0 0 votes
Article Rating

Πάντοτε προβληματιζόμουν γιατί ο θεός Δίας της Μυθολογίας μας είχε δύο ονόματα, Δίας και Ζευς. Προσπαθούσα, λοιπόν, να το αποδελτιώσω, κυρίως στο αντικείμενο που ασχολούμαι τα τελευταία χρόνια, την Αστρολογία. Πιστεύω, ότι τα αποτελέσματα των σκέψεών μου και των ερευνών μου, τα οποία σας παρουσιάζω και τα οποία έχουν δουλευτεί, θα βοηθήσουν και σας στο δύσκολο έργο μας, αν βέβαια, συμφωνήσετε μαζί μου. Είμαι ανοιχτή στο διάλογο και θα χαρώ να μάθω τις απόψεις σας.

Δίας

«Τρεις χιλιάδες περίπου γήινα χρόνια (από το 2500 π.Χ. έως το 500 μ.Χ. ), ό,τι πνευματικό και ανώτερο διανοήθηκε ο άνθρωπος, το συνδύασε με το όνομα του Δία. Όλα τα φιλοσοφικά συστήματα, όλα τα εσω-πνευματικά σκιρτήματα εστρέφοντο στο όνομα του Δία, που πρυτάνευε στον Ουράνιο Όλυμπο….
Αν τοποθετήσουμε μαζί τα δύο ονόματά του, “ ΖΕΥΣ – ΔΙΑΣ”, θα δούμε πως το πρώτο του όνομα είναι μονοσύλλαβο και το δεύτερο δισύλλαβο: Θηλυκός (για τους αστρολόγους, αποδίδων τις τετραπλότητες, όπως ανέλυσα στο πρώτο μέρος του άρθρου) και αρσενικός (αποδίδων τις τριπλότητες, όπως θα δούμε στην συνέχεια του άρθρου), ανδρόγυνος, πληρότητα και ολοκληρότητα….
Οι πρόγονοί μας οι Έλληνες γνώριζαν πολύ καλά ότι το ΟΝ, που στην προκειμένη μας περίπτωση εκφράζεται με το διπλό όνομα “ΖΕΥΣ – ΔΙΑΣ” , έπρεπε να εκδηλώνει όλες τις ιδιότητες, ώστε να περιέχει μέσα του το ΟΛΟΝ και το ΠΑΝ».

Ν. Μαργιωρής

Αυτή η προοιμιακή εισαγωγή, στο δεύτερο μέρος του άρθρου, διαλέχτηκε για να δείξει ότι και άλλοι ερευνητές έχουν ασχοληθεί με το συγκεκριμένο θέμα, από άλλη οπτική γωνία όμως, η οποία, κατά παράδοξο τρόπο, συμφωνεί με τις απόψεις που παρουσιάζονται σε αυτήν την μελέτη, σε αστρολογικό επίπεδο. Αλλά ας ασχοληθούμε με το γνωστό θέμα της αστρολογίας μας και ας αποδελτιώσουμε μαζί τη λέξη Δίας στον ζωδιακό κύκλο.

Η αστρολογική έννοια την οποία πρέπει να αναπτύξουμε, για να καταλάβουμε ορισμένες έννοιες, τις οποίες θα αναφέρουμε στη συνέχεια, και είναι σχετικές με τη λέξη Δίας, είναι οι 4 φυσικές καταστάσεις της ύλης. Αυτές αντιπροσωπεύουν τα 4 στοιχεία της δημιουργίας, δηλαδή το Πυρ, τον Αέρα, το Ύδωρ και την Γη, τα οποίαμας παρουσιάζονται όταν σχηματίσουμε επάνω σε έναν γενέθλιο χάρτη το Δ, το οποίο μάς μορφοποιεί το Μεγάλο Τρίγωνο(Grand Trine).

Δ

Τα ζώδια τα οποία ανήκουν στο τριγωνικό σχήμα και αντιπροσωπεύουν το στοιχείο του Πυρός είναι ο Κριός, ο Λέων και ο Τοξότης. Το Πυρ καταγράφεται σαν κύμα θερμότητας και φωτός σε καθημερινό επίπεδο και το χρώμα που το αντιπροσωπεύει είναι, όπως όλοι γνωρίζουμε, το κόκκινο της φωτιάς. Στις αισθήσεις μας αντιπροσωπεύεται από την όραση και την αφή. Η αναφορά στις αισθήσεις γίνεται γιατί θα βοηθήσει στην διερεύνηση και στην παρουσίαση της έρευνας.

Στο στοιχείο του Αέρα, σε τριγωνικό σχηματισμό, ανήκουν τα ζώδια των Διδύμων, του Ζυγού και του Υδροχόου. Στην φυσική του μορφή είναι το κύμα του αέρα που φυσάει στο πρόσωπό μας. Στις αισθήσεις μας αντιπροσωπεύεται από την αφή, γιατί τον αέρα τον αισθανόμαστε.

Το επόμενο στοιχείο, όπως έχει αναφερθεί, σε τριγωνικό σχηματισμό, είναι το Ύδωρ. Στο υγρό στοιχείο ανήκουν τα ζώδια του Καρκίνου, του Σκορπιού και των Ιχθύων. Όλοι γνωρίζουμε το στοιχείο του νερού, αλλά ίσως δεν γνωρίζουμε ότι είναι το λεπτότερο αιθερικό στοιχείο που υπάρχει στην Γη μας, γιατί είναι το μόνο που εξατμίζεται χωρίς την δική μας βοήθεια. Στις αισθήσεις μας αντιπροσωπεύεται από την γεύση και το αισθανόμαστε σαν ξινό, γλυκό, αλμυρό, στυφό, πικρό κ.λ.π.

Και τέλος, στο γήινο στοιχείο, σε τριγωνικό σχηματισμό, ανήκουν τα ζώδια του Ταύρου, της Παρθένου και του Αιγόκερω. Την Γη την πατάμε, αλλά είναι «Γη» και κάθε μορφή που κατασκευάζεται από στερεή γήινη ύλη. Κάθε τι υπαρκτό μπορούμε να το κατανοήσουμε με την όσφρηση. Λέμε «τι ωραία που μυρίζει το χώμα τώρα που έβρεξε!», ή «πόσο ωραία μυρίζει αυτό το ξύλο!».
Άρα, ο Δίας, σχηματικά μέσα στο γενέθλιο χάρτη μας, μάς παρουσιάζει τις τέσσερις τριπλότητες ( Πυρός, Αέρος, Ύδατος και Γης ), δηλαδή τα στοιχεία από τα οποία δημιουργήθηκε το φυσικό μας περιβάλλον και το σώμα μας, σε αντίθεση με τον Ζήνα, ο οποίος μας φανερώνει, όπως αναφέρθηκε στο 1ο μέρος της μελέτης, τις τρεις Τετραπλότητες (Θεμελιώδη ή Παρορμητική, Σταθερή ή Δεκτική και Μεταβλητή), στον ζωδιακό κύκλο. Στην συνέχεια, με τις αισθήσεις μας, ο Δίας μάς βοηθάει να αισθανθούμε και την αιθερικότητα του περιβάλλοντος χώρου, όπως ακριβώς μας αναφέρει και ο Άλαν Λίο στην «Εσωτερική Αστρολογία» του:

«Ο πλανήτης αυτός (εννοεί τον Δία) κυβερνά όλα τα σώματα του ανθρώπου που περιλαμβάνονται στην Αύρα του, από την λεπτότατη μεμβράνη ύλης που περιβάλλει το «Θείο Τμήμα», μέχρι το φυσικό σώμα και τα κυβερνά πλήρως μέσω του ζωτικού αίματος και των αισθήσεων. Δεν θα ήταν όμως συνετό να θεωρήσουμε ότι μόνον ο Δίας κυβερνά το φυσικό σώμα, γιατί όλοι οι πλανήτες έχουν επιρροή σ’ αυτό. Αλλά σαν ένας κύριος ή ένας βασιλιάς του σώματος ο Δίας παίζει έναν σημαντικό και μυστηριώδη ρόλο, δηλαδή επεκτείνει το όριο του Κάρμα για την τωρινή ζωή και από αυτήν την άποψη κυβερνά τα άτομα και τα κύτταρα του σώματος».

Ας αναλύσουμε όμως το όνομά του Δία, γλωσσικά πρώτα, και κατόπιν θα κατατεθεί προς κρίση και η προσωπική μου αστρολογική άποψη.

Α) Γλωσσική διερεύνηση 

Η λέξη Δ / ίας αν χωριστεί σε Δ και ιας, σημαίνει «η Δύναμη (Δέλτα) που πέμπεται», σύμφωνα με το λεξικό του Σουΐδα, γιατί ιάσι σημαίνει πέμπουσιν.

Το Δ, λοιπόν, σαν δύναμη που μας στέλνεται, αν το τοποθετήσουμε σε έναν αστρολογικό χάρτη θα μας παρουσιαστεί σαν Μεγάλο Τρίγωνο και θα μας αναδείξει τις Τριπλότητες σε έναν αστρολογικό χάρτη, οι οποίες μάς σχηματίζουν 4 Μεγάλα Τρίγωνα ( Grand Trine), όπως τα λέμε στην Αστρολογία. Εχουμε λοιπόν στον χάρτη μας εκτός από τον Μεγάλο Σταυρό, ο οποίος μας παρουσιάζεται από την λέξη «Ζευς», και ένα Δ από την λέξη Δίας που περιέχει κάθε φορά ένα στοιχείο σε τριγωνικό σχηματισμό. Σχηματικά, το Μεγάλο Τρίγωνο αποτελείται από μία κορυφή και από μία ευθεία γραμμή που σχηματίζει τη βάση του.

Β) Αστρολογική απεικόνιση

Η κορυφή του Δ μάς δείχνει, όπως ήδη αναφέρθηκε, την δύναμη που το Σύμπαν μας στέλνει σαν βοήθεια και την οποία μας φανερώνει η ζωδιακή μοίρα την οποία καταλαμβάνει. Κάθε ζωδιακή μοίρα έχει τη δική της έννοια κι έτσι μπορούμε να προσεγγίσουμε διάφορες απόψεις. Για την κατερχόμενη βοήθεια – δύναμη (κορυφή του Δέλτα) στο χάρτη μας θα παίρνουμε τον κοντινότερο πλανήτη του Μεγάλου Τριγώνου στον 10ο οίκο του κοσμογράμματός μας (ωροσκοπίου μας). Το ερώτημα, βέβαια, είναι γιατί; Ο άνθρωπος αντιλαμβάνεται τον κόσμο σε σχέση με τον εαυτό του (ανατέλλον σημείο, Ascedant, Ωροσκόπος, 0ο Κριού, Εαρινό σημείο), σε σχέση με τους άλλους (δυτικό σημείο, Discedant, 0ο Ζυγού, Φθινοπωρινό σημείο), σε σχέση με το πεπρωμένο του (κέντρο του ουρανού, μεσουράνημα, MC, Medium Coeli, 0ο του Αιγόκερω, Χειμερινό ηλιοστασιακό σημείο) και τέλος σε σχέση με τις ρίζες του ( βάθος του ουρανού, αντιμεσουράνημα, IC, Imum Coeli, 0ο του Καρκίνου, Θερινό ηλιοστασιακό σημείο).

Το ΜC (Μεσουράνημα), λοιπόν, είναι το σημείο στο χάρτη μας που έχει σχέση με το πεπρωμένο μας, ή πιο ορθά με την ειμαρμένη μας. Άρα η δύναμη που θα σταλεί έχει να κάνει με τις προδιαγραφές του μέσω του DNA μας ή των αποτελεσμάτων των προηγούμενων ενσαρκώσεών του, αν τις πιστεύετε. Η βάση του τριγώνου, δηλαδή η γραμμή που σχηματίζεται και ενώνει τους δύο άλλους πλανήτες, ή τους οίκους, ή τα ζώδια στο χάρτη μας, μάς φανερώνει την γείωσή του Δ σε υλικό επίπεδο. Αυτό το τρίγωνο, με τις τρεις ζωδιακές μοίρες που καταλαμβάνει ( μία της κορυφής και δύο της βάσεως) και την έννοιά τους, Σαμπιανικά, ή κατά τον Sefarial, ή κατά τον Corelli, (έχω πειραματιστεί, κυρίως, με τις «360ο του Ζωδιακού Κύκλου» των Εκδόσεων «Ηλίανθος»), μας φανερώνει την γείωση της δύναμης στον δικό μας κόσμο, σαν καθημερινή συμπεριφορά, η οποία βέβαια, λόγω του Τριγώνου, θα λειτουργεί με θετικότητα. Η ζωδιακή μοίρα της κορυφής συνεπάγεται, από όσα αναφέρθηκαν, ότι μας δείχνει το προσόν που στέλνεται «άνωθεν» και οι δύο ζωδιακές μοίρες στην βάση του Τριγώνου μάς δείχνουν την γήινη βοήθεια που μας προσφέρεται σε υλικό επίπεδο. Γι’αυτό λέμε οι αστρολόγοι ότι το Μεγάλο Τρίγωνο παρέχει εύνοια σε όποιον αστρολογικό χάρτη υπάρχει. Γιατί είναι μία δύναμη που έχει την προέλευσή της άνωθεν και αν την εκμεταλλευθούμε κατάλληλα, όλα θα μας έρθουν θετικά. Αν την αφήσουμε ανεκμετάλλευτη, θα λειτουργήσει αρνητικά καλά, δηλαδή, δεν θα εξελιχθούμε λόγω της ωφελιμιστικής αδράνειας που θα παρουσιάσουμε. Η έννοια της λέξης Δίας μπορεί, επίσης, να λειτουργήσει και σε μία απλή όψη Τριγώνου, όμως τον χειρισμό που πρέπει να εφαρμόσουμε για να εισπράξουμε τη θετικότητα του Τριγώνου και να μην βολευτούμε σε αυτά που μας προσφέρει, μάς το φανερώνει η ζωδιακή μοίρα η οποία είναι το μεσοδιάστημα του τριγώνου όχι στο ζώδιο που βρίσκεται, αλλά στο απέναντι ζώδιο, λειτουργώντας σαν κορυφή ισοσκελούς τριγώνου με βάση την όψη.

Ας υποθέσουμε, για να το κατανοήσουμε, ότι έχουμε ένα Τρίγωνο μεταξύ του Ήλιου και της Σελήνης – του Ήλιου στις 15ο του Ταύρου και της Σελήνης στις 17ο της Παρθένου. Το μεσοδιάστημά τους βρίσκεται στις 16ο του Καρκίνου. Δεν θα διαβάσουμε σαν μοίρα, για να δούμε τι πρέπει να κάνουμε την 16ο του Καρκίνου, αλλά την 16ο του Αιγόκερω, γιατί εκεί βρίσκεται η αντίδραση που πρέπει να δημιουργήσουμε για να πάρουμε τη δράση του Μεσοδιαστήματος του Τριγώνου. Τι μας λέει η 16ο του Αιγόκερω; «Μοίρα της Πειθούς. Χαρακτήρας που πείθει εύκολα τους άλλους, γλώσσα αρμονική και έντεχνη. Έκφραση ταλαντούχα». Τι θα πρέπει, λοιπόν, να κάνει το άτομο; Να μην επαναπαυτεί, σαν Ταύρος, στις δυνατότητες που του παρέχει το Τρίγωνο και αποφεύγοντας τον μεμψίμοιρο ψυχισμό του, της Σελήνης στην Παρθένο, να πλησιάσει τους άλλους με καλοσύνη και γλυκύτητα και τότε τα οφέλη που θα αποκομίσει θα είναι πολυποίκιλα. Το παράδειγμα εξηγήθηκε πολύ απλοϊκά για να γίνει κατανοητό και από τους απλούς αναγνώστες του περιοδικού.

«Κωδικό Λεξιλόγιον» ο κ. Θεολόγος συνεισφέρει στις απόψεις αναφέροντας:«ΔΙΑ: Δ = Δύναμις, Ι = Δύναμις Κατερχόμενη-Επιβαλλομένη, Α = Αρχική.
Δια της ΔΙΑ προθέσεως δηλούται η Δύναμις η κατερχομένη και μεταφερομένη από του ενός πόλου δυνάμεως προς άλλον πόλον-δέκτην δυνάμεως και εντολής».

Η έννοια Δίας δείχνει, απ’ ό,τι διαβάσατε, το γήινο και αιθερικό περίβλημα του ατόμου, τοποθετημένο στις Τριπλότητες ενός αστρολογικού χάρτη. Όσο ο Νους τελειοποιείται και ολοκληρώνεται τόσο ο Ζευς – Δίας μαλακώνει και συμπεριφέρεται … ως φίλος, ευεργέτης και βοηθός του… Έτσι παύει η αντιμαχία θεού και ανθρώπου και μια καινούργια διαθήκη, άγραφη μα στερεώτερη από την πρώτη, παρουσιάζεται ανάμεσα στον άνθρωπο και στον θεό… με τη βοήθεια της αστρολογίας, γιατί η αστρολογία είναι η μόνη έρευνα που πιστεύει πραγματικά στον θεό, γιατί σε Αυτόν τείνει να προσεγγίσει το άτομο γνωρίζοντας τον εαυτό του… «κατ’ εικόναν και καθ’ομοίωσιν».

Βιβλιογραφία

  • Πλάτωνος Πολιτεία – Μετάφραση Ι. Ν. ΓΡΥΠΑΡΗ – Βιβλιοθήκη Αρχαίων Ελλήνων Συγγραφέων – ΑΘΗΝΑΙ. Λεξικό Σουΐδα – Εκδόσεις Γεωργιάδης 2002. «ΚΩΔΙΚΟΝ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟΝ – ΕΛΛΗΝ ΛΟΓΟΣ» – Σημαιοφόρος Αναστ. Θεολόγος – ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΡΑ – ΜΑ – ΦΑ. «Εσωτερική Αστρολογία» Άλαν Λίο – Εκδόσεις «Πύρινος Κόσμος».
  • «ΑΠΟΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑΣ» Νικόλαος Α. Μαργιωρής. «360ο ΤΟΥ ΖΩΔΙΑΚΟΥ ΚΥΚΛΟΥ» Εκδόσεις «Ηλίανθος».

Ε. Σούρδη Ζάχαρη

Πηγή: Αστρολογία για όλους

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments