεις της ψυχολογικής και προγνωστικής αστρολογία είναι συμπληρωματικές. Ο Elwell υποστηρίζει ότι μερικές φορές εκδηλώνονται γεγονότα για τα οποία δεν υπάρχει καμία ψυχολογική εξήγηση ή νόημα. Γράφει:

  • Περίμενα μερικούς ανθρώπους για δείπνο όταν κάποτε ο διελαύνων Άρης τετραγώνιζε με ακρίβεια τον Ερμή μου. Καθώς είμαι λάτρης του πειραματισμού στην πράξη, αποφάσισα σε αυτήν την περίπτωση να είμαι επιφυλακτικός και να συγκρατήσω κάθε υπαινιγμό ότι ίσως να μην συμφωνούσα απόλυτα με τα θέματα που πιθανόν να υπέβαλαν οι καλεσμένοι μου. Το δείπνο πήγε θαυμάσια, μέχρις ότου παρατήρησα πως ένας νεαρός άνδρας προετοίμαζε τον εαυτό του να έρθει αντιμέτωπος μαζί μου. Όσο τον απέφευγα γινόταν πιο κραυγαλέος και τελικά, με το πρόσχημα κάποιου ξεχασμένου περιστατικού, πέταξε το κρασί του στο δωμάτιο. Το επόμενο πρωινό μου ζήτησε συγνώμη για τον εκνευρισμό του. Τι μπορείς να πεις; Υπήρχε η αίσθηση πως κάτι ενεργούσε μέσα από μένα (ήταν η διέλευσή μου τελικά) που του έδωσε «την άδεια» να ξεσπάσει. (Εάν είστε αυτής της πεποιθήσεως, ίσως πείτε πως τον προκάλεσε η αύρα μου). Αλλά πως θα το εξηγούσε η ψυχολογία;

Το παράδειγμα του Elwell μας δίνει μια εξαιρετική εικόνα της ψυχολογικής αστρολογίας. Όταν ο Dennis παρατήρησε ότι ο διελαύνων Άρης τετραγώνιζε με ακρίβεια τον γενέθλιο Ερμή του, εκείνο το βράδυ που είχε καλεσμένους για δείπνο, αποφάσισε να «πειραματιστεί» με την διέλευση. Από το να επιτρέψει στον εαυτό του να συρθεί σε μια μη εποικοδομητική διαφωνία, τον «απέφευγε» και έβαλε τα δυνατά του να αποφύγει την αρνητική επίδραση του Άρη με τον Ερμή. Με αυτό τον τρόπο, ο βρετανός φίλος μου χρησιμοποίησε την διέλευσή του σαν ευκαιρία για βελτίωση, δηλαδή, κράτησε το επίπεδό του και παρέμεινε προσηλωμένος στην συζήτηση, αλλά όχι με ύφος επιθετικό ή αδρανές. Όπως ο ταυρομάχος, η πρόθεσή του ήταν να εναρμονιστεί με την ενέργεια της περίπτωσης. Αυτό, κατά την γνώμη μου, αντιπροσωπεύει μια υγιή και ολοκληρωμένη έκφραση της διέλευσης, έστω και αν δεν ήταν η ενσυνείδητη πρόθεσή του.

Ο Elwell τότε ρώτησε, ρητορικά, «Πως θα το εξηγούσε η ψυχολογία;» Κατέληξε εκεί όταν, μετά από συλλογισμό, αποφάσισε να δει αν θα μπορούσε να επηρεάσει το αποτέλεσμα εκείνο το βράδυ με θετικό τρόπο. Αν δεν είχε πάρει ο Dennis αυτή την απόφαση, πιθανόν να είχε παρασυρθεί σε μια μάλλον αποκρουστική αντιπαράθεση. Η συμπεριφορά του όμως είχε σαν αποτέλεσμα την συγνώμη του καλεσμένου του την επόμενη μέρα. Τα πράγματα δεν θεωρήθηκαν άσχημα.

Η ιστορία του Elwell δείχνει πως η αστρολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ψυχολογικό τρόπο, όταν κάποιος χρησιμοποιεί το σύστημα να διαφωτίσει ένα άτομο στο πως οι εσωτερικοί παράγοντες μπορεί να επιδράσουν στις εξωτερικές συνθήκες. Χρησιμοποιώντας την γνώση του για την διέλευση του Άρη και του Ερμή, ο Elwell επιδίωξε να επενεργήσει σε μια χρονική περίοδο με θετικό τρόπο. Αναγνώρισε ανεπιφύλακτα ότι το νόημα που αποδίδει στην εξωτερική κατάσταση θα επηρεάσει την νοητική του κατάσταση και την συνακόλουθη συμπεριφορά του. Το «νόημα» που ο Elwell απέδωσε στην διέλευση ήταν πως αντιπροσώπευε την ευκαιρία να μην συρθεί σε διαπληκτισμό. Αυτό το νόημα, επίσης, χαρακτήρισε την απόφασή του να παραμείνει ήρεμος και να αντιμετωπίσει την αντιπαράθεση. Αποφασίζοντας να παραμείνει εγκάρδιος με τους προσκεκλημένους του παρά να φουντώσει τη φωτιά της αντιπαράθεσης, χρησιμοποίησε την αστρολογία με έναν ψυχολογικό τρόπο.

Σε ένα άλλο παράδειγμα ο Elwell, εξηγεί πως ένα αυτοκινητιστικό ατύχημα με τους καλεσμένους του ίσως επίσης να είναι συνιστώσα της σημασίας της διέλευσης του Άρη με τον Ερμή. Ρωτάει τότε, «μπορεί η ψυχολογία να ξεκινήσει έστω να καλύπτει τέτοια ενδεχόμενα;» Η απάντησή μου θα είναι «Ναι», γιατί η σχετική ερώτηση τότε θα γινόταν «Πως θα μπορούσε ο Elwell να κατανοήσει ένα τέτοιο περιστατικό;» Δεν θα είχε βλάψει τον εαυτό του εάν προσπαθούσε καλύτερα να ηρεμήσει τον θορυβώδη φίλο του που στη συνέχεια θύμωσε; Με τον Άρη και τον Ερμή ίσως να σκεφτόταν, «Αυτός ο ανόητος το άξιζε αφού οδηγούσε απερίσκεπτα». Ή, ίσως να σκεφτόταν, «Πρέπει να δράσω έντονα, τονίζοντας στις αρχές ότι η καλύτερη οδική σήμανση θα μπορούσε να αποτρέψει μελλοντικά ατυχήματα», Με άλλα λόγια, το πώς σκέφτεται ο Elwell για τα νέα, καθώς επίσης για τις πράξεις του, καθορίζεται από ψυχολογικούς παράγοντες.

Εάν είχα συζητήσει μαζί του νωρίτερα μια τέτοια διέλευση, θα είχα προβλέψει μερικά πιθανά γεγονότα ΚΑΙ την ψυχολογική σπουδαιότητα που θα τους αποδίδαμε. Για παράδειγμα θα μπορούσα να πω:

  • Με το τετράγωνο του Άρη και του Ερμή, μια κατάσταση πιθανόν να προκαλέσει την εμπλοκή σε μια πνευματική διαμάχη. Ίσως αισθανθείτε επιθετικός στην συζήτηση ή πιθανόν να νιώθετε ενοχλημένος από το επιθετικό ύφος κάποιου άλλου. Σε κάθε περίπτωση, η πρόκληση είναι να χρησιμοποιήσετε τη δύναμη του ’ρη για να ενισχύσετε την ικανότητά σας να προσλαμβάνετε και να μεταδίδετε τις πληροφορίες, και να χρησιμοποιείτε την νοημοσύνη του Ερμή για να ενεργήσετε στο σωστό και λογικό πλαίσιο. Η φύση ενός γεγονότος ίσως επιδράσει στην ικανότητά σας να ισορροπήσετε τον Ερμή με τον Άρη. Για παράδειγμα, εάν τείνετε να είστε επιθετικός στην επικοινωνία σας, τότε ίσως θεωρήσετε τον εαυτό σας θύμα επίθεσης. Το ατύχημα, εν τούτοις, θα σας παρουσιάσει μια ευκαιρία να παραμείνετε δυνατός και να μην αντιδράσετε αμυντικά ή απότομα απαντώντας σε ένα ενοχλητικό μήνυμα. Ίσως θα πρέπει να πολεμήσετε για να υποστηρίξετε την θεμελιακή αξία μιας συγκεκριμένης πληροφορίας. Ωστόσο, ίσως να θέλετε να δρέψετε τη σοφία από τις μάχες σας και όχι να παρασυρθείτε σε αντιπαραγωγικές διαμάχες.

Τώρα, ας υποθέσουμε πως ο Dennis Elwell γνώριζε ότι ο φωτισμός και η οδική σήμανση στο δρόμο του συνέβαλαν στα αυτοκινητιστικά ατυχήματα. Με το τετράγωνο του Άρη στον Ερμή, ίσως ήταν η ώρα για μάχη (Άρης) για καλύτερη οδική σήμανση (Ερμής) έτσι ώστε να αποφευχθούν μελλοντικά ατυχήματα. Εάν θυμάται την ερμηνεία μου, ίσως βάλει τη μία δίπλα στην άλλη και ενεργήσει κατάλληλα την επόμενη μέρα. Ίσως πρέπει να δώσει μάχη με τις αρχές για να λυθεί το πρόβλημα, αλλά αυτό σίγουρα θα ήταν μία παραγωγική χρήση της διέλευσης με ψυχολογική σημασία.

ΣΥΝΟΨΗ
Εάν η καρδιά της ανθρώπινης ύπαρξης είναι ταυτόσημη με ολική πραγματικότητα του Σύμπαντος, τότε φαίνεται πως το μέγιστο αγαθό μας βρίσκεται στην αντίληψη αυτού του γεγονότος. Διότι αν εμπιστευτούμε το πεπρωμένο μας, και αντιληφθούμε ότι έχει σκοπό με την έννοια ότι υπερβαίνει τις ασήμαντες ανησυχίες μας που βασανίζουν την καθημερινότητά μας, τότε θα αποφύγουμε πολλές και άδικες ταλαιπωρίες. Πιστεύω πως ο σκοπός της συμβουλής θα έπρεπε να είναι να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να αποκτήσουν βαθύτερη εμπιστοσύνη στις δικές τους ιδιοσυγκρασίες. Αλλά εάν προβλέπω τα μέλλοντα με την πρόθεση να βοηθήσω ανθρώπους να μεγιστοποιήσουν την ευχαρίστηση/κέρδος και να μειώσουν τον πόνο/απώλεια, το αποτέλεσμα θα είναι να εμπιστεύονται περισσότερο εμένα παρά τον εαυτό τους. Ένα τέτοιο έργο ίσως είναι αντίθετο με την ώθηση που δίνει το Σύμπαν. Ενθαρρύνει τους ανθρώπους να αναζητήσουν την καθοδήγηση έξω από τον εαυτό τους, υπονομεύει την διαδικασία της ανάπτυξης που απορρέει από τις δυσκολίες και ενισχύει τις φοβίες που φέρνουν τους πελάτες στην πόρτα του αστρολόγου.

Θέλω να βοηθήσω τους ανθρώπους όχι μόνο για να γνωρίσουν τους εαυτούς τους, αλλά για να εμπιστευτούν προοδευτικά αυτό που αδυσώπητα τους φέρνει αντιμέτωπους με την αντίληψη των ολοκληρωμένων δυνατοτήτων τους. Σε τελική ανάλυση, η εμπιστοσύνη προς το Σύμπαν είναι εμπιστοσύνη στον εαυτό μας. Σημαίνει πως έχουμε πίστη σε μία νοημοσύνη και στην σκόπιμη διαδικασία που ενυπάρχει στις πιο μακρινές αποστάσεις του κόσμου και στα μεγαλύτερα βάθη της ανθρώπινης ψυχής. Συνδέοντας τα δύο σε ένα, αυτό είναι το έργο.

* * * * *

Παραπομπές

  1. AFAN is the Association For Astrological Networking.
  2. Donald Regan, “For the Record,” Time, May 16, 1988, p. 26
  3. Lance Morrow, “The Five-and-Dime Charms of Astrology,” Time, May 16, 1988, p. 100.
  4. Jerry Carroll, “Some Deepak Thoughts,” San Francisco Chronicle, January 11, 1997, p. B6.
  5. “The Desiderata of Happiness,” by Max Erhmann, copyright 1948 by Bertha K. Erhmann. Others say the Desiderata was found in Old Saint Paul’s Church, Baltimore, dated 1692.
  6. Personal communication via e-mail.

 

Συγγραφέας: Glenn Perry, Ph.D.
Πρωτύτυπος τίτλος: Psychological & Predictive Astrology. A Complimentary Perspective
Πηγή: Psychological & Predictive Astrology
(κατόπιν έγγραφης άδειας του Συγγραφέα).
 

Μετάφραση – Απόδοση: Φυλλένια Χατζημπεκιάρη

Σχολιάστε το

σχόλια