5 1 vote
Article Rating

Γνώριζα το σπίτι της και προσφέρθηκα να πάω με την αρχαιότερη editor του myhoroscope για μια συνέντευξη, που μας ζητήθηκε από τον αρχισυντάκτη του site. Ήξερα ότι δεν θα της άρεσε να βγάλουμε ένα τεφτέρι με ερωτήσεις και να την βάλουμε στην διαδικασία ν’ απαντήσει. Το τεφτέρι το πήραμε για… δική μας σωτηρία με την έννοια ότι θα απαντούσε σε 5-6 τουλάχιστον ερωτήσεις, μιας και το δεδομένο να ξεστρατίσει η κουβέντα ήταν δυνατότερο, όπως και τελικά έγινε.

Στον δρόμο σκεφτόμουν πως κάποτε η Θεοδώρα είχε πάρει συνέντευξη από την Έλλη Λαμπέτη. Πιθανόν να είχαμε το ίδιο τρακ, αν εξαιρέσουμε τον επαγγελματισμό που χαρακτηρίζει τις πράξεις της, σε σχέση με τον δικό μας ερασιτεχνικό τρόπο προσέγγισης.
Αν διαβάσει κανείς το μικρό ευαγγέλιο της αστρολογίας, το βιβλίο της όπως λέω εγώ, αρχίζει να υποψιάζεται τί σημαίνει αστρολογία. Διαβάζοντας όμως και τα υπόλοιπα βιβλία της μπαίνει σε μια διαδικασία πρόκλησης. Πρόκληση να φτιάξει τον αστρολογικό της χάρτη με όσα δεδομένα δίνει από μόνη της στα βιβλία και για όσους δεν ασχολούνται με αστρολογία, πρόκληση να την γνωρίσει. Γνωρίζοντάς την εύχεσαι να μην πεθάνει ποτέ, τουλάχιστον όχι πριν σου κάνει μερικά μαθήματα… ζωής…

Περίγραψέ μας τη Θεοδώρα Ντάκου με 5 λέξεις.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Ένας άνθρωπος περίεργος, που του αρέσει να υποδύεται διάφορα επαγγέλματα, αλλά κατά βάθος κάνει μόνο ένα.

Ποια επαγγέλματα, εκτός από την αστρολογία; Προς τα πού προσανατολίζονται;

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Τα πάντα. Όλα αυτά που έκανα. Σκηνοθέτης, δάσκαλος, γραφολόγος, ζωγράφος, συγγραφέας, πωλητής, μπογιατζής, αστρολόγος, ψυχαναλυτής, φιλόλογος, ποιητής, όλα. Και ό,τι άλλο βρεθεί. Αλλά μου αρέσει που τα υποδύομαι. Δηλαδή, κατά βάθος είμαι μια ηθοποιός, η οποία παίζει. Δεν θα ήθελα ποτέ να λειτουργήσω σαν ηθοποιός, γιʼ αυτό έκανα σκηνοθεσία, δεν θα διάλεγα το επάγγελμα του ηθοποιού, αλλά είμαι ένας ηθοποιός, που για την έρευνά του υποδύεται τα πάντα.

Κάτι σαν το Νταβίντσι δηλαδή; Που για τη δική του τέχνη…

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Δε μπορώ να μιλήσω για το Νταβίντσι, όχι. Δε με αφορά.

Τον έχω στο μυαλό μου πάντα γιατί είναι ένας πολυεπιστήμονας.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Ο Νταβίντσι το έκανε για να ψάξει, να ερευνήσει διάφορα πράγματα και μυστήρια ας πούμε. Εμένα δεν με ενδιαφέρει αυτό. Με ενδιαφέρει να ερευνήσω στις ψυχές των ανθρώπων, για να λειτουργήσει η αγάπη…. Καμία σχέση με το Νταβίντσι. Δε μου αρέσει και η μούρη του καθόλου. Δεν μου πάει. Δεν θα ήθελα να κάνω παρέα με το Νταβίντσι. Θα ήταν πολύ κουραστικός άνθρωπος.

Κουραστικός; Θα ήταν πολύ δραστήριος και υπερκινητικός.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Μπα, δε νομίζω.

Λένε ότι προώθησε λίγο περισσότερο τις «Επιστήμες της εποχής του», της αναγέννησης για να προωθήσει την τέχνη του.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Ήταν ιδιοφυία ο άνθρωπος, ήταν μυστικιστής, πήγαινε πέρα από τον άνθρωπο. Και τώρα πολλοί πάνε πέρα από τον άνθρωπο, αλλά εγώ το βρίσκω αστείο να ψάχνουμε το πέρα από τον άνθρωπο, ενώ στον άνθρωπο υπάρχουν όλα. Ας μάθουμε τον άνθρωπο κι ας πάμε μετά παραπέρα.

Εγώ είμαι λίγο προκατειλημμένη με την αστρολογία, με την έννοια ότι δεν την απορρίπτω, ούτε είμαι κατά της.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Δεν είσαι προκατειλημμένη, απλά δεν σε ενδιαφέρει να ψάξεις ένα πράγμα το οποίο δεν το ξέρεις.

Δεν θέλω να απορρίψω κάτι, που δυστυχώς δεν έχω χρόνο να ασχοληθώ προς το παρόν.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Όταν θέλει κάποιος, όταν είναι περίεργος, με την καλή έννοια λέω το περίεργος, βρίσκει χρόνο για τα πάντα. Δηλ. ένα πράγμα που με ενδιέφερε, ήταν να ξεχωρίζω τις μύγες τις αρσενικές από τις θηλυκές. Να ξέρω ποιος είναι ο κύριος μύγος και η κυρία μύγα. Αυτό μου πήρε πολύ χρόνο. Και μην ανησυχείς, Δεν καθόμουν με το ένα πόδι πάνω στο άλλο. Είχα πολλές δουλειές να κάνω. Αλλά άμα θες το βρίσκεις.

Ναι, πρέπει να βάλεις όμως προτεραιότητες παρʼ όλα αυτά.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Όχι. Όλα γίνονται άμα το επιθυμείς πολύ. Η ίδια η καρδιά βάζει τις προτεραιότητες. Όλα μαζί δεν είναι δυνατόν να τα κάνεις, αλλά μπορείς αν σʼ ενδιαφέρει πως ζουν οι μύγες, δυο ώρες την ημέρα να τις αφιερώσεις στις μύγες μέχρι να ξεχωρίσεις την αρσενικιά από τη θηλυκή.

Φυσικά, όταν σε ενδιαφέρει κάτι.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Ή μέχρι να συνεννοηθείς με τη γλώσσα των ζώων, με τη γλώσσα των φυτών, με αυτά… είναι μέσα στη ζωή, απλώς, οι άνθρωποι έχουμε τη μανία να τρέχουμε, χωρίς να κοιτάμε δεξιά και αριστερά, γιατί η ζωή τρέχει και τρέχει πάρα πολύ γρήγορα για να την προλάβουμε. Αλλά σε αυτό το δρόμο που κάνουμε, δεν κοιτάμε γύρω το τοπίο. Δεν κοιτάμε τι γίνεται, γιατί δεν μας ενδιαφέρει. Λέμε ότι εγώ έχω στόχο π.χ. να γίνω μαθηματικός. Και; Επειδή είσαι μαθηματικός δεν πρέπει να ξέρεις ας πούμε, τι να σου πω, πότε γεννάν οι πεταλούδες; Γιατί; Σε αυτόν τον κόσμο δε ζεις;

Κοιτάμε μόνο το στόχο μας και τίποτε άλλο. Ξεχνάμε το περιβάλλον.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Ξεχνάμε το περιβάλλον, δεν ενδιαφερόμαστε, δεν παρατηρούμε και ό,τι μαθαίνουμε από τον περιβάλλοντα χώρο, από τα ζωντανά, γιατί βάζω μέσα και τα λουλούδια και τα δέντρα και όλα, είναι πληροφορίες για τον εαυτό μας. Και φτάνουμε σε μια ηλικία, έχουμε καταφέρει τα πάντα, έχουμε βγάλει λεφτά, έχουμε γίνει διάσημοι ίσως, για έναν άνθρωπο που έχει βάλει στόχο, και αισθανόμαστε δυστυχείς, παθαίνουμε μετά κατάθλιψη, διότι λέμε και τι έκανα, τι ευχαριστήθηκα με τον εαυτό μου; Αρχίζει ο εαυτός μας να αντιδρά. Περνάμε μια τρελή κλιμακτήριο αν είμαστε γυναίκες, γιατί δεν ασχοληθήκαμε με τον εαυτό μας, δηλ. το να μην ασχολείσαι με τη σχέση σου με όλα αυτά τα πράγματα. Δηλ. εγώ και τα άλλα όλα και οι άλλοι, πάλι γυρνάει σε εμάς, ένας καθρέφτης μας. Λοιπόν, σε τι σοφία να φτάσεις; Δεν θα γίνεις τίποτα καλό για μένα.

Τι πιστεύεις ότι μπορεί να κάνει η αστρολογία σε αυτό το επίπεδο; Λέγονται διάφορα.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Είναι ένα μέσον γνώσεως και αυτό. Γνώσεως και του περιβάλλοντος και του εαυτού μας και των άλλων. Γιατί η αστρολογία δεν ασχολείται μόνο με ανθρώπους. Ασχολείται και με το σύμπαν, ασχολείται με το γύρω, ασχολείται με τα φυτά, ασχολείται με τον καιρό, έχει πάρα πολλούς κλάδους η αστρολογία. Και όποιον κλάδο θες, όποιον κλάδο προχωρείς, γιατί πρόσεξε να δεις κάτι, η γη μας είναι ένας κόσμος, είναι άγνωστος για εμάς. Είναι όμως το κομμάτι ενός άλλου κόσμου με τον οποίον αντιστοιχεί όπως πορεύεται ο κόσμος. Δηλ. όταν εσύ έχεις πυρετό, θα έχει πυρετό και το δάχτυλο του ποδιού σου, έτσι δεν είναι; Λοιπόν , τι γίνεται, ερευνώντας τις θέσεις ενός μέρους του κόσμου που είναι το δικό μας πλανητικό σύστημα, γιατί δεν είναι το σύμπαν όλο, παίρνουμε πληροφορίες και για το σύμπαν και για εμάς. Δηλ. δε σημαίνει πως οι πλανήτες επηρεάζουν τους ανθρώπους, απλώς αντιστοιχούν σε κάποια πράγματα που γίνονται πάνω στη γη.

Σε τομείς ή σε γεγονότα;

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Κοίταξε να δεις. Τι εννοείς τομείς και γεγονότα; Υπάρχει πρόοδος ή ζωή χωρίς γεγονότα; Το ότι ζεις δεν είναι ένα συμβάν; Το ότι θα πρωτογαμήσεις δεν είναι ένα συμβάν; Το ότι θα αρρωστήσεις δεν είναι συμβάν; Το ότι θα τσακωθείς δεν είναι συμβάν; Δεν προχωρεί η ζωή χωρίς συμβάν. Λοιπόν τι τομείς και γεγονότα; Δεν κατάλαβα την ερώτηση.

Εννοώ οι πλανήτες επηρεάζουν;

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Δεν επηρεάζουν, αντιστοιχούν. Ό,τι είναι επάνω είναι και κάτω. Αυτό το οποίο είπε ο Ερμής ο Τρισμέγιστος, δεν ξέρω αν είναι μυθικό πρόσωπο ή αν υπήρξε, είναι το άπαν της σοφίας, και το δεύτερο πράγμα που λύνει όλα τα μυστήρια είναι το γνώθι σεαυτόν που είπαν οι Αρχαίοι Έλληνες.
Από τη στιγμή που έχεις πετύχει το γνώθι σεαυτόν, μπορείς να κατανοήσεις και την πορεία του σύμπαντος. Η αστρολογία είναι ένα μέσον για τη γνώση. Μπορεί να υπάρχουν και άλλα μέσα, δεν είναι μόνο η αστρολογία.

Ένα μέσον να γνωρίσουμε τον εαυτό μας.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Μα δε νοείται γνώση, χωρίς τη γνώση του εαυτού μας. Δεν μπορείς να πεις ότι γνωρίζω τάδε, χωρίς να ξέρεις τον εαυτό σου.

Ποιο είναι το μήνυμα που σας έδωσε το σύμπαν, ποιο το όφελός σας από τα τόσα χρόνια της αστρολογίας;

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Κατάλαβα την έννοια της αγάπης. Και από τη στιγμή που συνειδητοποιείς την έννοια της αγάπης, μπορείς να την περάσεις και να την λειτουργήσεις, γιατί η αγάπη υπάρχει μέσα μας, αλλά δεν ξέρουμε πώς να τη λειτουργήσουμε, πώς να την εκφράσουμε, πώς να την εκδηλώσουμε. Δηλ. από τη στιγμή που συνειδητοποιείς την έννοια της αγάπης, έχεις έναν κανόνα στη ζωή σου. Ό,τι κάνεις είναι καλό, είναι θετικό, αν η πρόθεσή του είναι αγάπη, άμα ξεκινάει από αγάπη. Αν ξεκινάει από οποιοδήποτε άλλη αιτία, είναι λάθος.

Άρα, η καλοπροαίρεση, που λένε, μετράει.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Άλλο η καλοπροαίρεση, άλλο η αγάπη.

Υπάρχει όμως ανιδιοτέλεια στον κόσμο; Υπάρχει αυτή η μορφή της αγάπης;

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Βέβαια υπάρχει.

Λένε ότι υπάρχει. Κι εγώ ισχυρίζομαι, αλλά τι μπορείς να προσφέρεις;

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Δεν με ενδιαφέρει. Άλλο όταν έρχεται η άνοιξη κάθε φορά και γεμίζει ο τόπος μυρωδιές, ανθίζουν τα λουλούδια, ούτε κελαηδούν τα πουλιά για έναν άνθρωπο, χαίρονται, η αγάπη είναι χαρά. Είναι χαρά για τη ζωή. Δεν μπορείς να πεις ότι το χελιδόνι κελαηδάει για μένα. Είναι πολύ μεγάλη μαλακία αυτό. Και ούτε θα σου πάρει την άδεια για να κελαηδήσει. Η μεγαλύτερη μαλακία είναι όμως να πάρεις ένα πουλάκι που κελαηδάει και να το βάλεις σʼ ένα κλουβί να κελαηδάει για σένα, γιατί αγαπάς τα πουλιά. Αυτό, δεν προέρχεται από αγάπη, γιατί αν αγαπάς το πουλί, θες να το βλέπεις να χαίρεται. Κι αν είσαι μάγκας και θες να του μεταδώσεις την αγάπη, κάντο φίλο σου, νʼ αφιερώνει δύο λεπτά από την ωραία του πορεία στο φως και στον ουρανό και να ʼρθει να σου μιλάει. Ξέρεις τι περήφανο σε κάνει να ʽχεις παρέα μʼ ένα πουλί; Ξέρεις τι είναι να μπορείς να πετάς στους αιθέρες και να κατεβαίνεις στη γη για να μιλάς μʼ έναν κακομοίρη άνθρωπο; Πρέπει να τον αγαπάς. Του έβγαλες την αγάπη κι άλλωστε αυτή είναι η προϋπόθεσή μας, να μάθουμε να λειτουργούμε σωστά στην αγάπη και να βγάζουμε απʼ όλα τα άλλα την αγάπη. Ακόμη και από ένα τριαντάφυλλο που θα το πείσουμε ότι το αγαπάμε και θα ανθίζει πιο όμορφα. Σε αυτό με βοήθησε πάρα πολύ η αστρολογία.

Είναι μαντική τέχνη ή επιστήμη; Είναι μια τέχνη που προσανατολίζεται να προβλέψει μʼ έναν μυστικιστικό τρόπο, μʼ έναν τρόπο που δεν είναι γνωστός στους άλλους και δεν μπορεί να έχει πρόσβαση κάποιος άλλος;

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Ο δικός σου τρόπος που αντιμετωπίζεις τη ζωή, δεν είναι γνωστός σʼ εμένα και στους άλλους, άρα είναι μυστικός τρόπος σου. Όπου θες τον αποκαλύπτεις. Λοιπόν, αυτοί οι μύθοι περί μυστικισμού, που διαχωρίζουν μυστικιστές ή μη μυστικιστές… όλοι είμαστε μυστικιστές, όλοι έχουμε την εσωτερική μας ζωή. Όσο για τη μαντεία, απʼ τη στιγμή κατά την οποία συνειδητοποιήσεις ότι είσαι, τι μπορείς να κάνεις και μπεις στη ράγα σου, στο δρόμο σου, τότε ξέρεις πολύ καλά τι θα συμβεί. Διότι όταν ξέρεις ποιος είσαι που πας και τι θέλεις, τότε πιάνεις και διάφορα πράγματα από γύρω γύρω και ξέρεις πάρα πολύ καλά που θα ΄χεις δυσκολία, που δεν θα ʽχεις. Και καμιά φορά τα πράγματα γίνονται χωρίς να τα συνειδητοποιούμε και γυρνάει και λέει, είδες, αν έπαιρνα αυτό το λεωφορείο θα ήμουν σκοτωμένος. Μʼ έπιασε κοιλόπονος και δεν πήγα. Υπάρχει αυτό το πράγμα, η γνώση σε όλα αυτά. Όσο για την τέχνη, μάντης και μαντική τέχνη έτσι όπως καθιερώθηκαν τώρα, είναι κάτι σιχαμένο. Διότι εξυπηρετούν πολύ δόλιους σκοπούς. Πάμε λέει στη μάντισσα για να μας πει, να μας προβλέψει τι θα γίνει. Και η μάντισσα τους λέει αυτό που θέλουν, όπως τα θέλουν και τα παίρνει.

Ναι, είναι και το διφορούμενο της μάντισσας.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Ναι, είναι το διφορούμενο. Το οποίο τυλίγεται μʼ ένα μυστήριο και επειδή ο άνθρωπος δεν ξέρει τι του γίνεται και είδε ένα όνειρο και είδε τον κώλο του ανάποδα ας πούμε, λέει τι σημαίνει αυτό και τι είναι. Είναι ένας φόβος του ανθρώπου για το θάνατο, που τον κάνει νʼ αντιμετωπίζει μερικά πράγματα, αυτά δηλ. που δεν μπορεί νʼ αντιμετωπίσει, αυτά απʼ τα οποία δεν μπορεί να ξεφύγει ή δε γνωρίζει τι θα είναι πέρα απʼ αυτό. Θέλει κάποιον να ξέρει, έναν από μηχανής Θεό, που θα του πει, αυτός που θα τον γλυτώσει απʼ αυτά.

Ή θα πρέπει να το χειριστεί έτσι. Το έχουν αναγάγει σε επίπεδο συμβούλου.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Ναι, δε μου λες, συμβούλου, αλλά το θέμα είναι τι συμβουλεύεις.

Το θέμα είναι πως θα διαχειριστείς.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Το ίδιο είναι και μʼ έναν ψυχαναλυτή, ο οποίος θα σε καθοδηγεί τι θα κάνεις. Δεν είναι ψυχαναλυτής, είναι κακός σύμβουλος. Ο ψυχαναλυτής πρέπει να σε κάνει να συνειδητοποιείς τι θέλεις να κάνεις, για να το κάνεις χωρίς να τον ρωτήσεις. Αυτός ο οποίος δίνει κατεύθυνση σʼ έναν άνθρωπο, μπορεί να εγκληματεί. Ακόμη και αν ορθολογιστικά, εγώ δεν πιστεύω στον ορθολογισμό παρά μόνο της φύσης, που σωστά του λέει μην το κάνεις, έτσι να το κάνεις αυτό, αυτός είναι ο σωστός τρόπος, ο καθομολογούμενος τρόπος, μπορεί αυτός που είναι καλό για σένα, να είναι θάνατος για μένα. Το ίδιο ισχύει και για τα φάρμακα. ʽΈχουμε την ίδια ασθένεια, παίρνω εγώ ένα φάρμακο γίνομαι καλά, το παίρνεις εσύ, πας στην εντατική. Λοιπόν, δεν υπάρχει αυτό το πράγμα, αλλά βέβαια, γιατί έχει επικρατήσει αυτό. Γιατί καλλιεργούμε όλο αυτό το κλίμα. Το κατεστημένο θέλει μια ομάδα από πρόβατα και να ‘ναι αυτό το κριάρι και αν θέλει να τα πάει στο γκρεμό να τα πάει στο γκρεμό. Αν θέλει να τα πάει εκεί, να τα πάει. Το δε κατεστημένο πάντοτε, στηρίζεται από μία ομάδα ανθρώπων, οι οποίοι κάνουν τα πάντα, βιομηχανία και κέρδη. Λοιπόν, αν η αστρολογία ή κάθε είδους έρευνα για τη γνώση δεν δίνει την ελευθερία και τον σέρνει στο άρμα του κατεστημένου, τότε καλύτερα να μην υπάρχει.

Υπάρχει ελεύθερη βούληση;

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Βεβαίως υπάρχει, στα πλαίσια της φύσης. Δηλαδή, τώρα εγώ λέω με την ελεύθερη βούλησή μου, το φρονώ, θέλω να γίνω τραγουδίστρια της όπερας. Τη στιγμή που δεν έχω φωνή 100 χρόνια να σπουδάζω φωνητική μπορεί να μάθω να μην κάνω παραφωνίες, αλλά Κάλλας δεν θα γίνω. Ποια είναι η ελευθερία; Το να ψάξεις να βρεις γιατί είσαι φτιαγμένος, να το ακολουθήσεις και τότε έχεις την ελευθερία σου, γιατί είσαι αυτός που είσαι. Ανελευθερία είναι αυτό που κάνει το σύστημα. Δηλ. είσαι φτιαγμένη για τραγουδίστρια, εγώ είμαι ο πατέρας σου που είμαι δικηγόρος, έχω το πρώτο δικηγορικό γραφείο και σε πείθω από μικρή, σε κάνω να πιστέψεις ότι θες, ότι είσαι η πρώτη δικηγορίνα, για να πάρεις εσύ το γραφείο μου και μετά να γίνεσαι ένας αποτυχημένος δικηγόρος και ένας δυστυχής άνθρωπος. Διότι όταν δεν κάνεις αυτό που λέει η ψυχή σου, δεν έχεις την ευτυχία σου. Δηλ. πόσοι άνθρωποι πιστεύουν ότι αυτό είναι το καλό να κάνουν, γιατί τους το ʽχουν κάνει πλύση εγκεφάλου από παντού, από παντού! Και κάποια στιγμή λένε, μα γιατί δεν ευχαριστιέμαι; Γιατί δεν ξέρω τι γίνεται;

Αυτό είναι ωραίο για να ικανοποιήσεις αυτό που είσαι, να είσαι ελεύθερος. Όταν υπάρχει όμως το ζήτημα της διαχείρισης διαφόρων γεγονότων στη ζωή σου, νʼ αποφασίσεις για κάτι; Π.χ. έχεις μια καλή γνώση της αστρολογίας, είσαι φιλικά προσκείμενος, δεν σου φαίνονται περίεργα όλα αυτά που σου λένε, τα γεγονότα σου ʽχουνε βγει, έχεις έναν καλό σύμβουλο αστρολόγο κι εσύ αντιλαμβάνεσαι ότι κάποιες φορές τα πετυχαίνει τα πράγματα. Και πρέπει να γίνει μια εγχείρηση πάνω στις εκλείψεις. Και λες έχει γούστο, λες; Μήπως δεν πρέπει να γίνει; Που να τολμήσεις να το πεις αυτό το πράγμα; Πέτυχε βέβαια, πήγε μια χαρά. Δεν θεωρώ και τις εκλείψεις κάτι πολύ τραγικό.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Η έκλειψη δεν είναι τραγικό, είναι επικίνδυνη, διότι μέσα στη διαταραχή που υπάρχει του γεωμαγνητικού πεδίου, επηρεάζονται οι αδένες μας, όλο το ορμονικό σύστημα, επομένως είμαστε πιο νευρικοί, πιο απρόθυμοι, πιο αφηρημένοι, πιο οξύθυμοι. Όχι μόνο εμείς, αλλά και ο απέναντι. Γιʽ αυτό, καλό είναι να προσέχουμε όταν οδηγούμε κλπ. Και είναι καλό να μην προβαίνουμε σε εγχειρήσεις. Όταν έρθει η ώρα που αυτή η σύνθεση που λέγεται άνθρωπος, έρθει η ώρα να τελειώσει, είναι σαν μια μαθηματική εξίσωση, η οποία διαλύεται. Ο θάνατος είναι κάτι αναπόφευκτο και είναι καλό να μην το κοιτάξει. Λοιπόν, εάν είναι να πεθάνει ο άνθρωπος, είτε κάνει εγχείρηση, είτε δεν κάνει, θα πεθάνει. Σε αυτή την περίπτωση, θα κάνουμε ότι λέει η επιστήμη, για τους απογόνους να λένε «ναι, αν έκανε την εγχείρηση. Ίσως να μην πέθαινε». Αυτό το καλύπτει και η επιστήμη. Αν είναι όμως να μην πεθάνει και μπορεί αυτό το πράγμα να βρεθεί σε μια πιο κατάλληλη ημέρα ή ώρα, θα είναι καλύτερα αν είναι να μην πεθάνει, απλώς να έχει κάποιες ταλαιπωρίες μετά, κάποια υπολείμματα.

Εξαρτάται αν τον πιάνει, σε πιο σημείο τον πιάνει η έκλειψη. Αυτό δεν είναι απλό, θέλει μελέτη. Βέβαια, είναι καλό είναι μην γίνει σύλληψη παιδιού, γιατί μπορεί να γίνει μια ατελής σύλληψη ή μια ατελής εγκυμοσύνη. Αλλά αυτό το πράγμα δεν έχει να κάνει κάτι. Δηλ. αν είναι να γίνεις καλά, θα γίνεις και στην έκλειψη. Απλώς, μπορεί λίγο το τραύμα σου, λίγο τα νεύρα σου, χίλιοι παράγοντες μπορεί να υπάρξουνε. Για να κάνει κάποιος μια διάγνωση, αν πρέπει κανείς να κάνει μια εγχείρηση ή αν δεν πρέπει ή πότε είναι η κατάλληλη ημέρα, πρέπει να έχει και το ωροσκόπιό του και την πορεία της ζωής και όλα αυτά, δεν είναι τόσο απλό έχουμε εκλείψεις σηκώνουμε χέρια πόδια, δεν κάνω τίποτα.

Ρωτάω τον αστρολόγο, έχω το φόβο μέσα μου, παίρνω την απόφαση.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: 40 συμβούλους να ʽχεις, όταν θα είναι να κάνεις κάτι, το κάνεις. Εγώ θεωρώ τον εαυτό μου αποτυχημένο, όταν δεν προβώ σε κάτι που θέλω. Επομένως το να ρισκάρεις 50-50, χωρίς να κοιτάς τίποτα ή θα ξαναείσαι αποτυχημένος, εκεί που ήσουνα, αλλά θα ΄χεις την ικανοποίηση ότι εγώ προσπάθησα, και αυτοί είναι πιο ευχαριστημένοι μετά, ή θα το πετύχεις. Απλώς, ένας αστρολόγος μπορεί να σου πει τις πιθανότητες που έχεις να πετύχεις και αν είναι η κατάλληλη στιγμή να το κάνεις. Το ότι υπάρχει η κατάλληλη στιγμή για να γίνει το κάθε τι, είναι γεγονός. Αυτό φαίνεται και στη φύση, υπάρχει ένα timing σε όλα.

Πολλές φορές η διαίσθησή μας οδηγεί σε αυτό.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Ναι, εξ ου και οι παροιμίες, το γοργόν και χάριν έχει, σπεύδε βραδέως, η καλή δουλειά αργεί. Γιατί αργεί; Γιατί προσπαθείς, προσπαθείς, μαθαίνεις από τα λάθη σου και στο τέλος το πετυχαίνεις, να είσαι σίγουρος.

Με έχει απασχολήσει πολύ το θέμα της ελεύθερης βούλησης. Κατά πόσον ο άνθρωπος τελικά αποφασίζει μόνος του ή όχι. Κατά πόσο οι τάσεις που λέμε πως έχει ένας γενέθλιος χάρτης, είναι τάσεις μόνο ή τελικά…

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Τάσεις μόνο. Είναι μια φωτογραφία των δυνατοτήτων και της ψυχής του ανθρώπου. Ο άνθρωπος δεν αλλάζει από την αστρολογία. Στην πορεία θα γνωρίσει μερικά πράγματα και θα τα βελτιώσει. Εμένα πολύ θα μου άρεσε να έχω έναν άνθρωπο ο οποίος να ξέρει για βασισμένα, όχι παράλογα και υποκειμενικά, γιατί υποκειμενικά μπορεί να σε βρίσκω σούζα, αυτό δεν σημαίνει ότι είσαι αντικειμενικά. Να μου υποδεικνύει κάποια λάθη μου τα οποία αν θέλω να τα διορθώνω. Δηλ. είναι βελτίωση αυτό, σε καθρεφτίζει, μʼ έναν καθρέφτη αντικειμενικό κι εσύ αν θες βελτιώνεσαι. Δηλ. όταν λες ότι αν δεν αδυνατίσεις τώρα σε τάδε χρόνια θα έχεις προβλήματα από υγεία, είναι ελεύθερη να κάνει ότι θέλει, αλλά όταν της πει ο άλλος καθορισμένα, ότι σε τόσα χρόνια θα έχεις προβλήματα με την υγεία σου, πρέπει να το ξέρει, γιατί αυτή θα πει τώρα, εντάξει βρε παιδάκι μου και αν πεθάνω στα 70 μου χοντρή, εγώ μέχρι 65 θέλω να ζήσω.

Όταν φτάσεις 65, το σκέφτεσαι μετά.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Δεν έχει σημασία αυτό. Σημασία έχει να γνωρίζει και να αποφασίσει τι θα κάνει. Γιατί πολλές φορές, τα απωθούμε, δεν τα σκεφτόμαστε καν.

Αν αγοράσει κανείς ένα περιοδικό αστρολογικό, θα δει πάρα πολλές διαφημίσεις, τραγικά πολλές διαφημίσεις, όπου όλα τα σφάζω, όλα τα μαχαιρώνω. Μελλοντολόγος, ταρωμάντης, αστρολόγος, ψυχολόγος, ψυχοθεραπευτής.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Κοίταξε να δεις κάτι. Είναι ο πιο εύκολος τρόπος, ο πιο τεμπέλικος για να βγάλεις λεφτά. Δηλ. λίγο ένστικτο να ʼχεις και λίγο μάγκας να σαι και λίγο πονηρός, μπορείς να γίνεις πολύ απλά μάγος. Δηλ. να σου πω πως μπορεί να γίνει κάποιος μάγος. Μου το ΄χει πει μάγος που έρχεται και με συμβουλεύεται, δηλ. ζάμπλουτος, έρχονται πολλοί απʼ αυτούς και ζητάνε βοήθεια. “Παίρνω εγώ ύφος και της λέω, ξέρεις, αυτός σε αγαπάει, αλλά του ʼχουν κάνει μάγια. Είναι γερά μάγια και πρέπει να τα λύσω. Εγώ, δεν θα σου πάρω μία. Θα με πληρώσεις τόσα (ένα σεβαστό ποσόν), όταν γυρίσει. Θα λες, ο άνθρωπος δεν με εκμεταλλεύεται, έτσι. Αλλά δεν θα πληρώσω κι απʼ την τσέπη μου για τα μάγια. Θέλω αυτό το υλικό, θέλω να είναι το καλύτερο. Ξέρω ότι είναι ένα μαγαζί, το ʽχει κάποια κυρία Μαρία και έχει πολύ καλά. Θα πας και θα ζητήσεις αυτό κι αυτό κι αυτό. Πάει λοιπόν στην κα Μαρία, η οποία συνεργάζεται με εμένα, έτσι; Λες θέλω αυτό και αυτό, 200. Τα μοιραζόμαστε εμείς με την κυρία Μαρία. Επιστρέφω στη κυρία. Αρχίζω εγώ και κάνω μάγια. Άμα δεν έρχεται αυτός, θες να του κάνεις συνέχεια, είναι αυτό. Να συνεχίσουμε, να συνεχίσουμε κι άλλα τάδε και άλλα τάδε. Κάποτε ο άνθρωπος βαριέται και δεν το λέει. Την κυνήγησαν όλοι οι διάολοι και δε γίνεται. Αν όμως γυρίσει, παίρνω εγώ το ποσόν και μου φέρνει και άλλες πέντε. Απʼ αυτές τις πέντε, στις μισές θα γυρίζει, στις μισές δεν θα γυρίζει. Η πελατεία πολλαπλασιάζεται, κανένα κίνδυνο δεν έχεις, γιατί δε ζητάς λεφτά και μετά, άμα γυρίσει, αν εγώ σου ζητήσω 50.000, εσύ μου δίνεις 1.000.000 από τη χαρά σου”. Λοιπόν, άμα βρεθείτε σε δυσκολία, κάντε το μάγο. Θα μου πεις, είναι απατεών.

Μου είπε μια πελάτισσά μου ότι πήγε σε μια γνωστή μάγισσα, η οποία ήταν πελάτισσά μου. Και της είπα ότι αν πας να κοροϊδέψεις τον κόσμο, αυτή είχε πρόβλημα με το φως της, θα χάσεις τελείως το φως σου. Γιατί είναι πολύ κακό αυτό που κάνεις. Τελικά (Παρθένος ήταν αυτή), έχασε το φως της. Λοιπόν, πήγαινε, της έδινε λεφτά για μάγια και στο τέλος, η *******, της λέει, τώρα θα κάνουμε τα μεγάλα μάγια, αύριο Κυριακή. Της παίρνει τα λεφτά (είχε και λεφτά αυτή). Αυτή δεν μπορούσε να κάτσει και πάει η Κυριακή, χτυπάει το κουδούνι της μάγισσας, για την κυρία τάδε, βγαίνει η υπηρέτρια, μες στη χλίδα αυτή στο Κολωνάκι και λέει δεν είναι εδώ, είναι εκδρομή. Ξέρω ότι είναι μέσα. Μα δεν είναι. Και μπαίνει μέσα, δεν ήταν, είχε πάει εκδρομή με το γκόμενο η μάγισσα. Την άλλη μέρα πάει τη βρίσκει, “απατεώνισσα που πήρες τα λεφτά μου”, λέει, “Εγώ στα πήρα; Εσύ μου τα ʽδωσες, άντε από δω παράτα με μαλακισμένη”. Και πολύ σωστά της είπε, ειλικρινά σας λέω. Και ʽγω λέει σκέφτηκα και είπα, μα δίκιο έχει και σηκώθηκα κι έφυγα. Λοιπόν, αυτά τα πράγματα, αυτοί οι άνθρωποι, έχουν πολλά λεφτά, μπορούν να πληρώνουν πολλές διαφημίσεις και τα περιοδικά χρειάζονται τις διαφημίσεις. Και υπάρχουν μόνο τέτοιες διαφημίσεις; Υπάρχουν διαφημίσεις για πορνοταινίες, για παιδεραστία κλπ., παντού, τα πάντα.

Εγώ βλέπω τα πράγματα ιδεαλιστικά, πιστεύω ένα καλό περιοδικό που υποτίθεται πλασάρει την καλή γνώση, πιο επιστημονικό.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Ποιο είναι καλό; Για πες μου ένα καλό που πλασάρει την καλή γνώση. ʽΈνα μόνο περιοδικό για μένα, μου αρέσει, που μιλάει σωστά ελληνικά. Το ΝΕΜΕΣΙΣ, κανένα απ’ τ’ άλλα, δεν τα δέχομαι.

Δεν είναι αστρολογικό.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Δεν μιλάω για αστρολογικό. Μιλάω για περιοδικό. Που ζει από κάποιες συνδρομές και φυτοζωεί. Ποιο άλλο αστρολογικό ή μη είναι καλό;

Μεταξύ αυτών που δηλώνουν μελλοντολόγοι και αυτοί που δηλώνουν ερευνητές αστρολόγοι. Πως ορίζεις μια αστρολογική έρευνα; Πως είναι ο σωστός αστρολόγος ερευνητής, τί πρέπει να κάνει; 

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Ο σωστός αστρολόγος, ερευνητής πρέπει πρώτον να ενδιαφέρεται για τον άνθρωπο, δεύτερον να ξέρει καλά μαθηματικά. Να ξέρει ανατομία, φυσιολογία καλά και λίγη ιατρική. Οπωσδήποτε να ξέρει ψυχολογία, γιατί είναι και πως θα το σερβίρεις και μετά είναι αν έχει το αναλυτικό ή το συνθετικό μυαλό το ανάλογο, ώστε να εκτιμάει αυτά που βλέπει, ώστε να τα συνθέτει καλά. Μπορεί κανένας να ξέρει τα πάντα απʼ έξω, τι σημαίνει αυτό κι αυτό και να μη μπορεί να κάνει μια σωστή σύνθεση. Και κυρίως, χρειάζεται μια αφιέρωση σε αυτή τη δουλειά. Αυτή η δουλειά δεν είναι χόμπι, ούτε κάθομαι. Πρέπει να θυσιάσεις πολλά πράγματα και νʼ αφιερωθείς σʼ αυτό.

Βλέπω ότι όπως περιγράφεις τον ερευνητή αστρολόγο, πρέπει να έχει παιδεία και να έχει πανεπιστημιακή παιδεία. 

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Κι αν όχι επιστημονική, να έχει διαβάσει. Τα πανεπιστήμια τα πηγαίνουν ζώα όρθια και μπορεί ένας άνθρωπος που απλά ενδιαφέρεται να ξέρει πολύ περισσότερα από ένα γιατρό.

Να έχει μια παιδεία, να έχει ασχοληθεί με πολλά πράγματα. Αν είναι δυνατόν, να είναι ένας επιστήμονας.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Πως μπορεί να κάνει ανάλυση ενός ωροσκοπίου, αν δεν ξέρει βασικά στοιχεία ψυχολογίας.

Αυτά τώρα ακολουθούν μια επιστημονική χροιά, ένα επιστημονικό πλαίσιο στην αστρολογία, έτσι όπως την ορίζεις εσύ. Πιστεύεις ότι είναι …

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Επιστήμη εσύ τι εννοείς; Η επιστήμη βγαίνει από τη λέξη επίσταμαι. Δηλαδή γνωρίζω καλά. Πάρε μια επιστήμη που δεν αμφισβητείται, την ιατρική, τη φυσική. Κάθε μέρα ανατρέπεται. Επομένως, η λέξη επιστήμη δεν αντιστοιχεί σε αυτό. Δεν υπάρχει το επίσταμαι. Δεν είναι καλύτερα να τα λέμε όπως τα έλεγαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι; Η τέχνη της φιλοσοφίας η τέχνη του γραψίματος, η τέχνη του τάδε, η τέχνη της ξυλουργικής, η τέχνη της ιατρικής. Τότε η επιστήμη ήταν πολύ πιο μπροστά από ό,τι είναι τώρα. Όταν εσύ ασχολείσαι μόνο με το λαρύγγι του ανθρώπου ως ΩΡΛ, δεν ξέρεις για όλο το σώμα, για τη σχέση και την ψυχολογία του ανθρώπου, μπορείς να είσαι επιστήμων; Όχι.

Τότε δεν μπορούσαν να είναι επιστήμονες με την έννοια ότι ήταν πολύ διαφορετικά.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Θες να πεις δηλ. ότι ο Ιπποκράτης δεν ήταν επιστήμονας;

Επιστήμονας στην εποχή του, δηλ. δεν μπορούμε να τον δούμε με τα δικά μας, με τα σημερινά.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Τι λες καλέ; Εγώ έχω κάνει παρέα με Νομπελίστες της Ιατρικής και είπαν πως αν ξέραμε το 1/10 του Ιπποκράτη θα ήμασταν μεγάλοι.

Ε, ξέρουν πολλά περισσότερα από τον Ιπποκράτη πια.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Νομίζεις. Για διάβασε λίγο Ιπποκράτη να δούμε. Εάν εμείς ξέραμε το1/10 απʼ ό,τι ήξερε ο Ιπποκράτης στην Ιατρική, θα ήμασταν 100 σκάλες πιο πάνω απʼ ό,τι είμαστε. Ερευνούμε και προσπαθούμε, όχι να ανακαλύψουμε, να επανακαλύψουμε τις αρχαίες γνώσεις.

Που φαίνεται πως τις ήξερε ο Ιπποκράτης και τις έκρυψε ή χάθηκαν; Άρα δεν μπορούμε να υποθέτουμε ότι ήξερε. 

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Όχι, υπάρχουν βιβλία για τον Ιπποκράτη.

Πούντα; 

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Μην ξεχνάς ότι η βιβλιοθήκη καταστράφηκε, ό,τι σώθηκε …

Θέλω να πω ότι τη γνώση του Ιπποκράτη, την έχουμε ήδη πάρει.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Ποιος στο είπε;

Δεν μπορεί να την έχουμε αφήσει έτσι. Γιατί η γνώση του Ιπποκράτη μεταφέρθηκε στο Γαληνό.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Από πού το συμπεραίνεις;

Υπάρχει μια συνέχεια. Ας πούμε, όταν κάνουμε ανατομία δεν την κάνουμε ξαφνικά. Δεν βγαίνει από τον εγκέφαλο κάποιου. Α είχα μια φαεινή ιδέα, τώρα θα κάνουμε ανατομία. Την έχει πάρει από το Γαληνό, την έχει πάρει από τον Ιπποκράτη. ʽΈχει διαβάσει κάποιο αρχείο σύγγραμμα. Δεν είναι αυτοφυής. Γιʽ αυτό λέμε άλλωστε, ότι ο πολιτισμός μας στηρίζεται στον πολιτισμό των αρχαίων. 

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Και οι αρχαίοι έχουν πάρει από τους πιο αρχαίους. Αλλά είναι γεγονός ότι μετά από την έκδοση της «Σοφίας των Αρχαίων Ελλήνων», χάθηκαν πολλά στοιχεία και αμφισβητηθήκαν διότι δυστυχώς, διάβαζε και λίγο ιστορία, ο Χριστιανισμός, όλα αυτά τα συγγράμματα τα έκαψε, έκανε, σώθηκαν λίγα και πράγματα όπως η ανατομία, θεωρήθηκαν σατανικά. Ξέρεις τι καταστρέψανε;

Έχω αντίθετη άποψη. Συγνώμη. Διαπιστώνω αυτό που μας λέει ένας καθηγητής μας. Από το 19ο αιώνα και μετά, έγιναν τόσες ιδεολογικές κατασκευές, που έχουν αλλοιώσει πολλά. 

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Βεβαίως. Η ιστορία το λέει, δεν το λέω εγώ. Έχεις αντίθετη άποψη για τα ιστορικά γεγονότα; Για πάρε λίγο πίσω την ιστορία, δεν έχουμε κανένα λόγο να κατηγορήσουμε τους χριστιανούς;

Κάψανε και καταστρέψανε…

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Εννοείς πως αυτοί που κάψανε και καταστρέψανε εν ονόματι του Χριστού, δεν ήταν πραγματικοί Χριστιανοί. Αυτό είναι άλλο.

Και αυτό είναι πολύ σοβαρό. Και οι Άραβες κάναν πολύ μεγάλη δουλειά και δεν μπορούμε να τους ξεχάσουμε, έχουν σωθεί ελληνικά κείμενα από τη δουλειά των Αράβων, έχουν κάνει πολλά πράγματα στην Ιατρική. 

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Και όχι μόνο οι Άραβες.

Από τους Άραβες φτάσανε και οι Μεσαιωνικοί τα γνώριζαν, είχαν γνωρίσει τον Αριστοτέλη, ξέραν τον Πλάτωνα, για το Γαληνό, ξέραν πολλά, τα πήραν, δεν είχαν άλλες γνώσεις, παρά μόνο τις δικές μας.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Αργότερα, μετά το Μεσαίωνα βγήκαν αυτά, στην Αναγέννηση.

Στην Αναγέννηση ακόμα περισσότερο, γιατί έπεσε η Κωνσταντινούπολη και διασώθηκαν.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Κρυφά. Μερικοί ζηλωτές κράτησαν κρυφά αυτά τα πράγματα και όσοι τα ακολουθούσαν τους έκαψαν στη πυρά.

Πάντως η αλήθεια είναι ότι οι Μεσαιωνικοί κράτησαν μερικά αποτρόπαια γιατί και η αναγέννηση στο Μεσαίωνα βρίσκεται. Κατάφεραν με κάποιο τρόπο να πάρουν τα χειρόγραφα να τα ʼχουν να τα μελετήσουν. 

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Κρυφά.

Και κρυφά και φανερά, στα πανεπιστήμια.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Καλέ στα πανεπιστήμια στο Μεσαίωνα, ποιος διδασκόταν;

Ο Γαληνός.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Ο Γαληνός τι ήτανε;

Ο Γαληνός ήταν γιατρός.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Ο Αριστοτέλης δεν πείραζε κανέναν. Ορισμένα του Αριστοτέλη.

Τον διόρθωσαν αρκετά. Και ο Αριστοτέλης ήταν ένας με το Γαληνό. Την ίδια φιλοσοφία είχαν για το πως είναι το σύμπαν φτιαγμένο. 

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Είχαν λάθη.

Είχαν λάθη φοβερά, γιατί αλλιώς αντιλαμβανόντουσαν εκείνοι τον κόσμο, αλλιώς σιγά σιγά οι υπόλοιποι. Σε αυτούς όμως πατήσανε και έγινε ό,τι έγινε. Αν προοδεύσαμε, προοδεύσαμε γιατί πατήσαμε στις δικές τους πλάτες. 

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Προοδεύσαμε αρκετά, ειδικά τώρα, αλλά ποτέ δεν φτάσαμε στο σημείο των γνώσεων που είχαμε.

Ούτε ποτέ θα φτάσουμε στο επίπεδο των γνώσεων, δεν μπορούμε να τις ξέρουμε τις γνώσεις. 

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Θα φτάσουμε, θα φτάσουμε. Οι γνώσεις ξαναβγαίνουν.

Μακάρι. Το ανθρώπινο πνεύμα έχει μια πορεία προς τη γνώση που ποτέ δεν θα τη φτάσει. Είναι η πορεία προς το άπειρο. Οι θεωρίες ανανεώνονται και καταρρίπτονται. Οπότε, δεν μπορούμε να πούμε σήμερα πως η θεωρία της σχετικότητας που εκφράζει το σύμπαν π.χ. στα επόμενα 100 χρόνια θα εκφράζει το ίδιο σύμπαν. Θα εκφράζει κάτι διαφορετικό. Θα υπάρχει μια άλλη θεωρία που θα την έχει βελτιώσει.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Δεν αφορά το σύμπαν η θεωρία της σχετικότητας.

Η θεωρία της σχετικότητα εκφράζει τη δομή του σύμπαντος όπως πριν απʼ αυτόν ήταν ο Νεύτωνας. Μέχρι τον Αϊνστάιν, μετά άλλαξαν τα πράγματα. Βέβαια δεν τα έχουμε αφομοιώσει, αλλά έχουν αλλάξει τα ίδια πράγματα, η επιστήμη. 

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Ναι, πάμε παρακάτω, μη μιλάς πολύ για την επιστήμη γιατί φάσκεις και αντιφάσκεις.

Επειδή μίλησα για την επιστήμη, για να ορίσουμε την αστρολογία αν είναι επιστήμη, γιατί έχει μερικά χαρακτηριστικά, δηλ. στηρίζεται στα μαθηματικά, στην παρατήρηση και στην εμπειρία. Περιμένει το φαινόμενο να συμβεί, έναν πλανητικό σχηματισμό να συμβεί, να το παρατηρήσει, να το καταγράψει. Χρησιμοποιεί μεθόδους επιστημονικές και φυσικά μυαλό. Όλο αυτό το επεξεργάζεσαι και έχεις βγάλει έναν κανόνα, μια θεωρία. 

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Θες να την πεις επιστήμη;

Δεν ξέρω αν είναι, ρωτάω.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Εγώ το λέω τέχνη. Δεν θεωρώ ότι καμιά επιστήμη δεν αξίζει να λέγεται επιστήμη. Η αστρολογία είναι μια έρευνα ακόμα, για να μιλήσουμε λίγο σεμνά, που χρησιμοποιεί επιστημονικές μεθόδους, όπως η στατιστική, τα μαθηματικά, η παρατήρηση κλπ.

Θα μπορούσε δηλ. εάν συνεχιστεί η έρευνά της με αυτά τα κριτήρια να φτάσει με αυτό το υπόβαθρο στα σημερινά δεδομένα, που εσύ έχεις ορίσει εδώ, θα μπορούσε αργότερα να ξεφύγει από αυτή την κακή εικόνα που της έχουνε δώσει; Να περάσει στο επόμενο στάδιο; 

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Όχι. Μερικοί άνθρωποι μπορεί να φτάνουνε πάρα πολύ ψηλά, αλλά η κακή εικόνα και οι αλμπάνηδες υπάρχουνε παντού. Και στους γιατρούς και στους δικηγόρους.

Θα μπορούσαμε να περιορίσουμε τους αλμπάνηδες εάν υπήρχε εκπαίδευση; Εάν γινόταν πιο οργανωμένη αυτή η έρευνα; 

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Όχι. Αν γινότανε θα μπορούσε να περιοριστούν οι αλμπάνηδες σε όλα τα πεδία όχι μόνο στην αστρολογία, εάν υπήρχε μια καλύτερη παιδεία στον άνθρωπο γενικά. Να μην πιάνεται κοροΐδο ούτε από δικηγόρο του, ούτε από το γιατρό που παίρνει το φακελάκι, ούτε από το σκιτζή, ούτε από τον αστρολόγο, ούτε από το μάντη. Αλλά χρειάζεται μια γενικότερη παιδεία. Δεν χρειάζεται μια ειδικότερη. Δηλ. αν εγώ φτάσω στην αστρολογία και γίνω η πρώτη του κόσμου να καλύψω τα πάντα, δε σημαίνει ότι θα πάψει να λειτουργεί ο αλμπάνης, γιατί είναι η ευκολία. Ο άνθρωπος δεν πρέπει να σκέφτεται, αυτό το λένε τα ΜΜΕ, αυτό το λέει το σύστημα. Λοιπόν, από τη στιγμή που το σύστημα, δεν δώσει μια παιδεία στον άνθρωπο και δεν σπάσει αυτό το κατεστημένο, πάντα θα υπάρχουν αλμπάνηδες. Αυτή είναι η γνώμη μου.

Αν έμπαινε η έρευνα της αστρολογίας σε ένα πιο συστηματικό πεδίο, να την περάσουν σε σχολεία, ΙΕΚ κλπ.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Σχολές αστρολογίας στην Ελλάδα; Και έξω που υπάρχουν σχολές, πάντα υπάρχουν απατεώνες. Αγγλία, Αμερική, Ιταλία, Γαλλία, υπάρχουν Σχολές. Ήμουν σε παγκόσμιο συνέδριο και ήρθε η πρώτη αστρολόγα της Γαλλίας και δεν ήξερα που να κρυφτώ. Έλεγα, προτιμώ την κυρά Κατίνα του Αιγάλεω. Μόνο να την έβλεπες.

Θυμάστε την εκπομπή του Χαρδαβέλα που μιλήσατε πριν τις εκλείψεις;

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Σʼ αυτή τη συνέντευξη δεν παίχτηκε παρά το τελευταίο 1/5. Πουλάει το να πλακώνονται. Δεν αντιμετωπίζει τίποτε σοβαρά η τηλεόραση, παρά μόνο αυτό που φέρνει λεφτά. Ακροαματικότητα και διαφήμιση.

Βλέπεις το μένος των ανθρώπων όταν έχουν απέναντι τον αστρολόγο. Με ενοχλεί ο τρόπος που αντιμετωπίζεται η αστρολογία. 

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Γιατί δεν σε ενοχλεί ο τρόπος που αντιμετωπίζονται τα πάντα; Το δελτίο ειδήσεων δεν σε ενοχλεί; Δεν σε ενοχλεί ο τρόπος που αντιμετωπίζεται η ψυχαγωγία;

Δεν βλέπω τηλεόραση.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Εγώ θέλω να ξέρω τα πάντα που γίνονται γύρω μου. Δεν θέλω να με πιάνουν στον ύπνο. Ζούμε σε μια εποχή όπου η χυδαιότητα βασιλεύει. Και όταν κάνουν εκπομπές όπου δεν έχουν γνώση του αντικειμένου, καλούν τη Θεοδώρα και δεν έχουν διαβάσει τι έχει γράψει η Θεοδώρα, τι είναι η Θεοδώρα, τι δεν είναι. Δεν ξέρουν με ποιον έχουν να κάνουν. Καλούν ας πούμε έναν ηθοποιό και δεν ξέρουν σε πιο θέατρο παίζει. Είναι σοβαρότητα αυτά; Εγώ, όταν ήμουν δημοσιογράφος και πήγαινα να δω ένα Ιερό Τέρας της τέχνης, ήξερα τα πάντα γιʼ αυτόν. Ήξερα να μιλήσω μαζί του. Και μετά απʼ όλα αυτά, έφτανε ας πούμε η Λαμπέτη και ρώταγε τη γνώμη μου, γιατί ήξερε ότι ήξερα με ποια μίλαγα. Η αστρολογία είναι της μόδας τώρα.

Να σου πω ένα πράγμα, που δεν ισχύει μόνο για την αστρολογία, ισχύει για την εποχή μας. Πριν, τα σκατά ήταν κάτω στους βόθρους. Τώρα βγήκαν επάνω, έχουμε γεμίσει κοπριά. Πατάμε στην κοπριά, τρώμε από την κοπριά, αλλά μόλις μείνει η κοπριά, από αυτή την κοπριά θα μείνει το φιλαράκι και θα τραφεί από τα καλά συστατικά αυτής της κοπριάς. Λοιπόν, ας προσπαθήσουμε μες την κοπριά που ζούμε να βγάζουμε ό,τι καλό έχουμε, για να ανατείλει μια καλύτερη στροφή της ανθρωπότητας. Η ανθρωπότητα ξέρεις τι περνάει. Ακμή και παρακμή. Είμαστε στην παρακμή, τι να κάνουμε. Λοιπόν, ο καθένας μόνος του ας δώσει ότι καλό στοιχείο έχει, αν έχει, έτσι ώστε αν βγει από την κοπριά το λουλουδάκι, να βρει και 5 καλά συστατικά να πάρει. Για να ʽρθει υγεία.

Δηλ. στον προσωπικό πατριωτισμό του καθένα να το αφήσουμε το θέμα; 

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Αν μπορείς να ζήσεις; Δε λέω να το αφήσουμε. Εσύ που είσαι νέα, να βγεις νʼ αγωνιστείς, να πάρεις τα ποδαράκια σου να πας στις διαδηλώσεις σου, να πας να φωνάξεις, να κάτσεις να γράψεις, να δείξεις το παράδειγμά σου στη δουλειά σου, να είσαι μια διαμαρτυρία από μόνη σου. Και ίσως πάρουν θάρρος και μερικοί άλλοι να σʼ ακολουθήσουν. Έτσι γίνονται οι αλλαγές.

Να μην διδάσκεται η αστρολογία στην Ελλάδα δηλαδή;

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Γιατί να μη διδάσκεται; Αλλά εγώ, τώρα δεν θέλω να διδάσκεται στην Ελλάδα. Γιατί δεν θέλω; Θα πάνε όλοι αυτοί οι Μέντιουμ αστρολόγοι και χωρίς να πάρουν το χαρτί, θα βγουν και θα πουν της Σχολής τάδε και θα καθιερώσουν τους απατεώνες.

Δεν θα έπρεπε να υπάρχει ένα συνδικαλιστικό όργανο με εσάς τους αστρολόγους; Τους σοβαρούς αστρολόγους.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Ποιοι είναι οι σοβαροί; Ποιοι ενδιαφέρονται; Γιατί δεν έχει γίνει ακόμη;

Να υπάρχουν μερικά κριτήρια που θα τα ʽχουν βάλει, οι σοβαροί αστρολόγοι.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Πόσοι είναι οι σοβαροί; Γιατί να το κάνουν; Κοριτσάκι μου είσαι βαθιά νυχτωμένη. Το 1975 που έβγαλα ένα περιοδικό, έκανα ένα σύλλογο. Με κριτήρια για να μπει κάποιος να παρακολουθήσει. Κι άρχισαν να οργανώνονται διαλέξεις, σεμινάρια, παγκόσμια συνέδρια κλπ. Το διέλυσα μόνη μου. Γιατί πριν να είναι ακόμη έτοιμα, το σκάγανε για να βγάλουνε λεφτά. Και ο Λεφάκης και η Πατέρα και η τάδε, και όχι μόνο το σκάγανε, αλλά από την ντροπή τους, δεν πέρνανε ούτε το περιοδικό μετά. Εγώ, τα ΄χα αυτά υπόψη. Ήθελα όμως, εκείνη την εποχή, βγήκε ένα όφελος, αυτό που ήθελα. Να πάψει η αστρολογία να είναι ταμπού. Αυτό έπαψε. Τους ανθρώπους ποιος να τους αλλάξει ; Όταν βγαίνει ο Λεφάκης και λέει ο ωροσκόπος δεν χρειάζεται τώρα βαριέμαι. Πώς να βασιστείς και τι; Υπάρχει σοβαρό συνδικαλιστικό όργανο;

Θα σκεφτόσαστε να επανεκδώσετε τον Ουρανό; 

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Όχι, δεν χρειάζεται πια. Τη δουλειά του την έκανε. Εγώ, με αυτό το περιοδικό, είχα μείον. Αλλά είχε ένα μεγάλο κέρδος.

Αυτά τα περιοδικά υπάρχουν ακόμα; Μπορούμε να τα βρούμε;

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Υπάρχουν μερικά, αλλά είναι πολύ ακριβά πια. Είναι συλλεκτικές σειρές.

Κα Ντάκου, σας ευχαριστούμε πολύ για την τιμή που μας κάνατε να συνομιλήσετε μαζί μας.

Θεοδώρα Φασιανού – Ντάκου: Και γω ευχαριστώ.

Η συνέντευξη παραχωρήθηκε στα μέλη του myHoroscope,
fillenia και sagimoon,
για λογαριασμό του myHoroscope.gr.
5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments